Continental GP Attack & Force
Vond niet direct iets over deze banden op het forum daarom een nieuw topic.
Iemand al enige gebruikservaring met deze combo?
Lijkt me logisch dat een voor en achterband ander doeleinden hebben en hierdoor ander samenstelling en profiel verlangen.
Kosten maar een 10 euro's meer dan de gp 4000s'en. Prijs waard?
Nog even het linkje voor diegenen die nog niet bekend zijn met het concept:
Continental gp Attack & Force
Iemand al enige gebruikservaring met deze combo?
Lijkt me logisch dat een voor en achterband ander doeleinden hebben en hierdoor ander samenstelling en profiel verlangen.
Kosten maar een 10 euro's meer dan de gp 4000s'en. Prijs waard?
Nog even het linkje voor diegenen die nog niet bekend zijn met het concept:
Continental gp Attack & Force
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32
Ik heb ze gehad. Twee setjes opgereden. Ik heb ze toendertijd gekocht in ee aanbieding. Prima banden. Maar eerlijk gezegd merk ik geen verschil met bijv. de Grand prix 4000s. Weinig lek gereden. Maar om nou te zeggen dat er een wereld voor je open gaat omdat die banden een verschillende bouw hebben. Eh nee.
Robbebopper schreef:Ik heb ze gehad. Twee setjes opgereden. Ik heb ze toendertijd gekocht in ee aanbieding. Prima banden. Maar eerlijk gezegd merk ik geen verschil met bijv. de Grand prix 4000s. Weinig lek gereden. Maar om nou te zeggen dat er een wereld voor je open gaat omdat die banden een verschillende bouw hebben. Eh nee.
Ik heb ook een setje gekocht in de aanbieding. Ze zitten op m'n reservefiets die dus voornamelijk bij slecht weer wordt gebruikt. Geen lek mee gereden, grip vind ik niet beter dan GP4000(s). Ik zou er de 10 euro extra niet voor over hebben.
Toch is het concept wel goed bedacht. Met mountainbiken had ik ook een verschillende voor- en achterband.
En bij auto's kom je het ook wel tegen. Vooral BMW & Mercedes, gezien de achterwiel aandrijving verschillende voor- en achterbanden.
Hier op het forum wordt het bandje niet echt veel gebruikt ? Wat mij een lastige lijkt is de smallere voorband na lekrijden of uberhaupt op druk houden met minimaal 9 a 10 atm.
En bij auto's kom je het ook wel tegen. Vooral BMW & Mercedes, gezien de achterwiel aandrijving verschillende voor- en achterbanden.
Hier op het forum wordt het bandje niet echt veel gebruikt ? Wat mij een lastige lijkt is de smallere voorband na lekrijden of uberhaupt op druk houden met minimaal 9 a 10 atm.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Slimme move van Conti, is je achterband versleten dan wordt de voorband meteen meegewisseld.
Voor de rest voornamelijk een marketing gimmich en niet wezenlijk beter dan vergelijkbaren banden (geld dus niet waard).
Dat Mercedessen en BMW's achter andere banden monteert als voor is nieuw voor me (maar klopt ook niet). Sommige merken monteren achter bredere banden als voor(voornamelijk voor de looks en voor wat extra grip) maar de banden zijn 100% identiek omdat anders het rijgedrag eronder gaat lijden.
Voor de rest voornamelijk een marketing gimmich en niet wezenlijk beter dan vergelijkbaren banden (geld dus niet waard).
Dat Mercedessen en BMW's achter andere banden monteert als voor is nieuw voor me (maar klopt ook niet). Sommige merken monteren achter bredere banden als voor(voornamelijk voor de looks en voor wat extra grip) maar de banden zijn 100% identiek omdat anders het rijgedrag eronder gaat lijden.
In de laatste Tour hebben ze het over 10 Watt verschil met andere banden, dat vind ik wel veel.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13765
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Automerken monteren soms andere voor achterbanden. Bij de modellen met wat meer vermogen vaak alleen andere breedtes. Maar bv op de top modellen M3/M5 of bv een 911 worden er wel degelijk andere banden gebruikt. Soms zie je het niet aan het profiel maar staan er wel andere codes op de wang die bv de hardheid van de wang en of rubber aangeven. De vraag is natuurlijk of je dat nog normale straatauto's kunt noemen.sharkman113 schreef:Slimme move van Conti, is je achterband versleten dan wordt de voorband meteen meegewisseld.
Voor de rest voornamelijk een marketing gimmich en niet wezenlijk beter dan vergelijkbaren banden (geld dus niet waard).
Dat Mercedessen en BMW's achter andere banden monteert als voor is nieuw voor me (maar klopt ook niet). Sommige merken monteren achter bredere banden als voor(voornamelijk voor de looks en voor wat extra grip) maar de banden zijn 100% identiek omdat anders het rijgedrag eronder gaat lijden.
Maar weer even on fiets topic. Mischien omdat ik (te) lang een geveerde voorvork op de MTB ben gewend. Maar voor een smallere en dus minder confortabele band zie ik echt niet zitten, achter heb ik confort zat, voor zou ik best ietsje meer wensen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
Voor die 10 euronen moet je het altijd doen. Het is weer een keer iets nieuws, voelt weer een beetje anders, altijd goed om te proberen. Gewoon doen
Do kin der mar druk mei weze
- distortion
- Forum-lid
- Berichten: 161
- Lid geworden op: 13 aug 2010 16:07
Ik rijd nu 1000+ kilometer op de Force & Attack set. Ik heb ze gekocht bij futurum omdat dit setje toen goedkoper was dan 2x 4000s banden. Mijn ervaring is dat zonder een direct vergelijk lekker rijden, maar wat is lekker... Wat eerder al genoemd is dat ze steentjes vreten, maar gelukkig tot nu toe geen lek. Ik rijd langs kanaalweggetjes en ook door Amsterdam om een indicatie te geven.
Op de het verhaal dat het een marketing truc is geloof ik blind, maar er is wel verschil! Zo is de voorband 22mm en de achterband 24 mm breed. Dit doet zeker wat met de rolweerstand en comfor. Er is namelijk een verschil in krachtwerking op de banden bij de zelfde druk, omdat het oppervlak van een 24mm band groter is reageert dit anders op vervorming van buitenaf. Academisch (medisch) voorbeeld hierin is dat als je 2 ballonnen neemt er één meer opblaast dan de andere en ze vervolgens aan elkaar koppelt met een buisje. Dan zal je zien dat de lucht niet verdeeld wordt maar zal lopen naar de grote ballon vanwege het feit dat de druk per oppervlakte lager is!
Op de het verhaal dat het een marketing truc is geloof ik blind, maar er is wel verschil! Zo is de voorband 22mm en de achterband 24 mm breed. Dit doet zeker wat met de rolweerstand en comfor. Er is namelijk een verschil in krachtwerking op de banden bij de zelfde druk, omdat het oppervlak van een 24mm band groter is reageert dit anders op vervorming van buitenaf. Academisch (medisch) voorbeeld hierin is dat als je 2 ballonnen neemt er één meer opblaast dan de andere en ze vervolgens aan elkaar koppelt met een buisje. Dan zal je zien dat de lucht niet verdeeld wordt maar zal lopen naar de grote ballon vanwege het feit dat de druk per oppervlakte lager is!
Simpelweg omdat het zo is!