Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het grote Vuelta-topic

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 15 sep 2010 17:08

Over vliegensvlug...

Cancellara legt er vandaag de zweep weer aardig over in de tijdrit:
46km in 53:20 is toch bijna 51.8 km/u... oef!

Zabriski nu 2e met 33 seconden achterstand, ook niet slecht!
Maar: Cavendish staat nu voorlopig 5e met 3:16 achterstand dat is toch ook niet slecht te noemen!
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

danny1407
Forum-lid

danny1407 15 sep 2010 17:10

andromeda schreef:Joling zou zeggen: "ik hou d'r van!".

[img=http://cdn.media.cyclingnews.com//2010/ ... ll_600.jpg]

Zien we daar nou zowaar Theo op een finish foto? ;)

Zonder gekheid, let eens op Theo in de voorbereiding van een sprint.
Ik heb al 3x gezien dat ie echt in de hoek zit "waar de klappen vallen" en dat ie bijna de hekken in geduwd werd.
Benen stil, weg snelheid, weg kansen.

Is dat een gebrek aan ervaring, pech of zouden ze het op onze Theo voorzien hebben daar in Spanje?
FacebookS3RSSite

arepol
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar arepol 15 sep 2010 17:25

danny1407 schreef:Zonder gekheid, let eens op Theo in de voorbereiding van een sprint.
Ik heb al 3x gezien dat ie echt in de hoek zit "waar de klappen vallen" en dat ie bijna de hekken in geduwd werd.

Is dat een gebrek aan ervaring, pech of zouden ze het op onze Theo voorzien hebben daar in Spanje?

Ze hebben het echt niet voorzien op Theo hoor, zouden ze beter bij Cavendish doen ;)

Gebrek aan ervaring i.c.m. pech denk ik. Als je echt sterk bent en de ervaring hebt, dan zit je in het wiel bij Cavendish (om het maar simpel te zeggen). Als je daar niet zit, is het altijd wel ergens dringen in het peloton. Soms over links, soms over rechts, soms in het midden. Heeft ie 3x pech gehad dat ie aan de verkeerde kant zat. En zo had Hutarovich mazzel dat hij de eerste won.

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 15 sep 2010 17:27

Arepol schreef:
danny1407 schreef:Zonder gekheid, let eens op Theo in de voorbereiding van een sprint.

Ze hebben het echt niet voorzien op Theo hoor, zouden ze beter bij Cavendish doen ;)

Gebrek aan ervaring i.c.m. pech denk ik. Als je echt sterk bent en de ervaring hebt, dan zit je in het wiel bij Cavendish (om het maar simpel te zeggen). Als je daar niet zit, is het altijd wel ergens dringen in het peloton. Soms over links, soms over rechts, soms in het midden. Heeft ie 3x pech gehad dat ie aan de verkeerde kant zat. En zo had Hutarovich mazzel dat hij de eerste won.

Bos moet gewoon leren om (beter) te wringen.... Er zijn er maar weinig die deze kunst weten te verstaan.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

hm2694
Forum-lid

hm2694 15 sep 2010 18:28

Bos uit Vuelta, gevallen in de TT

zie nieuwsbericht nos.nl
Ik fiets dus ik besta!
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd!
Waar een berg is een weg omhoog te fietsen!
Race: Jan Janssen Blade met Sram Force.
MTB: Jan Janssen Jan Fenix met Decore SLX

tottie
Forum-lid

tottie 15 sep 2010 18:39

menchov heerlijke tijdrit

nu hopen dat er niemand sneller is

arepol
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar arepol 15 sep 2010 18:57

HM2694 schreef:Bos uit Vuelta, gevallen in de TT

zie nieuwsbericht nos.nl

Ben benieuwd hoe, want het is een kaarsrechte weg waarover ze rijden....

Net Nibali die lek rijdt en gekluns bij het wisselen.... stumpers :D

Edit:
wielerland schreef:Theo Bos heeft noodgedwongen moeten opgeven in de 17e etappe van de Vuelta a Espana. De 27-jarige renner van Cervelo Test Team kwam in de individuele tijdrit van 46 kilometer rond Peñafiel na vijf kilometer ten val doordat hij met een motor in aanraking kwam en moest met de ambulance afgevoerd worden naar het Ziekenhuis van Valladolid. Volgens de eerste onderzoeken heeft Theo Bos niets gebroken

thomwittendorp
Forum-lid

thomwittendorp 15 sep 2010 18:59

bij een tijdrit ga je toch geen wiel wisselen maar toch gewoon een fiets, anders lijk je net rasmussen een paar jaar geleden in de tour
CANNONDALE SuperSix EVO sram red

mrcoffee
Forum-lid

Gebruikersavatar mrcoffee 15 sep 2010 19:01

tottie schreef:menchov heerlijke tijdrit

nu hopen dat er niemand sneller is

Goeiemorgen! Gewoon met 25 sec sneller dan Der Fabian... Klasse!

tottie
Forum-lid

tottie 15 sep 2010 19:55

en nog niet gewonnen

simen
Forum-lid

simen 15 sep 2010 23:25

Het blijft er wel om spannen in het klassement.
Zij is ook tegen

bottecchia
Forum-lid

bottecchia 16 sep 2010 01:26

Ik zou het wel aardig vinden als die Mosquera de Vuelta nog weet te winnen. Dat zou nou nog eens een echte verrassing zijn. Al is Nibali ook een uitstekende renner natuurlijk. Die was ook al bijzonder goed in de Giro.

Hoewel het een spannende strijd is heb ik verder de Vuelta eigenlijk nauwelijks gevolgd. Beetje druk geweest en het er is relatief weinig aandacht voor de ronde. Maar het komt denk ik toch vooral door het feit dat de meeste grote name geen interesse lijken te hebben in de Vuelta. Toch wel erg jammer want gebaseerd op wat ik er van mee heb gekregen is het parcours absoluut de moeite waard. Tijd voor een PR campagne misschien?

Plaats reactie