Mooi verhaaltje TS, leuk je mening te hebben kunnen lezen hierover. (later toegevoegd)
Fiets Magazine nr. 5-2025 (incl. de zomer special) is nu verkrijgbaar! Bestel jouw exemplaar zonder verzendkosten in onze shop, voor jezelf of als cadeau voor iemand anders!
+1 dat heb ik ook wel eens gezegd. Er is een verschil tussen een doosje pillen halen en een heel programma met artsen opzetten voor de hele ploeg en daarin andere meetrekken, die anders geen baan meer hadden en ook een gezin te onderhouden.ever schreef:Vergeten jullie nu niet de factor dat LA ook 7x de Tour gewonnen heeft omdat hij er voor zorgde dat zijn hele ploeg volledig gedoped de Tour in dienst van hem reed? Ik denk dat hij dat in dat opzicht rigoureuzer aanpakte dan andere kopmannen/ploegen.
En over de mensen die zeggen dat de renners in zijn ploeg volwassen mannen waren die zelf de keuze gemaakt hebben: lees de getuigenis van Zabriskie eens. Een jonge, onzekere renner die door Bruyneel en de artsen zorgvuldig "klaargestoomd" wordt voor dopegebruik. Ze beginnen met vitamine-injecties, dan komt er wat groei-hormoon aan te pas, etc. Ze zorgden er gewoon voor dat ze er langzaam in rolden en er eigenlijk geen weg terug meer was. En er werd wel degelijk gezegd dat als ze niet meededen er voor hen geen plek meer in de ploeg was. Ik denk dat ze de druk op die jonge renners heel hoog opvoerden en zeg dan maar eens nee. En de mensen die afhaakten of kritiek hadden werden bedreigd en geintimideerd zodat de waarheid maar niet aan het licht kwam.
Dat is voor mij het meest kwalijke, niet het dopegebruik van LA zelf, maar het hele systeem er om heen.
Heb ik je toch nog op een juiste uitspraak (helaas maar eentje) kunnen betrappen: "Om af te trappen lijkt het me handig om direct te melden dat ik subjectief ben en dit schrijf al kijkende door mijn geel gekleurde bril."robiris schreef:Heb de laatste week even een tweetal stukjes geschreven over Lance Armstrong. Heb er lang over gedacht maar heb besloten ze toch met jullie te delen. Doe er mee wat je wilt, zeg erover wat je vindt...Dit is mijn persoonelijke mening en die wil ik aan niemand anders opdwingen.
blablabla
2 dagen later schreef ik dit......
blablabla
Tot zover ............
Bedankt voor het lezen en nogmaals......... mijn gevoel...........
O, jij zit dus blijkbaar niet op dit forum om je mening te geven of om te discussiëren, maar om reacties uit te lokken....theov schreef:Discussie voeren heb ik geen probleem mee maar hoe er de laatste maamden over dit onderwerp (en sommige andere onderwerpen) is gestreden op dit forum heeft daar niets meer mee te maken.
Een ieder mag een mening hebben maar niet als het om bepaalde onderwerpen gaat, want dan zijn er hier een paar "haantjes" op hun tenen getrapt en wordt er alleen maar met vuil geschoten.
Maar dat zal wel komen door de redelijke anonimiteit die een forum geeft.
Persoonlijk heb ik daar heel erg moeite mee.
Het is hier vaak , wie het hardst schreeuwt heeft gelijk.
En die vergelijking heb ik er juist neergezet om te kijken wat voor reacties erop gegeven zullen worden.