Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Idd veel misverstanden. Wat jij schrijft klopt, maar is wel de helft van het verhaal.mtbfool schreef:Anti dumping is een extra heffing om europese producenten te beschermen tegen goedkoop chinees spul.jsparie schreef:Daar zijn jullie lekker mee in Belgie. Hoezo anti dumping ? Tegen deze prijzen is er echt geen sprake van dumping. Dit zijn toch vrij normale prijzen voor een carbon fietsframe dat niet van een bepaald merk is. Bij dumping denk ik aan tegen of onder de kostprijs, maar voor deze prijs kunnen dengfu en zijn leverancier er prima aan verdienen. Toch wel apart dat dit in NL (voor zover mij bekend) niet berekend wordt en in Belgie wel.
Dit is in Europa een normale gang van zaken die niet door de douane in Nederland op alles wat binnenkomt word gecontroleerd op wat er binnenkomt.
Veel mensen zetten een gift of zo op de doos en dat het 50 euro kost maar als iedereen de werkelijk betaalde waarde vermeld gaat de 46% ook op die producten geheven worden.
Alleen als je vrijstelling krijgt ( die zeer moeilijk te verkrijgen is )dan kun je max 299 frame's per maand binnen trekken zonder dump heffing van 48%
Wat de vakhandel betaald voor dezelfde frame's die er door heel veel individuen naar Europa gehaald worden is een gotspe omdat die altijd die 48% moeten betalen zonder de vrijstelling.
Als de Douane selectief selecteerde op binnenkomst en de dozen openmaakt hetzelfde als wat ze bij de spullen voor de vakhandel doen dan koopt er niemand meer een frame in China omdat ze dan altijd de kosten moeten verdubbelen en dan is het niet meer lucratief voor een prive persoon om dit te doen.
Er zijn vrij veel misverstanden over dit hele gebeuren maar lees het maar eens na op de site van de douane , er zijn al gevallen bekend van frame's met de namen van fabrikanten er op die er wel tussen uit zijn gehaald en vernietigd.
Grtz; Mtbfool
Er zijn twee soorten vrijstelling, die er voor zorgen dat een fabrikant (misschien is de term assembleur hier meer gepast) Een voor kleine producenten, die mogen 300 frames per maand importeren. Die krijg je als je bij de douane een vergunning bijzondere bestemming aanvraagt. De meeste grote fabrikanten, zoals de Batavussen en dergelijke, hebben een ander soort vrijstelling, die mogen zoveel als maar kan importeren zonder anti dumping. Die vrijstelling krijgen de fabrikanten van de Europese commissie.
Die grote fabrikanten vragen wel prijzen alsof ze zo'n dumpingheffing moeten betalen. Winstmarges zijn enorm.
-
- Forum-lid
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 05 aug 2012 20:14
- Supergrover
- Forum-lid HC
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10
Fraai, specs?
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Mooie fiets hoor,alleen de shifters mogen iets hoger op het stuur. Nu ik nog eens kijk: Is die ketting nu niet te kort?
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 05 aug 2012 20:14
ketting geplaatst zoals voorgeschreven door campagnolo ?? en shifters staan voor mij goed. Hoger zetten geeft waarschijnlijk iets meer comfort.thestudent schreef:Mooie fiets hoor,alleen de shifters mogen iets hoger op het stuur. Nu ik nog eens kijk: Is die ketting nu niet te kort?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
De shifters staan niet goed, die moeten cm's omhoog. Zoals ze nu gemonteerd zijn kan je nauwlijks met je handen op de shifters rijden en daar zijn ze wel voor bedoeld. Gewoon even het stuurlint halen en ze zo monteren als in de handleiding staat, dan heb je er veel meer plezier aan.
Daarnaast is de ketting echt veel te kort. Ik vrees dat op de 21 de achter-derailleur al door midden gaat, omdat de ketting te kort is. Op groot-klein moet de derailleur recht naar beneden wijzen en niet naar voor zoals hier het geval is.
Daarnaast is de ketting echt veel te kort. Ik vrees dat op de 21 de achter-derailleur al door midden gaat, omdat de ketting te kort is. Op groot-klein moet de derailleur recht naar beneden wijzen en niet naar voor zoals hier het geval is.
prachtig frame zo! zijn dit stickers of heb je het laten spuiten?
shifters en ketting aanpassen en dan denk ik wel dat je een fietsje hebt waar je de show mee steelt!
veel plezier ermee!
shifters en ketting aanpassen en dan denk ik wel dat je een fietsje hebt waar je de show mee steelt!
veel plezier ermee!
Racefiets: Concorde R-blade full carbon 2009
-
- Forum-lid
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 05 aug 2012 20:14
Dit zijn stickers, besteld in Brazilië. http://designstickers.blogspot.com.br/search/label/Old" onclick="window.open(this.href);return false;race-niek schreef:prachtig frame zo! zijn dit stickers of heb je het laten spuiten?
shifters en ketting aanpassen en dan denk ik wel dat je een fietsje hebt waar je de show mee steelt!
veel plezier ermee!
Zeer scherpe prijs en zeer degelijke kwaliteit
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40158
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Frame is mooi geworden. Over de montage sluit ik mij volledig aam bij AMCF. Die shifters staan echt veel te laag: als je niet oppast schiet je eraf als je onverwachts door een kuil rijdt.
En schakel maar eens heeeeel voorzichtig 53x12: dan zie je het probleem met de korte ketting zelf.
En schakel maar eens heeeeel voorzichtig 53x12: dan zie je het probleem met de korte ketting zelf.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 05 aug 2012 20:14
Allen bedankt voor de extra info, ik ga het aanpassen en dan maar hopen dat het snel beter weer is om te gaan rijdendaniel1975 schreef:Frame is mooi geworden. Over de montage sluit ik mij volledig aam bij AMCF. Die shifters staan echt veel te laag: als je niet oppast schiet je eraf als je onverwachts door een kuil rijdt.
En schakel maar eens heeeeel voorzichtig 53x12: dan zie je het probleem met de korte ketting zelf.