Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

pavdberg
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 aug 2012 09:22
Locatie: 's-Gravenzande

pavdberg 04 nov 2012 10:36

Heel kort maar krachtig, nee.
Zou zeggen als je eens in de buurt ben van het Westland, kom eens langs om te kijken of er wat verschilt met mijn fiets en jou fiets.
Ik zie trouwens dat je uit Rotterdam komt, rij anders eens langs Van Scheijndel Tweewielers in 's-Gravenzande (35min met de auto).

rensmeesters
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 aug 2011 20:30

rensmeesters 05 nov 2012 20:36

jonglins schreef:Ik wil een Bianchi Infinito gaan kopen maar las dat de prijs voor 2013 met maar liefst € 300 is verhoogd naar € 3.399. Dat terwijl de specs niet bijzonder zijn gewijzigd volgens mij.
Heeft iemand een verklaring?
Voor een deel zal de BTW verhoging naar 21 % een verklaring zijn.

evilhomer
Forum-lid
Berichten: 963
Lid geworden op: 24 jul 2007 10:38

evilhomer 06 nov 2012 13:02

rensmeesters schreef:
jonglins schreef:Ik wil een Bianchi Infinito gaan kopen maar las dat de prijs voor 2013 met maar liefst € 300 is verhoogd naar € 3.399. Dat terwijl de specs niet bijzonder zijn gewijzigd volgens mij.
Heeft iemand een verklaring?
Voor een deel zal de BTW verhoging naar 21 % een verklaring zijn.
2 procentpunt om precies te zijn, oftewel 52 euro ;) Waarmee het grootste deel van de prijsstijging nog niet is verklaard...
t.a.f.k.a.e.h.

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 06 nov 2012 13:17

Die dure fiets voor Felice moet ook betaald ...
Het is crisis, ook in Italië, en dat vraagt geld ...
De introductie van de Vertigo duwt de prijs omhoog ...
Het kan zoveel redenenen hebben en niet altijd rationeel beredeerbaar. Ik zou het echt niet weten.
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

maaikeblankman
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 sep 2012 23:53

maaikeblankman 07 nov 2012 20:13

Hoi allemaal!!

Ik ben momenteel aan het rondkjken voor een nieuwe racefiets, ik heb mijn oog onder andere latenvallen op de bianchi via nirone 7 tiagra.
Misschien de dames uitvoering maar dat weet ik nog niet. Wat is jullie idee over deze fiets?

Gebruikersavatar
bianco
Forum-lid
Berichten: 586
Lid geworden op: 14 jun 2006 11:29
Contact

Gebruikersavatar bianco 10 nov 2012 17:12

maaikeblankman schreef:Hoi allemaal!!

Ik ben momenteel aan het rondkjken voor een nieuwe racefiets, ik heb mijn oog onder andere latenvallen op de bianchi via nirone 7 tiagra.
Misschien de dames uitvoering maar dat weet ik nog niet. Wat is jullie idee over deze fiets?
De Via Nirone is een prima fiets. De Shimano Tiagra triple groep schakelt prima en is 10 speed, dus je zou later eventueel (onderdelen) kunnen upgraden naar 105 of Ultegra, als je dat zou willen. Voor wat betreft de keuze tussen de dames of de 'heren' uitvoering:
Afbeelding
De geometrie is voor het dames en het 'heren' model blijkbaar exact gelijk dus dat maakt in dit geval geen verschil. De dames uitvoering is er alleen in de kleinere maten, dus als je wat groter bent dan wordt het automatisch het 'heren' model. Waar je wel nog naar kunt kijken is het stuur, stuurpen en zadel. Bij de dames modellen zal er meestal ook een dameszadel op zitten en een smaller stuur. De kans dat zo'n fiets direct past zal wat groter zijn met een gemiddelde lichaamsbouw. Een goede fietsenmaker moet er overigens geen punt van maken om zaken als zadel, stuurpen en stuur direct te vervangen zodat de fiets helemaal goed op maat is. Als je op je huidige fiets goed zit dan kun je natuurlijk die maten nemen, laat anders een meting doen. En dan is er nog het verschil in kleurschema tussen het dames en het 'heren' model', ook belangrijk ;)
Succes met de keuze.

Bianchista
Forum-lid
Berichten: 69
Lid geworden op: 30 jan 2012 18:10

Bianchista 13 nov 2012 18:52

Het is weer koud & donker, dus ben ik aan het kijken naar een nieuwe Bianchi. Ik wil de fiets zelf opbouwen. Zag op de ste van Vos leuke kortingen/prijzen staan voor losse frames. Ze zeggen op hun hun site dat ze een Bianchi dealer zijn. Op de site van Bianchi zelf blijkt dat ze dat niet zijn... Aangezien het om een duur Oltre frame zal gaan, is dit een risico wanneer je garantie nodig hebt? Is bij een framebreuk o.i.d. Vos zelf coulant of heb je dan gewoon dikke pech?

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 13 nov 2012 20:34

Lees net dat Bianchi voor Campagnolo de EPSframes gaat produceren voor 2013, iets wat tot nu toe door Pinarello gedaan werdt...lj

Bianchi frames:
Afbeelding

Pinarello:
Afbeelding
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

adroit
Forum-lid
Berichten: 1247
Lid geworden op: 19 jan 2006 19:25
Locatie: Rosmalen
Contact

adroit 14 nov 2012 08:22

Bianchista schreef:Het is weer koud & donker, dus ben ik aan het kijken naar een nieuwe Bianchi. Ik wil de fiets zelf opbouwen. Zag op de ste van Vos leuke kortingen/prijzen staan voor losse frames. Ze zeggen op hun hun site dat ze een Bianchi dealer zijn. Op de site van Bianchi zelf blijkt dat ze dat niet zijn... Aangezien het om een duur Oltre frame zal gaan, is dit een risico wanneer je garantie nodig hebt? Is bij een framebreuk o.i.d. Vos zelf coulant of heb je dan gewoon dikke pech?
Bij Vos is het al lastig om garantie te claimen laat staan voor een merk waar hij helemaal geen dealer van is. Alleen het feit al dat ie op zijn site zegt Bianchi dealer te zijn zegt genoeg volgens mij

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 14 nov 2012 08:27

adroit schreef:
Bianchista schreef:Het is weer koud & donker, dus ben ik aan het kijken naar een nieuwe Bianchi. Ik wil de fiets zelf opbouwen. Zag op de ste van Vos leuke kortingen/prijzen staan voor losse frames. Ze zeggen op hun hun site dat ze een Bianchi dealer zijn. Op de site van Bianchi zelf blijkt dat ze dat niet zijn... Aangezien het om een duur Oltre frame zal gaan, is dit een risico wanneer je garantie nodig hebt? Is bij een framebreuk o.i.d. Vos zelf coulant of heb je dan gewoon dikke pech?
Bij Vos is het al lastig om garantie te claimen laat staan voor een merk waar hij helemaal geen dealer van is. Alleen het feit al dat ie op zijn site zegt Bianchi dealer te zijn zegt genoeg volgens mij
Kan de comment van Adroit niet helemaal plaatsen. Is Bianchi lastig in de garantie en wordt dan door versterkt door Vos?
Voor wat het waard is heb ik ooit een garantiegeval gehad bij Vos(uitgescheurde bidonhouderboutjes). Dit werd prima geregeld.
Paar weken moeten wachten(kon een leen fiets krijgen als ik wilde). Vervolgens kwam er een nieuw frame van exact hetzelfde type en die is netjes omgebouwd. Kreeg als coulance een gratis cassette voor de wielset die ik bij ophalen kocht.

Kan me desondanks de scepsis wel voorstellen over Vos. Maar goed daar is al een Topic vol over :roll:

jonglins
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 jun 2007 13:49

jonglins 25 nov 2012 01:30

In mijn Bianchi Infinito mist er een boutje bij het plaatje waar de kabels bij het bottom bracket het frame in gaan (zie foto). Weet iemand wat voor boutje hier in moet en hoe ik daar aan kan komen?

Afbeelding

martijncervelo
Forum-lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 20 jul 2012 17:00
Locatie: Den helder

martijncervelo 25 nov 2012 08:41

Lijkt me dat hier geen boutje in hoort, eerder is het een afwaterings gaatje voor je bottom bracket.
Cervélo S3 & Cannondale F29 Team replica.

Plaats reactie