Gaat 28mm passen?
Ik heb onlangs 28mm Conti's gemonteerd op mijn fiets (aluminium frame van Ribble) en aan de voorkant leverde het geen problemen op maar achter moest er wel eerst een klein stukje weggesleten worden om niet aan te lopen bij de rem, maar zodra er wat vuiligheid op de band komt dan hoor je dat direct. Ik heb ze dan ook na 75 km vervangen door de 25 mm variant. Mocht iemand interesse hebben in een setje nagelnieuwe 28 mm Continental Grand Prix (handmade in Germany ) stuur dan een pb. De voorband heeft nog het overtollige rubber van de gietnaad op het loopvlak en de achterband is minimaal afgesleten.
Precies,
op het oog net wel is tijdens het fietsen vaak net niet.
De ruimte tussen de zitbuis en de achterband op de Sensa hierboven lijkt op deze foto wel erg minimaal.
op het oog net wel is tijdens het fietsen vaak net niet.
De ruimte tussen de zitbuis en de achterband op de Sensa hierboven lijkt op deze foto wel erg minimaal.
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.
-
- Forum-lid HC
Let erop dat verschillende velgen en banden merken zomaar 2mm verschil kunnen opleveren terwijl het allemaal 23mm is. Ik kan mijn eigen topic niet meer vinden, maar ik heb het in de lente van dit jaar een keer gepost met de exacte maten.
Daarin was een conti 23mm slecht een halve mm smaller dan een schwalbe 25mm.
Daarin was een conti 23mm slecht een halve mm smaller dan een schwalbe 25mm.
-
- Forum-lid
Dat ging dus toch niet passen, die (inderdaad) stugge tractorbanden van de Halfords.
Ik heb ze gelukkig kunnen terugbrengen. Ik heb net Michelins gemonteerd, 25mm voor en 28mm achter.
Morgen proefrijden en wit stuurlint op m'n Sensa.
Klaar!
Ik heb ze gelukkig kunnen terugbrengen. Ik heb net Michelins gemonteerd, 25mm voor en 28mm achter.
Morgen proefrijden en wit stuurlint op m'n Sensa.
Klaar!
Als een triple voor watjes is, dan ben ik een watje...................maar ik kom nu wel overal boven!