Wij zijn Rivo Sports, distributeur van o.a. Lezyne. Hoezo, rare post?joseba5 schreef:Wij? Wie zijn "wij" dan?rivosports schreef:
Dat de Lezyne lamp blijft knipperen heeft geen invloed op het functioneren van de lamp. Je batterij wordt volledig opgeladen. Als het blijven knipperen je ergert, adviseren we je om terug te gaan naar de winkel waar je de Lezyne lamp hebt gekocht. Wij zullen de lamp dan onder garantie vervangen.
Rare post.
Fietsverlichting
-
- Forum-lid
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 30 jan 2009 13:05
-
- Forum-lid
- Berichten: 387
- Lid geworden op: 09 jan 2011 14:47
Ik ben op zoek naar verlichting voor op de racefiets en mtb, zodat ik ook in het donker mijn ritjes kan maken deze winter. Ook geef ik spinninglessen en dan is het altijd wel lekker om op de fiets heen en terug te gaan.
Heeft iemand ervaring met deze lamp? http://www.futurumshop.nl/product/6108- ... wart.phtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Is dit een lamp die voldoende licht geeft in het donker om de weg te zien, of is het voornamelijk zo dat anderen jou zien?
Heeft iemand ervaring met deze lamp? http://www.futurumshop.nl/product/6108- ... wart.phtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Is dit een lamp die voldoende licht geeft in het donker om de weg te zien, of is het voornamelijk zo dat anderen jou zien?
Net aangeschaft via mtb-led.com ( nederlandse web site) een S14 van xeccon.
1 keer een nacht MTB tocht gemaakt, geweldig, wat een bak licht.
Na 4 uur nog volop batterij vermogen ( halve kracht gebruikt, meer was niet nodig)
Tot op dit moment een aanrader, toekomst moet nog uitwijzen
en dat voor 57,--
Robert
1 keer een nacht MTB tocht gemaakt, geweldig, wat een bak licht.
Na 4 uur nog volop batterij vermogen ( halve kracht gebruikt, meer was niet nodig)
Tot op dit moment een aanrader, toekomst moet nog uitwijzen
en dat voor 57,--
Robert
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 1793
- Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
- Locatie: Waddinxveen
- Contact
Ga maar uit van het laatste. Ik heb zelf ook een tijd met dit soort lampjes gedaan. je hebt wel een schijnsel voor je op de weg, maar dat moet je echt zien als een lichte vlek. ik ben vorig jaar overgestapt op zo'n 900 lumen lamp. (deze: http://www.accu-company.nl/nl/fiets-ver ... 35220.html" onclick="window.open(this.href);return false; ) en dat had ik veel eerder moeten doen!evrieselaar schreef:Ik ben op zoek naar verlichting voor op de racefiets en mtb, zodat ik ook in het donker mijn ritjes kan maken deze winter. Ook geef ik spinninglessen en dan is het altijd wel lekker om op de fiets heen en terug te gaan.
Heeft iemand ervaring met deze lamp? http://www.futurumshop.nl/product/6108- ... wart.phtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Is dit een lamp die voldoende licht geeft in het donker om de weg te zien, of is het voornamelijk zo dat anderen jou zien?
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16465
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Die lijkt wel heel sterk op dezedepoldertoerist schreef:Ga maar uit van het laatste. Ik heb zelf ook een tijd met dit soort lampjes gedaan. je hebt wel een schijnsel voor je op de weg, maar dat moet je echt zien als een lichte vlek. ik ben vorig jaar overgestapt op zo'n 900 lumen lamp. (deze: http://www.accu-company.nl/nl/fiets-ver ... 35220.html" onclick="window.open(this.href);return false; ) en dat had ik veel eerder moeten doen!evrieselaar schreef:Ik ben op zoek naar verlichting voor op de racefiets en mtb, zodat ik ook in het donker mijn ritjes kan maken deze winter. Ook geef ik spinninglessen en dan is het altijd wel lekker om op de fiets heen en terug te gaan.
Heeft iemand ervaring met deze lamp? http://www.futurumshop.nl/product/6108- ... wart.phtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Is dit een lamp die voldoende licht geeft in het donker om de weg te zien, of is het voornamelijk zo dat anderen jou zien?
=> http://www.benl.ebay.be/itm/CREE-XML-XM ... 53ee27b0a8
Kost minder dan 1/3e
Tik het volgende maar eens in op ebay "CREE XM-L T6 LED" en zoeken op "wereldwijd".
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Tip voor thuiskomertjes.. Dus veiligheidslampjes, niet/nauwelijks voor verlichting van de weg voor je.
De knog 2Led lampjes gekocht bij CYclewear voor 3,95 p.s.
Heel makkelijk om het stuur te wikkelen en zodoende in 10 seconden kiezen tussen lampjes mee of thuislaten
2 heldere led's met verschillende functies welke zichtbaar zouden zijn vanaf 600meter afstand
De knog 2Led lampjes gekocht bij CYclewear voor 3,95 p.s.
Heel makkelijk om het stuur te wikkelen en zodoende in 10 seconden kiezen tussen lampjes mee of thuislaten
2 heldere led's met verschillende functies welke zichtbaar zouden zijn vanaf 600meter afstand
- opperhoofd
- Forum-lid
- Berichten: 873
- Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48
Ik heb zon XM-L T6 lamp van eBay. Het aantal lumen waarmee geadverteerd wordt klopt niet, het zal meer iets van de helft zijn. Met goede stroomtoevoer geeft die T6 heel erg veel licht, meer richting het aantal lumen waarmee geadverteerd wordt. Voor een standaard lens eigenlijk te veel en krijg je overbelichting op een klein gedeelte, hierdoor is het lastiger (of anders gezegd, het kan beter) om er omheen te kijken. Het is daarom beter (vind ik) om een lens er bij te zoeken die het licht meer verdeelt.
Verder heb ik eenzelfde soort lamp maar dan met 4 XP-G leds. Deze vind ik prettiger dan de XM-L T6, het licht wordt over een groter oppervlak gelijkmatig verdeeld.
In het bos heb ik de 4 XP-G lamp op de fiets en de T6 op de helm. Op de helm is erg prettig met de bochten in en over kleine hoogteverschillen kijken.
Overigens zijn deze lampen zonder afkapping. Met zoveel licht hebben tegemoetkomende fietsers er even last van, ongeacht of je de spot vlak voor je richt. Een voordeel is dat auto's snel hun groot licht afzetten
Verder heb ik eenzelfde soort lamp maar dan met 4 XP-G leds. Deze vind ik prettiger dan de XM-L T6, het licht wordt over een groter oppervlak gelijkmatig verdeeld.
In het bos heb ik de 4 XP-G lamp op de fiets en de T6 op de helm. Op de helm is erg prettig met de bochten in en over kleine hoogteverschillen kijken.
Overigens zijn deze lampen zonder afkapping. Met zoveel licht hebben tegemoetkomende fietsers er even last van, ongeacht of je de spot vlak voor je richt. Een voordeel is dat auto's snel hun groot licht afzetten
Gezien het ’s avonds weer snel donker is, ben ik op zoek naar nieuwe fietsverlichting. Momenteel heb ik een Cateye EL 530N, maar deze geeft n.m.m. niet voldoende licht om comfortabel mee te kunnen (race)fietsen.
Nu heb ik een aantal lampen op het oog. De eerste komt uit diverse testen als beste naar voren:
http://www.bike24.com/1.php?content=8;n ... ;orderby=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Een andere lamp in dezelfde prijscategorie:
http://www.bike24.com/1.php?content=8;n ... ;orderby=3" onclick="window.open(this.href);return false;
De lichtopbrengst lijkt redelijk gelijk volgens:
http://radtouren-magazin.com/262/test-t ... 262?pid=10" onclick="window.open(this.href);return false; (zie foto 2 en 3).
Heeft iemand ervaring met bovenstaande lampen, zo ja welke (positief/negatief)?
Wat duurder, maar met een gigantische lichtopbrengst is de Sigma op foto 6. Zoals hierbij al staat beschreven is deze niet toegelaten op de openbare weg. Zou het afplakken van het bovenste deel van de lamp een optie zijn? Met deze lamp zou ik namelijk ook het bos/mtb aandurven (in tegenstelling tot de twee hierboven genoemde lampen) .
Ik lees graag jullie adviezen en wellicht over andere alternatieven (maximaal budget ca € 150).
Nu heb ik een aantal lampen op het oog. De eerste komt uit diverse testen als beste naar voren:
http://www.bike24.com/1.php?content=8;n ... ;orderby=3" onclick="window.open(this.href);return false;
Een andere lamp in dezelfde prijscategorie:
http://www.bike24.com/1.php?content=8;n ... ;orderby=3" onclick="window.open(this.href);return false;
De lichtopbrengst lijkt redelijk gelijk volgens:
http://radtouren-magazin.com/262/test-t ... 262?pid=10" onclick="window.open(this.href);return false; (zie foto 2 en 3).
Heeft iemand ervaring met bovenstaande lampen, zo ja welke (positief/negatief)?
Wat duurder, maar met een gigantische lichtopbrengst is de Sigma op foto 6. Zoals hierbij al staat beschreven is deze niet toegelaten op de openbare weg. Zou het afplakken van het bovenste deel van de lamp een optie zijn? Met deze lamp zou ik namelijk ook het bos/mtb aandurven (in tegenstelling tot de twee hierboven genoemde lampen) .
Ik lees graag jullie adviezen en wellicht over andere alternatieven (maximaal budget ca € 150).
Ik heb een aantal goedkope "Sacredfire" 1Watt leds die op 4x AAA werken kosten ongeveer 7 dollar per stuk en geven voor op de weg voldoende licht om in het donker met enige gang te kunnen blijven rijden. Helaas rammelen ze wel enorm.
Voor op de mountainbike heb ik een €3 Aldi halogeenlampje verbouwd met een 5W led. Dezelfde LED als gebruikt voor deze: http://www.alieneye.info/" onclick="window.open(this.href);return false; Om deze te voeden heb ik een tasje op de bidonhouder op m'n zitbuis waar 2x een 12V 3Ah accu in kan uit china. Op een accu kan ik 2x 2 uur fietsen voordat ik lichtafname merk. Ik heb er geen leddriver tussen zitten die me waarschuwt dat de accu leeg zou zijn dus voor de accu is het misschien niet al te best omdat je hem ook te ver kunt ontladen. Hiermee kan ik gewoon in het bos rijden al vul ik het dan wel aan met een LED hoofdlamp om beter de bocht in te kunnen kijken voordat ik m'n stuur verdraai. (http://www.opticsplanet.com/underwater- ... dlamp.html" onclick="window.open(this.href);return false;)
Voor op de mountainbike heb ik een €3 Aldi halogeenlampje verbouwd met een 5W led. Dezelfde LED als gebruikt voor deze: http://www.alieneye.info/" onclick="window.open(this.href);return false; Om deze te voeden heb ik een tasje op de bidonhouder op m'n zitbuis waar 2x een 12V 3Ah accu in kan uit china. Op een accu kan ik 2x 2 uur fietsen voordat ik lichtafname merk. Ik heb er geen leddriver tussen zitten die me waarschuwt dat de accu leeg zou zijn dus voor de accu is het misschien niet al te best omdat je hem ook te ver kunt ontladen. Hiermee kan ik gewoon in het bos rijden al vul ik het dan wel aan met een LED hoofdlamp om beter de bocht in te kunnen kijken voordat ik m'n stuur verdraai. (http://www.opticsplanet.com/underwater- ... dlamp.html" onclick="window.open(this.href);return false;)
2011 Lapierre X control, X9
2010 Koga Flyer, 105/ultegra, Fulcrum R3
2007 Focus Cross Team, DA/Ultegra
2010 Koga Flyer, 105/ultegra, Fulcrum R3
2007 Focus Cross Team, DA/Ultegra
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16465
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Op de volgende site kan je 2 Fietslichten "side by side" vergelijken.
=>http://road.cc/lights2012/index-wide.php?order=lux0
=>http://road.cc/lights2012/index-wide.php?order=lux0
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
- plantagenet
- Forum-lid
- Berichten: 2227
- Lid geworden op: 20 apr 2008 00:08
- Locatie: Purmerend
Eén opmerking voor wat betreft de montage van je lamp. ik heb een slechte ervaring met een 'zware lamp' (dus lamp en accu geintegreerd) op het stuur. Bij mij sneuvelde uiteindelijk de bevestiging op het stuur door de vele trillingen en klappen die je op je racefiets ervaart.wm schreef: Heeft iemand ervaring met bovenstaande lampen, zo ja welke (positief/negatief)?
Ik zou absoluut kiezen voor een los accupak, dat je bijvoorbeeld aan de onderzijde van je stuurpen bevestigt met behulp van klitteband o.i.d. De losse lamp is een stuk lichter en heeft daardoor een veel stabielere stuurmontage.
Weer of geen weer....één van twee is er altijd