Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe racefiets - Cube / Canyon / Rose

JoostdB
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 okt 2012 19:39

JoostdB 13 okt 2012 19:52

Ik ben sinds een tijdje vrij fanatiek aan het fiesen. Ik ben begonnen met mountainbiken maar omdat ik daar te veel tijd moet vrijmaken (met de auto naar mijn favoriete plekken vanuit IJsselstein) ben ik nu aan het kijken naar een racefiets.

Het is nu natuurlijk een overgangsperiode (2012 vs 2013 modellen) maar dat bied ook mogelijkheden, zeker omdat het erop lijkt dat de 2013 modellen aardig in prijs stijgen.

Ik kijk naar Cube (heb ik ook een MTB van, de Cube LTD), Canyon en Rose, budget is 1700€.
Nu wil ik graag Shimano Ultegra groepset en een aliminium frame.

Deze modellen bekijk ik:
http://www.rose.nl/artikel/rose-xeon-rs ... aid:593006" onclick="window.open(this.href);return false; (2012 model)
http://www.canyon.com/_nl/roadbikes/bike.html?b=3078" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.cube.eu/road/road-race/agree-gtc-pro/" onclick="window.open(this.href);return false; (voor dat geld krijg je geen Ultegra bij Cube, maar 105).

Weet iemand al de prijzen van Rose voor 2013?
En waar moet ik goed op letten behalve de groepset (wielsets lijkt mij).

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 13 okt 2012 20:33

Je hebt je huiswerk goed gedaan!
Cube zou ik als eerste laten vallen.
De andere twee hebben m.i. een betere prijs/kwaliteit verhouding.

De geometrie zal niet doorslaggevend zijn.
Beiden hebben dezelfde stijve Ksyrium Elite wielen. Het glijlager in het achterwiel kan wel wat problemen geven, maar dat is oplosbaar t.z.t.
Kies dus vooral vooral wat je mooi vindt, je doet aan beiden een prima koop.
Verdiep je echter wel in de juiste maat.

P.S.: mijn keus zou de Canyon zijn, is echt een heel goed frame; twee jaar terug reed Gilbert hier nog op in protour wedstrijden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16739
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 13 okt 2012 22:09

De Cube heeft een carbon frame vandaar de mindere afmontage. Als je nog een 2012 model in jouw maat kan vinden zou het beter zijn, daar zitten meer Ultegra spulletjes op en is waarschijnlijk goedkoper.
Als je perse aluminium wilt zou ik de Cannondale Caad10 Ultegra nog aan het lijstje toevoegen, ook een van de top aluminium frames.
Campagnolo Ultra Dork

koertie
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 jul 2012 14:22

koertie 14 okt 2012 07:56

de cube heeft inderdaad een carbon frame, maar is ook de goedkoopste van de 3. ik heb mijn agree gtc pro voor €1530 kunnen kopen. dus dan zit je wel met een verschil van € 269.

JoostdB
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 okt 2012 19:39

JoostdB 14 okt 2012 08:28

Om eerlijk te zijn is het carbon van de Cube mij niet opgevallen, dat verklaart wel het een en ander. Ik wil echter liever een aluminium frame (persoonlijke voorkeur). De Cannondale zal ik ook gaan bekijken, ik heb inderdaad veel goeds gelezen over de Caad, echter vind ik het jammer dat bij de "grotere" merken ze vaak bezuinigen op de afmontage.

Loos, ik ben niet bekend met het glijlager, wat kan er mis gaan?

Meppen
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 jan 2012 23:08

Meppen 14 okt 2012 10:29

loos schreef: P.S.: mijn keus zou de Canyon zijn, is echt een heel goed frame; twee jaar terug reed Gilbert hier nog op in protour wedstrijden.
Bron? Heb Gilbert nog nooit op dit alu frame zien rijden.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 14 okt 2012 10:44

Bronnen genoeg, en bovendien weet ik nog dat ze het er over hadden. Gezien heb ik het niet, maar ja, er zit dan ook een laklaag overheen. Of het het frame uit dit topic is, kan ik niet beoordelen overigens.

http://inrng.com/2011/02/what-do-the-pros-ride/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Dit schijnt een aluminium fiets te zijn.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16739
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 14 okt 2012 10:50

Er zijn nog wel 2012 modellen van de Agree (zonder GTC) sl, dit is wel een aluminium frame en laat eventueel ruimte over voor een betere wielset zonder het budget te overschrijden.
De aluminium Agree zit in 2013 niet meer in hel leveringsprogramma van Cube.
http://www.izibike.nl/product/3913/Cube ... mpact_2012
Campagnolo Ultra Dork

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 14 okt 2012 10:51

Bovendien een goed alu frame, doet echt niet onder voor een carbon frame.
Sterker nog ik denk persoonlijk dat de Canyon vaak nog beter scoort dan vele carbon frames.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

JoostdB
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 okt 2012 19:39

JoostdB 14 okt 2012 16:48

Ik ga toch eens in Woerden kijken naar een Cannondale Caad10.
Hoe stom ook, de service van een LBS is ook wat waard (de meeste weigeren om een Canyon te fixen) en de mogeljkheid om misschien een proefritje te maken.
Canyon en Cube zijn ook aardig in prijs gestegen waardoor het prijs verschil flink is afgenomen.

Gebruikersavatar
loos
Forum-lid
Berichten: 3602
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:09
Locatie: Bergschenhoek

Gebruikersavatar loos 14 okt 2012 19:43

Behoort zeker ook tot de beste alu frames, naast de door jou genoemde Canyon.
En je service argument kan ik ook inkomen.
Omdat jij die niet genoemd had op je shortlist, heb ik die verder laten rusten.

Echter, de Cannondale heeft wel een iets andere geometrie (dat geldt voor de meeste amerikaanse fietsen)
D.w.z. de bovenbuis is relatief lang.
Dus let daar goed op, of dat voor jou gewenst is.
Je kiest in principe je framemaat op bovenbuislengte en lengte balhoofdbuis.
Afbeelding

JoostdB
Forum-lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 13 okt 2012 19:39

JoostdB 14 okt 2012 20:15

Bedankt voor het advies loos. Heb je nog feedback over je eerdere opmerking mbt glijlager van het achterwiel?

Plaats reactie