Heeheheh, je mening wordt al iets genunanceerder

Laat ik nu wel een half jaar op een SL3 Sworks hebben gereden, een week Gran Canaria op een SuperSix UI2 en inmiddels een jaar op een Dogma rijden.
SL3 vs Dogma:
- SL3 lichter (al weet ik het gewicht van de Dogma 2 niet)
- Dogma comfortabeler
- Stijfheid bij beide frames totaal geen issue
- SL3 veel nerveuzer (soms juist prettig, soms juist niet)
De SS valt daar IMHO precies tussenin. Misschien wel de fijnste fiets van deze 3.
En de filosofie van Pina, voor zover ik het mag gokken;
- wél "ouderwets" alle framematen aanbieden in vele kleuren ipv S-M-L-XL en 1 vast kleurtje (daar zit ook een deel van die prijs in denk ik).
- alle frames gewoon los leverbaar; persoonlijk vind ik dat Pina dat het beste doet van alle merken. Bij Speci kun je alleen een enkel Sworks frame krijgen, Cdale kan het volgens mij helemaal niet meer (correct me if i'm wrong).
- door de vorm op kilometers afstand herkenbaar als een Pinarello. Mooi of niet mooi; het levert veel bekendheid op.
EDIT: had je toevoeging nog niet gelezen

. Overigens worden er geen complete Dogmas af fabriek geleverd, dus hoef je geen MOST te monteren. Dit in tegenstellling tot het tiagra aandrijflijntje bij Speci
