Alles over vakanties op én met de fiets

Bikemotion 2012

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 12 okt 2012 23:17

Vanavond een paar uur rondgelopen. Vond het aardig, maar niet wereldschokkend. De beurs heeft inmiddels het punt bereikt dat het de toegangsprijs niet meer waard is. Wat natuurlijk best jammer is. Het enige waar ik van onder de indruk was, is de nieuwe Dura Ace groep. Zowel de mechanische als de electrische versie schakelt prachtig. Shifters ogen mooier en voelen beter aan, de derailleurs van de electrische versie zijn niet meer zo lomp als voorheen. Klein minpuntje is de zwarte kleur van de groep...

Verder blijf ik het mooi vinden om de fietsen van de prof's in het echt te zien. Fiets van Gilbert is opvallend klein, maar de fiets van Rodrigues spant de kroon... niet normaal hoe klein (ik schat framemaat 48cm...). Ook de fietsen van Freire waren mooi, vreemd detail was dat op 1 van beide fietsen de regenboogstreepjes allemaal afgeplakt waren met zwarte tape... geen idee waarom? Of zou dat zijn WK-fiets zijn geweest?! Vanwege bijgeloof ofzo...

Tot slot leek het mij minder druk dan voorgaande jaren (toen ik er ook op vrijdagavond was). Crisis... Toeval...

sjax
Forum-lid

sjax 12 okt 2012 23:53

D'r klopt gewoon geen jota van....

Afbeelding

Tevens staat in de brochure op 3 van de 4 Merak frames 'strength', terwijl er op de hulk groene 'strenght' staat......
colnagofreak schreef:
sjax schreef:Ik had vanmiddag bij de De Rosa stand wel even het #facepalm momentje van de dag. Het viel me op dat er op de bovenbuis van een De Rosa Merak frame de zin "Super HM Composition High Strenght" stond geschreven, ik heb vroeger in de Engelse les geleerd dat de vertaling van het woord 'kracht' tot echt 'strength' is.

Toen ik de vertegenwoordiger van De Rosa attendeerde op dit feit schrok hij zich toch wel een beschamend hoedje, ook bladerend in de dikke glimmende brochure zag ik dat er 'Strenght' alsmede 'Strength' op de bovenbuis van verschillende kleurschema's stond geschreven.

Het is niet te vergelijken met een tatoeage, maar dit kan zo'n firma toch echt niet maken......
Op de De Rosa site zie ik toch echt ook Strength staan en volgens mij is daar niets mis mee!
Dus met GTH en niet met GHT, ook diverse afbeeldingen op internet zie ik ook strength.
Afbeelding

rednas
Forum-lid

rednas 12 okt 2012 23:56

Klopt het dat Koga niet aanwezig is?

zipper
Forum-lid

zipper 13 okt 2012 01:42

rednas schreef:Klopt het dat Koga niet aanwezig is?
nu je het zegt.. ik heb ze niet gezien.

girlinred
Forum-lid

Gebruikersavatar girlinred 13 okt 2012 07:36

kxlight schreef: Verder blijf ik het mooi vinden om de fietsen van de prof's in het echt te zien. Fiets van Gilbert is opvallend klein, maar de fiets van Rodrigues spant de kroon... niet normaal hoe klein (ik schat framemaat 48cm...).
Ik dacht echt dat die van Rodriguez een geintje was, leek wel een driewieler...

En Gilbert? Een 54cm met 15cm stuurpen oid?
~live fast, die young ~

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 13 okt 2012 07:44

sjax schreef:D'r klopt gewoon geen jota van....
Ik zie het, zeker een medewerker bij De Rosa die niet zoals jij goed opgelet heeft tijdens de Engelse les!
Maar wat je zegt zoiets mag toch eigenlijk niet gebeuren.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

rednas
Forum-lid

rednas 13 okt 2012 08:05

zipper schreef:
rednas schreef:Klopt het dat Koga niet aanwezig is?
nu je het zegt.. ik heb ze niet gezien.

Ik zat gisteren de Fiets special door te kijken;
er staat wel een stukje in over Koga,
maar ze staan niet op de plattegrond.

simen
Forum-lid

simen 13 okt 2012 09:04

Gelijk maar naar Utrecht gereden gisterenmiddag.
Lekker op gemak rondgekeken zonder dat standhouders je lastig vallen met verkoopverhalen.(die waren veelal uitgeput van het opbouwen of druk met hun kletstegel in de weer.)

Omdat ik voor een alu 29er hardtail aan het kijken ben was er een mooie gelegenheid om deze verzameling eens in een avond af te lopen.
Dat is erg verhelderend bleek.
Duitsers hebben het technisch het verst geschopt en de Italiaanse merken zijn vooral met versieringen in de weer,grof gezegd.
Ging dat maar eens samen.
Nog steeds zie ik 29ers met een voorderry op 1mm vanaf het achterwiel.Beetje lastig in de Zeeuwse klei.
Steekassen in het achterwiel zijn bij alu frames met een lampje te zoeken. Het maakt het achterframe en wiel zoveel stijver.
Super cirkelzaag achter en 1 blad voor is ook even wennen.Daarmee onlok je zeker het nodige commentaar verwacht ik zo.

Bijzonder/verrassend:De vette Surly fietsen, het fietst misschien nog wel makkelijker dan je zou verwachten.
Gilbertson ,dit merk met titaanframes kende ik niet,en dan nog wel uit Nederland.Ik schaam me.
De titaan fiets van Rewel.
De Magnesium fietsen van Segal.Komt niet vaak aan bod in de bladen.De standhouder had veel kennis van het materiaal.
En dan is een gesprek opeens wel interessant.

Gemist(maar dat kan ook aan mij gelegen hebben): Koga,Gazelle,Rotwild

Tip voor staalliefhebbers.
Helemaal in de hoek van de hal in de Cinelli stand, een pareltje van een frame .
De Cinelli Gazetta moet je even gezien hebben.
Hoe mooi kan rood zijn.
Zij is ook tegen

tinn
Forum-lid

tinn 13 okt 2012 11:25

Leef! Fiets!

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 13 okt 2012 12:03

Bedankt! Mooie serie foto's. Ben ik er toch een beetje geweest.

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 13 okt 2012 12:06

tinn schreef:FOTO'S
Lekkere serie foto's!

wpigge
Forum-lid

Gebruikersavatar wpigge 13 okt 2012 14:20

tinn schreef:FOTO'S
Mooie foto's!! Mooie preview voor morgen!

Plaats reactie