Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Garmin Edge 800; wordt het niet eens tijd voor een opvolger?

hendriku
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar hendriku 17 okt 2012 14:22

De Edge 800 is toch alweer even op de markt, en hoewel het nauwelijks serieuze concurrenten heeft ben ik benieuwd of er een opvolger aan zit te komen. Natuurlijk ben ik verwend met de kwaliteit van de smartphone van tegenwoordig maar met name wat betreft scherm en snelheid valt nog wel e.e.a. te verbeteren natuurlijk.

Maar de vraag is dus; weet iemand of er al iets van een opvolger in de pijplijn zit bij Garmin?
Kijk ook eens op Racefietsblog.nl voor nog meer racefietsen en wielernieuws! Ook op Twitter, Facebook, Pinterest en op Strava met onze eigen club: app.strava.com/clubs/racefietsblog-nl

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 17 okt 2012 15:32

Deze vraag kwam laatst ook bij mij boven borrelen. In ieder geval is er nog niets over in de diverse fora en op google te vinden.
Dus het zel nog wel even duren, vermoed ik.

Ik rijd nl. als een van de laatsten nog met een Polar (CS600). Speciaal daarvoor heb ik destijds ook windows op mijn Mac moeten zetten.
Dus het wordt een keertje tijd voor de overstap (wet van de remmende voorsprong :twisted: ).
Afbeelding

cliors
Forum-lid

Gebruikersavatar cliors 17 okt 2012 17:17

Ja die is wel op komst wat ik heb begrepen zie bv:
http://www.blitzreview.com/gps/garmin-e ... eview.html" onclick="window.open(this.href);return false;
, alleen release date nog niet bekend :-(

(En ik wel ook graag m'n polar 725 vervangen want het ding vertoont steeds meer kuren.......)
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

hendriku
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar hendriku 17 okt 2012 17:32

cliors schreef:Ja die is wel op komst wat ik heb begrepen zie bv:
http://www.blitzreview.com/gps/garmin-e ... eview.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vage review dit. Nergens een datum of een bron en beperkte info voor zo'n nieuw product waar veel fietsers naar uitkijken. Maar goed, het is kennelijk nog nergens bekend
Kijk ook eens op Racefietsblog.nl voor nog meer racefietsen en wielernieuws! Ook op Twitter, Facebook, Pinterest en op Strava met onze eigen club: app.strava.com/clubs/racefietsblog-nl

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 17 okt 2012 17:35

Die "review" is overduidelijk nep. De Edge 900 gaat echt wel een nieuw design krijgen.

hendriku
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar hendriku 17 okt 2012 17:40

havana schreef:Die "review" is overduidelijk nep. De Edge 900 gaat echt wel een nieuw design krijgen.
Hoe kom je aan die informatie dan? Nog meer details?

cliors
Forum-lid

Gebruikersavatar cliors 17 okt 2012 17:41

Dat die review waarschijnlijk nep is, kan ik inkomen aangezien hij er nog helemaal niet is.
Ging mij er meer om dat er iig er wel een opvolger aankomt!
Zo kwam ik ook dit tekstje tegen:
"Garmin Edge 900 – Fully Navigational GPS Bike Computer
While Garmin Edge 900 may not be the name, Garmin has acknowledged that an updated version of the Garmin Edge 800 bike computer is due out sometime this fall.The Edge 800 was, without a doubt, the most tricked out bike computer in the world but what new capacities the upgraded version will have will have to wait until Garmin releases those details."
Bron: http://reviews.mtbr.com/garmin-fenix-fo ... e-monitors" onclick="window.open(this.href);return false;
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 okt 2012 19:10

hendriku schreef:
havana schreef:Die "review" is overduidelijk nep. De Edge 900 gaat echt wel een nieuw design krijgen.
Hoe kom je aan die informatie dan? Nog meer details?
Dat die review nep is lijkt mij toch vrij duidelijk. Op 1 april werden er ook Edge 900 reviews geplaatst op een aantal sites.

MTBR heeft het over 'this fall', dat lijkt me al onhaalbaar gezien dat we nog geen enkel bericht hebben gehad van Garmin.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

aristos
Forum-lid

aristos 17 okt 2012 19:51

Op dcrainmaker ook al geen nieuws hierover, ik heb het hem al een paar keer gevraagd, maar hij reageert daar niet op. Wel jammer, ik had het gevoel dat Garmin altijd een goede voorsprong had, maar die zijn ze nu aan het weggeven aan alle beschikbare apps.
Canyon Aeroad 9.0 | Canyon Grand Canyon AL 29'er 7.9 | Principia 700 Limited Edition Number 05

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 okt 2012 21:24

Die apps zijn helemaal niet serieus te nemen in vergelijking met een 800. Telefoons zijn helemaal lomp, accu's zijn vaak na een kort rondje al leeg, GPS ontvanger in een telefoon is niet erg nauwkeurig, meeste telefoons kunnen niet overweg met ANT (vermogensmeters), en zo zijn er nog wel wat punten te verzinnen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 20 okt 2012 00:34

Ik hoef eigenlijk geen nieuwe functionaliteit op mijn EDGE 800, met name sinds de laatste update zit er echt bijna alles op wat ik wil. Ik mis wel nog steeds het veld "vertical to next" wat wel op de 305 en de 705 zat.
Wat ik wel zou willen is een platter apparaat en nog belangrijker een scherm wat in de breedte 8mm en in de hoogte 18mm groter is en dan zonder dat de externe afmetingen wijzigen. Dat kan volgens mij namelijk technisch zonder problemen. Oh ja maak er dan ook maar een O-led scherm van: zuiniger en beter leesbaar in daglicht.

Als ze echt iets nieuws willen maken op functioneel gebied dat gaat mijn stem naar "Strava Live", je gaat dan gewoon rijden en de Edge detecteert dat je op een Strava segment zit en laat je gelijk zien hoever je voor of achter op de KOM ligt en hoeveel je nog moet rijden voordat je het einde van het segment bereikt. Als er op een locatie meerdere segment zijn dan wordt het korste genomen. ... zal nog wel even duren voordat we zoiets hebben.
Afbeelding

mvano
Forum-lid

mvano 20 okt 2012 12:07

ericpeters schreef:Oh ja maak er dan ook maar een O-led scherm van: zuiniger en beter leesbaar in daglicht.
Volgens mij staat O-led juist bekend als minder leesbaar in zonlicht? Varianten als (Super) Amoled zijn daarin wel beter geworden, waardoor er minder verschil is met LCD. Zie bijv. http://en.wikipedia.org/wiki/OLED#Disadvantages" onclick="window.open(this.href);return false; onder Outdoor Performance. Zoals daar ook staat, zou e-ink in dat verband helemaal goed werken. Refresht alleen een beetje traag en is zwartwit... :)

Plaats reactie