Alles over vakanties op én met de fiets

Vrienden van Amstel Gold

wotan
Forum-lid

wotan 30 apr 2011 16:40

Beste fietsvrienden en liefhebbers.

Ik wil de groep wannabe profs die mij asociaal omver hebben gereden tijdens de TOER versie van Amstel Gold Race vriendelijk bedanken voor hun cadeautje.
Ik kan ze helaas niet persoonlijk bedanken omdat ze zo beleeft waren om door te rijden toen ik op het asfalt van de Scheulderdorpsstraat in Scheulder lag.
Het zou natuurlijk erg jammer zijn als je gemiddelde snelheid onder de versie van vorig jaar uitkomt omdat je zou moeten stoppen voor je mede liefhebbers die je ondersteboven rijdt.
Bij deze bedankt voor de gecompliceerde bovenarmbreuk, gekneusde ribben en inwendige bloedingen en de pijn van na de operatie.
Ik hoop dat jullie gemiddelde snelheid jullie voldoening geeft.

:(

rinke
Forum-lid

rinke 30 apr 2011 16:46

Hufters :(

succes met herstel, hopelijk is er zo'n hufter die het zich kan herinneren als hij dit leest en zich nu goed naar voelt..

Alhoewel, kleine kans vrees ik want dit soort apen met de hersenen ter grootte van een rozijn staan toch niet stil bij wat ze bij een ander aanrichten..
Nogmaals sterkte en succes!!

stillekracht
Forum-lid

stillekracht 30 apr 2011 19:14

Ik heb last van plaatsvervangende schaamte als ik dit zo lees.

Het gedrag van een kleine groep asociale "mede"fietsers wordt de laatste tijd veel besproken hier op het forum.

Ik wens je veel sterkte met het herstel!

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 01 mei 2011 02:09

Beste Wotan (en natuurlijk welkom op dit forum!)
Totaal niet goed te praten dit gedrag van 'mede-wielervrienden'. Buiten de wielersport hebben de wielrenners al niet zo'n best imago, maar zelfs onderling weten we dit imago al flink te schaden.
Sterkte met je herstel en hopelijk blijft je toch enthousiast voor deze sport!
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

janjmagic
Forum-lid

janjmagic 01 mei 2011 14:03

Sterkte met herstellen! Ik hoop dat iemand dit leest en dat zijn geweten gaat spreken. Anders zijn er hier mss mensen die iets gezien hebben.
Geen zee te diep, geen berg te hoog.

kinonv
Forum-lid

kinonv 01 mei 2011 14:15

Ben bang dat deze "sociale " medefietsers het te druk hebben met hun gemiddelde snelheid om ook maar 1 keer in hun leven ballen te tonen...
Sterkte met je herstel... ! En ook hier wordt onze sport verpest door een zeer klein groepje..Helaas wel.............
Pinarello what else ?

hm2694
Forum-lid

hm2694 01 mei 2011 14:29

Sterkte met het herstel.

Wanneer gaan ze het leren!!!. Nooit denk ik!

Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

geer
Forum-lid

geer 02 mei 2011 10:56

Goh, vervelend! Sterkte met je herstel, dat klinkt allemaal heftig. Hoe gebeurde het?

ariejee
Forum-lid

ariejee 02 mei 2011 11:25

Sterkte! Zelf ben ik redelijk nieuw in het toertochten gebeuren maar tijdens KBK vorige week trok het asociale gedrag van sommige wielerclubjes wel meteen de aandacht.

torro
Forum-lid

torro 02 mei 2011 12:00

Sterkte als fietser heb ik een bloedhekel aan fietsende en motor groepen .

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 02 mei 2011 14:24

Als eerste is het natuurlijk enorm vervelend voor de TS. Beterschap gewenst!

Maar laten we er ook voor waken dat dit slechts 1 kant van het verhaal is.
En ik ben dan nog zo "naief" om niet te geloven dat er niemand in dat groepje stopt als ze doorhebben dat er door hun toedoen iemand valt.
Less is bore

wotan
Forum-lid

wotan 03 mei 2011 10:46

Allemaal dank voor jullie steunbetuigingen.

Ik heb dan wel nog geen titanium fiets maar ben inmiddels wel een titanium pen rijker.
Deze doet tot op heden zijn werk naar behoren, en gezien de omstandigheden verloopt het herstelproces tot heden goed. Over een maand of twee á drie hoop ik te weten of ik blijvend begrensd ben ik mijn mogelijkheden met mijn linkerarm.

We reden twee aan twee naast elkaar en ik reed links vooraan.
ik schat dat we 26 á 27 reden, toen een lint van circa 10-15 wannabe profs ons voorbij kwam snellen. De eerste renners gingen ons rakelings voorbij en gingen (te) snel weer naar de rechtse kant van de weg.
De rest van het lint volgt de eerste renners waarschijnlijk met het snot voor ogen en de tong op het stuur, onderin de beugel allen kijkend naar het wieltje voor hun, en niet naast hun?
Zij volgen hun voorgangers naar rechts en zodoende gooit nummer 4 of 5 uit het lintje de deur voor mij dicht.
Ik word eerst aangetikt maar de daaropvolgende renners zorgen ervoor dat ik in een fractie van een seconde hard op de grond klap. Mijn stuur was uit mijn handen gereden.
Mijn fietsmaten roepen nog, en die zien dat de laatste vier of vijf personen van het snelle groepje nog omkijken, maar er voor kiezen om de rest en dus ook de daders te volgen.

Ondanks dat ik de gedupeerde ben kan ik mij als fietser nog een heel klein beetje indenken hoe het gaat in het heetst van de strijd.
Maar ik zou graag zien dat zulke wielerliefhebbers Cyclo’s gaan rijden of nog beter amateur zouden worden en wedstrijdjes gaan rijden i.p.v. tijdens mooie en drukke toertochten 35 a 40 te willen rijden.

Nu weten jullie hoe het gegaan is, en ik hoop dat het misschien een heel, heel klein beetje bijdraagt aan het besef dat onderling respect voor elkaar op de weg belangrijk is.

P.S. ik had niets aan mijn hoof maar mijn hel is op meerdere plaatsen gescheurd.
Laat dat ook een goede les zijn voor een ieder.

Plaats reactie