Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Zijn deze Mavic wielen wat.

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 05 okt 2012 11:35

synapse schreef:
amclassic-fan schreef: Het overigens vrij simpel, alle kwaliteit heeft zijn prijs. Als je € 1.500 uitgeeft aan een setje wielen zal je meer verwachten dan wanneer je, zoals bij deze wielen, iets meer dan € 200 uitgeeft.
Wat bedoel je dan met de relatie prijs/kwaliteit (ik hoop niet dat je denkt dat dure wielen betere kwaliteit zijn, want het houdt toch echt een keer op boven pakweg 300 tot 500 euro). En wat verwacht je dan meer van 1500 euro wielen? kwaliteit?
Performantie is misschien vaag uitgedrukt, maar kwaliteit is dat ook in jouw verhaal. Ik wil hier niet mijn gelijk krijgen, maar gewoon zeggen dat alle redeneringen ivm prijs/kwaliteit/duurzaamheid in de ene of andere richting (duur of goedkoop) kunnen gebogen worden dat eenieder een punt heeft...

Als die goedkope mavic wielen na 30.000 km uit mekaar vallen hebben ze het goed gedaan voor hun prijs. Maar of je er plezier in hebt is een andere vraag.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

henkv
Forum-lid
Berichten: 1384
Lid geworden op: 27 dec 2006 19:15
Locatie: Annecy (FR)
Contact

henkv 05 okt 2012 11:43

am, die pa van je gebruikt dan ook zeker z'n remmen niet? Ik doe m'n velgen meestal in de prullenbak voor de 40.000km, dan zijn de remflanken de Grand Canyon geworden. Maar inderdaad 57kilo staat natuurlijk wat sneller stil. Maar ik denk niet dat iemand van 75kilo zo'n afstand kan rijden zonder door z'n remvlakken heen te gaan. Of je moet er wellicht steeds bijzonder langzaam mee rijden en elke afdaling vermijden.

Zelf heb ik ook ooit de ksyriums equipe's gehad. Al ruim binnen de 20000km bij de nippeltjes gescheurd. Maar dat was wel model 2006 dus dat zal niet representief zijn voor de huidige uitvoering.
Mijn trainingen op bikeplanner.com

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 okt 2012 11:51

Het zijn wel de ceramics he, die slijten aanzienlijk minder hard dan standaard velgen.

Maar inderdaad waar je fietst speelt een grote rol in hoe lang de remflanken mee gaan. In het midden en het oosten van 't land hoef je nauwlijks te remmen, ik doe zelf meestal wel een half seizoen met een setje remblokken. Terwijl je op 1 regenachtige dag in Limburg (of in de echte bergen) een setje remblokken in 1 dag versleten kan zijn.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1244
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 05 okt 2012 11:57

de zwarten schreef:
synapse schreef:
amclassic-fan schreef: Het overigens vrij simpel, alle kwaliteit heeft zijn prijs. Als je € 1.500 uitgeeft aan een setje wielen zal je meer verwachten dan wanneer je, zoals bij deze wielen, iets meer dan € 200 uitgeeft.
Wat bedoel je dan met de relatie prijs/kwaliteit (ik hoop niet dat je denkt dat dure wielen betere kwaliteit zijn, want het houdt toch echt een keer op boven pakweg 300 tot 500 euro). En wat verwacht je dan meer van 1500 euro wielen? kwaliteit?
Performantie is misschien vaag uitgedrukt, maar kwaliteit is dat ook in jouw verhaal. Ik wil hier niet mijn gelijk krijgen, maar gewoon zeggen dat alle redeneringen ivm prijs/kwaliteit/duurzaamheid in de ene of andere richting (duur of goedkoop) kunnen gebogen worden dat eenieder een punt heeft...

Als die goedkope mavic wielen na 30.000 km uit mekaar vallen hebben ze het goed gedaan voor hun prijs. Maar of je er plezier in hebt is een andere vraag.
Je hebt gelijk, ook kwaliteit is geen afgekaderd begrip.
Voor mij is in dit geval van belang dat ik er geen extra kosten bij krijg, blijven de wielen recht en goed draaien.
Dan hou ik er vanzelf plezier in.

Moet ik ze elke 3 maanden laten richten dan is de lol er gauw vanaf.
Courir c'est mourir un peu

Juliska
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 14 sep 2012 13:47

Juliska 05 okt 2012 18:10

Nou ik ben er ondertussen wel uit, ik ga een setje Fulcrum racing 3 kopen.

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 05 okt 2012 18:12

Verstandig.
FacebookS3RSSite

bravoman100
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 okt 2012 20:46
Locatie: Almere

bravoman100 08 okt 2012 21:55

hugoscherff schreef:Ik ben niet zo vaak heel uitgesproken over fietsonderdelen, maar die Aksiumwielen zijn mijn grootste miskoop geweest, heb ik na een paar maanden weer weggedaan. Ik weeg maar 65 kilo, maar merkte in trainingswedstrijdjes dat die dingen het in scherpe bochten met hoge snelheid niet goed doen, ze zijn gewoon echt veel te slap. Dat geldt nog meer in de afdaling. En bergop voel je ze gewoon krom trekken. Ik heb ze dus snel weer verkocht, en heb vervolgens een stel handgespaakte wielen gekocht bij Zoran.
Daar ben ik tijdens een afdaling met +/- 80 op de teller ook achtergekomen toen ik het gevoel had dat mijn wielen begonnen te zwabberen (met 75kg ben ik trouwens ook wel iets zwaarder) :cry:

campasuper
Forum-lid
Berichten: 1925
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:59

campasuper 14 okt 2012 08:21

Na 1.000 km is de conclusie dat het goede wielen zijn misschien wat voorbarig ...
Als je Campa hebt, wil je echt nooit meer iets anders

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1244
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 14 okt 2012 18:51

Goed lezen is lastig...
Courir c'est mourir un peu

slekke
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 feb 2010 15:10
Locatie: Duvelland

slekke 24 okt 2012 12:38

ik sta ook op het punt om deze wielen aan te schaffen en heb de afgelopen 30.000 km ook met die aksiums gereden... deze zijn nu echt wel gammel gereden :)
zijn deze wieletjes dan echt zo bagger? en waarom?

Erik_1989
Forum-lid
Berichten: 38
Lid geworden op: 05 jan 2012 17:26

Erik_1989 24 okt 2012 12:48

met alle respect maar Mavic aksium (ong. 170,-) zijn niet heel verkeerd hoor vele mensen op de wielerclub zijn het met me eens ook mensen die al jaren rijden en zelf grote renners opgeleid hebben. maar van zelf bouwen ben ik ook wel fan... en heerlijk werk!

slekke
Forum-lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 feb 2010 15:10
Locatie: Duvelland

slekke 24 okt 2012 20:26

bij mij is de keuze gemaakt... nl. deze visions ( http://www.godleyscycles.co.uk/shop/ind ... ts_id=2917" onclick="window.open(this.href);return false; ) zijn het geworden... 'k hoop echt dat ik er terug 30.000 km kan mé bollen...
veel geluk met je fullcrums alvast!!

Plaats reactie