Het dopingtopic 2.0
Die levenslange schorsing vind ook nogal onzinnig. Maar dat we liever geen ploegleiders, managers, begeleiders terugzien met een foute dope carriere lijkt me toch wel logisch. Ik heb geen zin in om straks een ploeg te zien met Heras als ploegleider en Valverde als algemeen manager. Daar zou ik toch de kriebels van krijgen. Zeker als hun renners stijf vooraan rijden. Dus je zou een straf kunnen bedenken die zegt dat je als renner bent gepakt en je krijgt een schorsing aan je broek dat je tevens na je carriere ook nog eens 5 jaar geen functie binnen de wielrennerij mag uitoefenen. Zo dwing je ook om ex-zondaars ook om buiten de sport te blijven. Ze vinden hopelijk ergens anders emplooi en blijven wellicht ook voorgoed weg. En als ze na 5 jaar toch terugkomen, zijn wel voldoende gestraft geweest.
Maar het probleem zit hem niet zozeer in zwaar straffen. Er worden namelijk wel forse straffen opgelegd. Contador is gewoon 2 jaar geschorst geweest. Dat is best een hap uit zijn carriere. Het probleem zit in detectie. Tot nog toe heeft de opsporingswetenschap altijd 5 tot 10 jaar achter gelegen op de nieuwe doping wetenschap. Er zijn in het verleden heel veel renners geweest die uit de pot met verboden vruchten hebben gesnoept en niet gepakt zijn. Daar zit het probleem. Zolang de controles rammelen, heeft het weinig nut over de strafmaat te discusieren.
Daarom een +1 voor het biologisch paspoort en een +1 voor meer onderzoek naar de bloedwaardes. Laat elke world tour ploeg maar elk jaar 1 miljoen euro op tafel leggen om dat onderzoek te financieren. En kleinere ploegen leggen iets minder geld in. En dat geld mag het Wada verdelen naar verschillende onderzoeksinstituten. Dit lijkt me nou net geen taak voor de UCI. Hun belang (geen doping schandalen) is strijdig met dit onderzoek. Wada lijkt me een betere kandidaat.
Maar het probleem zit hem niet zozeer in zwaar straffen. Er worden namelijk wel forse straffen opgelegd. Contador is gewoon 2 jaar geschorst geweest. Dat is best een hap uit zijn carriere. Het probleem zit in detectie. Tot nog toe heeft de opsporingswetenschap altijd 5 tot 10 jaar achter gelegen op de nieuwe doping wetenschap. Er zijn in het verleden heel veel renners geweest die uit de pot met verboden vruchten hebben gesnoept en niet gepakt zijn. Daar zit het probleem. Zolang de controles rammelen, heeft het weinig nut over de strafmaat te discusieren.
Daarom een +1 voor het biologisch paspoort en een +1 voor meer onderzoek naar de bloedwaardes. Laat elke world tour ploeg maar elk jaar 1 miljoen euro op tafel leggen om dat onderzoek te financieren. En kleinere ploegen leggen iets minder geld in. En dat geld mag het Wada verdelen naar verschillende onderzoeksinstituten. Dit lijkt me nou net geen taak voor de UCI. Hun belang (geen doping schandalen) is strijdig met dit onderzoek. Wada lijkt me een betere kandidaat.
Live fast; die young. mijn blog
Wat Pinokkio hier eigenlijk al besproken? De mascotte van het WK2013 in Toscane...

Ik dacht eerst dat moet een grap zijn maar blijkbaar is het echt waar

Ik dacht eerst dat moet een grap zijn maar blijkbaar is het echt waar

fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Ja ik had het al op m'n FB gezet. Hij werd geïntroduceerd toen ik vorig maand in Toscana was. Dat was nog net voor het USADA rapport.
-
- Forum-lid HC
Of er zit nu iemand keihard te lachen die dit verzonnen heeft, of er zijn er een paar echt heeeeeeel dom........
- thestudent
- Forum-lid HC
Nee dit moet met voorbedachte rade zijn. Maar het is natuurlijk wel geweldig. 

Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
Hij is niet slim maar je mag ook rekening houden met een renner en zijn omstandigheden: http://www.cyclingweekly.co.uk/news/lat ... ample.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- thestudent
- Forum-lid HC
Ach welnee, hij had gewoon in dat potje moeten pissen. Tijd om te racen ook tijd om gecontroleerd te worden. Het is gewoon erg dom.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid
Genoeg voor 5 pagina's op het forumfietsernl schreef:Hij is niet slim maar je mag ook rekening houden met een renner en zijn omstandigheden: http://www.cyclingweekly.co.uk/news/lat ... ample.html" onclick="window.open(this.href);return false;
uk anti doping is aanklager en rechter tegelijk en heeft een belang bij zoveel mogelijk veroordelingen. UCI is ook aanklager en rechter tegelijk maar heeft een belang bij zo weinig mogelijk veroordelingen.
ik ken trouwens genoeg andere voorbeelden waar de belangen groep rechter en aanklager is. Bijv de accountants wereld waar je alleen een berisping krijgt wanneer de stand in opspraak gebracht wordt. De accountant moet welhaast een aandeelhouder vermoorden voor er iets gebeurt
Do kin der mar druk mei weze
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Geen idee in wat voor een omstandigheden de wedstrijd werd verreden. Maar veel comments die op de gelinkte website gegeven worden zijn toch wel erg dom. De meeste renners kunnen echt niet direct na de finish in een potje pissen. Als het warm weer is duurt het soms langer dan 2 uur voor iemand 't potje kan vullen.
Maar goed door te weigeren maak je jezelf wel behoorlijk verdacht. 18 maanden schorsing vind ik alleen wel wat overdreven. Ga je gezellig met bloedtransfusies in de weer en verraad je de leverancier van je bloedzakken dan kom je er met een mindere straf vanaf.
Maar goed door te weigeren maak je jezelf wel behoorlijk verdacht. 18 maanden schorsing vind ik alleen wel wat overdreven. Ga je gezellig met bloedtransfusies in de weer en verraad je de leverancier van je bloedzakken dan kom je er met een mindere straf vanaf.
-
- Forum-lid
de comments zijn bizar wat een stomme kerels die engelsen.
Do kin der mar druk mei weze
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ehhm....wat is het verschil met de gemiddelde reactie op bijv. nu.nl?materialist schreef:wat een stomme kerels die engelsen.

Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!