nice! kleine tip:zwartekoffie schreef:Volgens mij mijn eerste post op het forum.
Mijn nieuwe Giant TCR 0 2012. Net mijn eerste tochtje gemaakt en nét voor de regen thuis!
Ikzelf vind de rode details wel mooi, maar die bidonhouders moet ik echt snel vervangen ..
Giant
- Matthijs1973
- Forum-lid
zwartekoffie schreef:Volgens mij mijn eerste post op het forum.
Mijn nieuwe Giant TCR 0 2012. Net mijn eerste tochtje gemaakt en nét voor de regen thuis!
Ikzelf vind de rode details wel mooi, maar die bidonhouders moet ik echt snel vervangen ..
Zelf zou ik gaan voor zwart ipv rood. Maar het blijft een mooie fiets. Hoe zijn de rij ervaringen?
Giant TCR 0 2013
Fulcrum Quattro
Fulcrum Quattro
Mijn rijervarignen zijn echt super. Mooie stijve fiets, redelijk licht, ben erg tevreden. @zwartekoffie: zie ik daar nou een bel aan je zadelpen? Das een wazige plek...
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
- Matthijs1973
- Forum-lid
ben zelf ook erg tevreden met mijn tcr 0 uit 2013, lekker stijf en voor mij een goede zit. Heb wel na 2 ritjes de standaard giant banden vervangen voor een paar pro4 van michelin, goede upgrade
-
- Forum-lid
@hans. Prima
@rikkert. Bel zie je niet als ik er opzit. Dus geen bel op het stuur maar wel in de buurt als het echt nodig is.
@matthijs. bedankt voor de tip voor de bidonhouders. Ik heb niet op de standaard banden gereden, maar meteen deze shimano wielen erin met schwalbe durano banden.
@rikkert. Bel zie je niet als ik er opzit. Dus geen bel op het stuur maar wel in de buurt als het echt nodig is.
@matthijs. bedankt voor de tip voor de bidonhouders. Ik heb niet op de standaard banden gereden, maar meteen deze shimano wielen erin met schwalbe durano banden.
-
- Forum-lid
Bij deze een foto van mijn nieuwe aanwinst: de Giant TCR Composite 1. Ik heb meteen na de aankoop de standaard giantwielen verwisseld voor de Quasar QS3.
Wat een verschil met mijn vorige fiets ; Een Bulls Desert Falcon 2 (2011).
Klinkerwegen waar de Bulls mij bijna al mijn tanden liet verliezen van het klapperen, bereed ik afgelopen zondag met de TCR met speels gemak en zonder vervelend getril. Ik had bijna zoiets van; Huh? Heb ik dat goed gevoeld? Heel even twijfelde ik of ik om zou draaien om te voelen of ik het niet gedroomd had . Zo smooth..... Ik ga het snel nog maar een keer uitproberen als het weer het toe laat.
Opvallend vind ik ook dat mijn zit veel beter voelt, ik heb bij de Bulls heel lang veel last gehad van mijn zitbotjes. Ook na vele kilometers zitvlees kweken bleef er altijd iets zeuren . En ja, ik heb veel geprobeerd: andere afstelling, andere zadels... Toen ik vorige week vrijdag op de Giant stapte voor een korte proefrit had ik meteen een ander en veel beter gevoel. Inmiddels ook al een paar uurtjes op de tacx doorgebracht en weg zijn mijn zitproblemen nu!
Een ander groot verschil wat ik ervaren heb is het aanzetten. Het lijkt of op de Giant iedere krachtsinspanning direct overgebracht word op de weg. Af en toe heb ik het gevoel dat ik wegschiet , dat zal natuurlijk te maken hebben met de overgang van een Bulls alu naar een Giant carbon.
Kortom; Ik kan niet wachten om begin juni weer naar de Alpen te gaan om als trotse bezitter van deze Giant de andere grote Giants te bedwingen!
Wat een verschil met mijn vorige fiets ; Een Bulls Desert Falcon 2 (2011).
Klinkerwegen waar de Bulls mij bijna al mijn tanden liet verliezen van het klapperen, bereed ik afgelopen zondag met de TCR met speels gemak en zonder vervelend getril. Ik had bijna zoiets van; Huh? Heb ik dat goed gevoeld? Heel even twijfelde ik of ik om zou draaien om te voelen of ik het niet gedroomd had . Zo smooth..... Ik ga het snel nog maar een keer uitproberen als het weer het toe laat.
Opvallend vind ik ook dat mijn zit veel beter voelt, ik heb bij de Bulls heel lang veel last gehad van mijn zitbotjes. Ook na vele kilometers zitvlees kweken bleef er altijd iets zeuren . En ja, ik heb veel geprobeerd: andere afstelling, andere zadels... Toen ik vorige week vrijdag op de Giant stapte voor een korte proefrit had ik meteen een ander en veel beter gevoel. Inmiddels ook al een paar uurtjes op de tacx doorgebracht en weg zijn mijn zitproblemen nu!
Een ander groot verschil wat ik ervaren heb is het aanzetten. Het lijkt of op de Giant iedere krachtsinspanning direct overgebracht word op de weg. Af en toe heb ik het gevoel dat ik wegschiet , dat zal natuurlijk te maken hebben met de overgang van een Bulls alu naar een Giant carbon.
Kortom; Ik kan niet wachten om begin juni weer naar de Alpen te gaan om als trotse bezitter van deze Giant de andere grote Giants te bedwingen!
- Matthijs1973
- Forum-lid
ook weer een plaatje, veel plezier!
-
- Forum-lid
Thanks Matthijs! Trc 0 2013? Met die groene accenten? Plaatje?
- Matthijs1973
- Forum-lid
yep, met die groene accenten, wel een alu frame maar je moet altijd wat te upgraden hebben! ondertussen een ander zadel gemonteerd (italia flite max) en een 39T binnenblad op de compact. Ik heb hem gekocht met cosmic elite velgen waar wel de giant banden op zaten, maar die zijn vervangen voor pro 4 bandjes.
plaatje staat 2 pagina's terug of deze zoals die in de winkel stond:
plaatje staat 2 pagina's terug of deze zoals die in de winkel stond:
-
- Forum-lid
Mooie fiets! Misschien met wit stuurlint nog mooier?
Ik heb een 36 t binnenblad erbij gekocht, moet ik nog monteren.... Woon in de buurt van Arnhem/Nijmegen dus kom nog wel eens heuveltjes tegen. Heb wel nagedacht over een 39t maar ben bang dat ik dan te zwaar zit op de hele steile klimmetjes. met 36-28 ga ik dat zeker redden als ik het verzet omreken en vergelijk met 30-25 (triple) die ik hiervoor had en die ik alleen gebruikt heb in de Alpen.
Ik heb een 36 t binnenblad erbij gekocht, moet ik nog monteren.... Woon in de buurt van Arnhem/Nijmegen dus kom nog wel eens heuveltjes tegen. Heb wel nagedacht over een 39t maar ben bang dat ik dan te zwaar zit op de hele steile klimmetjes. met 36-28 ga ik dat zeker redden als ik het verzet omreken en vergelijk met 30-25 (triple) die ik hiervoor had en die ik alleen gebruikt heb in de Alpen.
- Matthijs1973
- Forum-lid
ik zit voorlopig alleen nog op het vlakke, dus 29 op de compact is voor mij spot on. Wit stuurlint zat ik ook aan te denken, maar eerst de winter maar eens door! Torkx 27 heb je nodig bij de ultegra, succes!
Een Giant TCR staat hoog op het verlanglijstje voor het volgende seizoen. Ik twijfel nog wel over de maat. Zelf ben ik 1.89 m, 85 kg, bbl 91 cm. Gevoelsmatig zou ik voor een L gaan, uitgaande dat er 3 cm spacers gemonteerd zijn. Iemand ervaring hiermee? Hoeveel spacers zitten er standaard op een maatje L, wat is de lengte van de stuurpen. Misschien kan iemand zijn ervaring delen.
Giant TCR 0 2013
Fulcrum Quattro
Fulcrum Quattro