Alles over single speed, fixies en baanfietsen.

Roberts Track met Complete Dura Ace groep

nutsjesmoar
Forum-lid

nutsjesmoar 06 okt 2012 19:38

Laat ik dan ook mijn project maar eens op tafel smijten.
Ben er al een tijdje mee bezig, aangezien de zoektocht naar de onderdelen voor de juiste prijs best wat tijd kost.

Het begon met dit frame:
Afbeelding

Is natuurlijk geen echt Look, daar kwam ik al snel achter.
De fiets snel opgebouwd en er een tijdje mee rondgereden, Frame was perfect. Dus dan wil je meer, upgrades en dergelijke.
Ik besloot voor volledig Dura Ace te gaan, aangezien Dura Ace over de tijd heen zo'n beetje alles heeft gemaakt.

Het frame had ik gestript en toen vond ik Campagnolo Padden en een serienummer 13, via het London Fixed Gear forum op het pad van Chas Robert gekomen en deze een mailtje gestuurd. Toen kreeg ik van hem een bevestigend mailtje terug.
Het is dus een van de eerste Roberts frames, Reynolds 531.

Eerst wilde ik gaan voor een kale look met speciale olie, maar met dit weer is dit zo lastig schoon te houden dat ik vorige week toch heb besloten het frame naar de spuiter te brengen en dit zal binnen 2 weken wel klaar zijn.

Toen kwam de zoektocht naar Dura Ace onderdelen.
Hier begon het mee, via het forum gekocht:
Afbeelding
En toen kwamen de volgende onderdelen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Verder is de snelspanner van mijn driespaaks voorwiel van Dura Ace haha.

Qua stuur moet ik nog even zien, ik heb een Cinelli Baanstuur (een van de eerste Aluminium versies). Maar stiekem zoek ik nog naar een Dura Ace stuur, maar daar is maar 1 versie van en die is maar een aantal jaren uitgegeven dus erg zeldzaam.
Als iemand hier zo'n stuur heeft, PM me!

Het achterwiel bestaat uit een zwarte Kinlin velg op een Dura ace 7710 velg.
Het voorwiel is een 3 Spaaks Spengle Giro-3. Dus met Dura Ace snelspanner haha.

Zadel wordt denk ik een Rolls en qua banden ga ik gedurende de winter nog maar voor 25C Vittorio Rubino's (goedkoop maar goed) en dan in de lente schaf ik een paar Conti's aan.

Tips zijn altijd welkom!

vrg. Jan

nutsjesmoar
Forum-lid

nutsjesmoar 06 okt 2012 19:39

Nog wat framefoto's voor de liefhebber:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

TTB1992
Forum-lid

TTB1992 08 okt 2012 09:40

ik mag hopen dat je het frame in originele kleuren laat herspuiten in orignele kleuren?

nutsjesmoar
Forum-lid

nutsjesmoar 08 okt 2012 15:57

Als jij mij kan vertellen wat de originele kleur is zou dat mij een heel eind op weg helpen.

nutsjesmoar
Forum-lid

nutsjesmoar 08 okt 2012 16:36

Mijn Baas vertelde mij dat vroeger (en nog steeds wel) baanframes van generatie op generatie door werden gegeven, ze werden niet heel veel gemaakt en werden dus gewoon hergebruikt. De originele kleur van dit frame is dan ook niet bekend. Het rode is niet de originele kleur geweest. Ook omdat de Look stickers onder de blanke lak zaten en het geen Look is.

Enfin, Vandaag heb ik het frame naar de spuiter gebracht, het wordt Rozig Rood. Superstrakke/hippe kleur. Ook heb ik een paar Reynolds 531 stickers klaarliggen en een stickers van de zaak waar ik werk. Daarnaast houd ik hem Clean.
Velg is ook binnen, 480gram schoon aan de haak, echt een supervelg, en dat vooral voor het geld (38 euro)!

Naaf komt deze week binnen en dan is de fiets hopelijk aan het eind van de week ook klaar!

TTB1992
Forum-lid

TTB1992 08 okt 2012 19:14

nutsjesmoar schreef:Mijn Baas vertelde mij dat vroeger (en nog steeds wel) baanframes van generatie op generatie door werden gegeven, ze werden niet heel veel gemaakt en werden dus gewoon hergebruikt. De originele kleur van dit frame is dan ook niet bekend. Het rode is niet de originele kleur geweest. Ook omdat de Look stickers onder de blanke lak zaten en het geen Look is.

Enfin, Vandaag heb ik het frame naar de spuiter gebracht, het wordt Rozig Rood. Superstrakke/hippe kleur. Ook heb ik een paar Reynolds 531 stickers klaarliggen en een stickers van de zaak waar ik werk. Daarnaast houd ik hem Clean.
Velg is ook binnen, 480gram schoon aan de haak, echt een supervelg, en dat vooral voor het geld (38 euro)!

Naaf komt deze week binnen en dan is de fiets hopelijk aan het eind van de week ook klaar!
ik dacht eerlijk gezegd dat het een look frame was (puur uitgaande van de koeienletters :P) in de kleur rood, vandaar. maar als het origineel niet bekend is en niet nagestreven kan worden: eat your heart out!

rozig rood klinkt dubieus, maar we zullen zien ;)

nutsjesmoar
Forum-lid

nutsjesmoar 08 okt 2012 20:05

Vond deze ook nog, dus gelijk een paar besteld!
http://www.ebay.com/itm/Dura-Ace-Shiman ... 45fd958834" onclick="window.open(this.href);return false;

nutsjesmoar
Forum-lid

nutsjesmoar 10 okt 2012 17:43

Frame is terug!
Afbeelding
Afbeelding

TTB1992
Forum-lid

TTB1992 10 okt 2012 19:04

okee! strak is het wel!

nutsjesmoar
Forum-lid

nutsjesmoar 10 okt 2012 19:07

Ja echt superstrak, en dat voor 30 euro, mee late spuiten bij een autospuiter haha. Je moet ervan houden hoor, maar wilde het wat hipper! verder wordt het een vrij neutrale fiets.

nutsjesmoar
Forum-lid

nutsjesmoar 11 okt 2012 15:05

Als stuur toch maar gegaan voor de Nitto B125 die ik nog had.

Afbeelding

vondel
Forum-lid

vondel 15 okt 2012 16:48

Mooi frame, mooie kleur ben zeer benieuwd naar je voortgang.....opbouw.

Plaats reactie