Beste MTB'ers,
Ik racefiets nu net iets meer dan een jaar. En misschien van plan een mountainbike te kopen.
Ik kijk nu op marktplaats, maar door de bomen is het bos niet te zien. Er staat zo ongelooflijk veel troep op. Maar ook heb ik het idee dat er voor een lage prijs relatief goede MTBs op staan. Maar waar moet ik op letten? Ik dacht dat Deore wel een redelijke afmontage was (deze lijk je al voor een zeer lage prijs te kunnen krijgen als je goed zoekt). Maar van bijvoorbeeld voorvorken heb ik helemaal geen verstand. Zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten? Verder hoef ik geen high-techspul, een versnellingsapparaat met 3x8 lijkt me wel genoeg, en ook bijv. een stalen frame is prima. Ook hoef ik geen fully, aangezien het toch voornamelijk voor gebruik in NL is.
Waar op letten bij tweedehands MTB
- daniel1975
- Forum-lid HC
Je kunt beter wat voorbeelden posten, dat is denk ikmakkelijker. En niet onbelangrijk: wat is het budget.
3x8 en oud staal zou ik nooit doen. Voor 600,- koop je een nieuw alu frame, deore + acceptabele voorvork.
3x8 en oud staal zou ik nooit doen. Voor 600,- koop je een nieuw alu frame, deore + acceptabele voorvork.
Less is bore
http://link.marktplaats.nl/582781608" onclick="window.open(this.href);return false;
Zoals deze bijvoorbeeld
Maar wat is er mis met een oude 3x8 deore groep? Het is weliswaar wat ouder, maar hoeft daarom nog niet minder te werken toch?
Zoals deze bijvoorbeeld
Maar wat is er mis met een oude 3x8 deore groep? Het is weliswaar wat ouder, maar hoeft daarom nog niet minder te werken toch?
Giant TCR 0 '11
Dan is het toch goed?Joren1990 schreef:
Lijkt me prima voor €140,-
Inderdaad geen high-tech fiets; maar meer dan voldoende om uit te vinden of mountainbiken iets voor je is!
En indien niet; soit....
Voor €140,00 raak je 'm ook wel weer kwijt denk ik.
Veel plezier met je noppenmonster
Sebo
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!
-
- Forum-lid
Beste vriend,
Nooooooit 2e hands kopen. Tenzij je erg handig bent. Altijd naar een goede fietswinkel gaan. Je betaalt iets meer, maar je kunt wel na een week terugkomen omdat je remmen niet werken. MTB-en is een dure hobby aangezien de boel nogal snel slijt.
Succes
DGR
Nooooooit 2e hands kopen. Tenzij je erg handig bent. Altijd naar een goede fietswinkel gaan. Je betaalt iets meer, maar je kunt wel na een week terugkomen omdat je remmen niet werken. MTB-en is een dure hobby aangezien de boel nogal snel slijt.
Succes
DGR
Er zijn geen slechte fietsen, wel slechte fietswinkels
Goede fietsenzaak dan.degrotereus schreef:Beste vriend,
Succes
DGR
Meer betalen en je moet na een week al terugkomen....?
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.