Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

mr.chrono
Forum-lid

mr.chrono 22 okt 2012 14:55

En hoe zit het met die zeer aimabele, betrouwbare ploegleider die Lance naar zijn 7 tourzeges heeft geleid? Ook voor het leven geschorst?
Als ik de getuigenverklaringen goed heb begrepen was Bruyneel net zo goed een stuwende factor achter de dopingcultuur bij USPS.

sloeren
Forum-lid

Gebruikersavatar sloeren 22 okt 2012 14:59

mr.chrono schreef:En hoe zit het met die zeer aimabele, betrouwbare ploegleider die Lance naar zijn 7 tourzeges heeft geleid? Ook voor het leven geschorst?
Als ik de getuigenverklaringen goed heb begrepen was Bruyneel net zo goed een stuwende factor achter de dopingcultuur bij USPS.
uci wil uitkomst lopende procedure usada-Bruyneel afwachten

loos
Forum-lid

Gebruikersavatar loos 22 okt 2012 15:01

mr.chrono schreef:En hoe zit het met die zeer aimabele, betrouwbare ploegleider die Lance naar zijn 7 tourzeges heeft geleid? Ook voor het leven geschorst?
Bruyneel gaat zich nog verdedigen.
Pas aan het eind van het tribunaal wordt de strafmaat uitgesproken.
En die zal ook vet zijn, vermoed ik.
Dat zou bij Armstrong ook zo gebeurd zijn, ware het niet dat hij de handdoek geworpen heeft.
Afbeelding

cliors
Forum-lid

Gebruikersavatar cliors 22 okt 2012 15:06

havana schreef:Hincapie is gestopt, dus daar geldt dat niet voor. Ik verwacht dat Leipheimer ook de handdoek zal gooien (is tenslotte al 38). De leeftijd van de heren zal, samenvattend, ook hebben meegespeeld. Bovendien ook de omvang van de zaak natuurlijk.

Ben het wel met je eens dat 6 maanden erg kort is. Zal ook te maken met het feit dat USADA kosten wat kost LA wilde pakken.
Als ik het goed heb begrepen, wordn iig alle "renners" die een getuigen verklaring hebben afgegeven, ook door de UCI voor de rest van hun leven geweerd uit de sport.
Dus ja ze hebben maar 6maanden schorsing maar kunnen daarna nooit meer terug keren!

(Maar ik kan het mis hebben, heb ik ooit hier op het forum ergens gelezen ;) )
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

ItalianJob
Forum-lid

ItalianJob 22 okt 2012 15:11

loos schreef:
Dat zou bij Armstrong ook zo gebeurd zijn, ware het niet dat hij de handdoek geworpen heeft.
En ook Bruyneel is maar een radartje vermoed ik. In heel veel ploegen werd systematisch EPO rommel gebruikt. Zo al vanaf de jaren 90 met PDM, Gewiss, Saeco, Festina, Ariostea, T-Mobile, ONCE. etc. Daar werd, op voorspraak van ploegleiders doping gebruikt en verstrekt. Maar nu het een interessant (media) verhaal is waar diverse (tot op heden falende) organisaties even belangrijk kunnen doen Is Bruyneel ineens "een grote spil in een omvangrijk dopingnetwerk". Ik denk dat. op basis van deze voorwaarden, nog wel meer ploegleiders met dergelijke beschuldigingen vervolgd kunnen worden.

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 22 okt 2012 15:13

cliors schreef:
liviolivius schreef:Waarom alleen zijn 7 tourzeges en niet alle overwinningen?
Nou, zoals gemeld in de persconferentie, gaan ze daarover as vrijdag verder vergaderen om daar ook een besluit over te nemen!
Volgens Volkskrant ook alle andere overwinningen http://www.volkskrant.nl/vk/nl/11639/Do ... tels.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
What makes the boat go faster?

mr.chrono
Forum-lid

mr.chrono 22 okt 2012 15:22

ItalianJob schreef:
loos schreef:
En ook Bruyneel is maar een radartje vermoed ik. In heel veel ploegen werd systematisch EPO rommel gebruikt. Zo al vanaf de jaren 90 met PDM, Gewiss, Saeco, Festina, Ariostea, T-Mobile, ONCE. etc. Daar werd, op voorspraak van ploegleiders doping gebruikt en verstrekt. Maar nu het een interessant (media) verhaal is waar diverse (tot op heden falende) organisaties even belangrijk kunnen doen Is Bruyneel ineens "een grote spil in een omvangrijk dopingnetwerk". Ik denk dat. op basis van deze voorwaarden, nog wel meer ploegleiders met dergelijke beschuldigingen vervolgd kunnen worden.
Volgens de verklaringen van Zabriskie en Hamilton was Bruyneel (samen met Armstrong) degene die ze pushte om te dopen. Als ze die onthullingen voor Armstrong voldoende vonden om hem aan te merken als een dopingpusher geld dat zeker ook voor Bruyneel (lijkt mij).

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 22 okt 2012 15:44

Goed artikel van Harm Kuipers vandaag in NRC http://digitaleeditie.nrc.nl/digitaleed ... tml#page25" onclick="window.open(this.href);return false;

Zeer kritisch over Usada rapport.
What makes the boat go faster?

mr.chrono
Forum-lid

mr.chrono 22 okt 2012 15:50

Ik lees geen NRC, dat is mij te links ;-)

materialist
Forum-lid

materialist 22 okt 2012 16:02

http://www.mumc.tv/video/1847637896001/ ... gindesport" onclick="window.open(this.href);return false;

doping heeft geen of nauwelijks effect
Do kin der mar druk mei weze

sloeren
Forum-lid

Gebruikersavatar sloeren 22 okt 2012 16:16

materialist schreef:http://www.mumc.tv/video/1847637896001/ ... gindesport

doping heeft geen of nauwelijks effect
Zeggeuh. Ome Japie bij mij op de hoek heeft ook een mening. Es kijken of die geen filmpje wil maken.
Die lieve schat is bewegingswetenschapper i.e. net zo ter zake kundig als de eerste de beste spruitenveredelaar.
En dat is aan de knulligheid van zijn verhaal te merken.
(wat, eerlijk is eerlijk, allicht aan de aard van zijn toehoorders kan liggen)

kxlight
Forum-lid HC

kxlight 22 okt 2012 16:32

Oakley beeindigt sponsorship nu ook:

http://www.cyclingnews.com/news/oakley- ... -armstrong" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu Giro nog...

Plaats reactie