Mis de juiste houding.
Ik vind dat jouw houding er wat 'gedrongen' uitziet.
Die rughouding/-kromming heeft volgens mij tot gevolg, dat je idd je nek behoorlijk gaat belasten.
Volgens mij zit je te dicht op het stuur bij deze afstelling.
Je rug moet rechter/vlakker/'holler'. Dan zit je dus gestrekter, maar dan zijn jouw schouders en 'bovenrug' relatief hoger dan nu.
Resultaat is, dat je jouw nek minder ver hoeft op te rekken/te belasten...om vooruit te kijken
Met een omgedraaide stuurpen zit je iets meer rechtop. Rechtere rug.
Met een veel langere is je rug ook vlakker...
Die rechte rug krijg je ook door meer setback van je zadel (of een frame met een langere bovenbuis) dan zit je alleen wel dieper.
Je kan echt alle kanten op. Ligt er aan hoe diep/sportief je wil zitten.
Maar zorg dat je rug rechter is, of dat nou in de lengte of hoogte is.
Zo ingewikkeld kan dat zijn dus!
Die rughouding/-kromming heeft volgens mij tot gevolg, dat je idd je nek behoorlijk gaat belasten.
Volgens mij zit je te dicht op het stuur bij deze afstelling.
Je rug moet rechter/vlakker/'holler'. Dan zit je dus gestrekter, maar dan zijn jouw schouders en 'bovenrug' relatief hoger dan nu.
Resultaat is, dat je jouw nek minder ver hoeft op te rekken/te belasten...om vooruit te kijken
Met een omgedraaide stuurpen zit je iets meer rechtop. Rechtere rug.
Met een veel langere is je rug ook vlakker...
Die rechte rug krijg je ook door meer setback van je zadel (of een frame met een langere bovenbuis) dan zit je alleen wel dieper.
Je kan echt alle kanten op. Ligt er aan hoe diep/sportief je wil zitten.
Maar zorg dat je rug rechter is, of dat nou in de lengte of hoogte is.
Zo ingewikkeld kan dat zijn dus!
wennen.
als je na meerdere (middellange tot lange) ritjes nog steeds pijn hebt zou ik gaan kijken waar het aan kan liggen. het probleem van de nek kent denk ik iedere wielrenner die net begonnen is.
als je na meerdere (middellange tot lange) ritjes nog steeds pijn hebt zou ik gaan kijken waar het aan kan liggen. het probleem van de nek kent denk ik iedere wielrenner die net begonnen is.
accepteren kun je leren!
-
- Forum-lid
Veel reacties in ieder geval wel
Ja, mijn haar was niet gekamd, zag er echt niet uit! xD
Tjah ik heb hier nog maar 60km mee gefietst, daar kan het natuurlijk wel aan liggen. Met mijn oude Rildley werd ik het echt wel gewoon denk ik.
Ik weet het dat je anders op fiets zit als je ermee rijdt.
Daarmee dat ik is ga proberen foto te laten nemen als ik fiets.
Morgen staat er terug een rit voor de boeg.
Nee ik rijd hiermee geen wedstrijden, juist voor met de wielertoeristen mee te rijden en af en toe een kermiskoers.
Morgen zien hoe het resulteert anders zoek ik wel verder!
Thanks
Ja, mijn haar was niet gekamd, zag er echt niet uit! xD
Tjah ik heb hier nog maar 60km mee gefietst, daar kan het natuurlijk wel aan liggen. Met mijn oude Rildley werd ik het echt wel gewoon denk ik.
Ik weet het dat je anders op fiets zit als je ermee rijdt.
Daarmee dat ik is ga proberen foto te laten nemen als ik fiets.
Morgen staat er terug een rit voor de boeg.
Nee ik rijd hiermee geen wedstrijden, juist voor met de wielertoeristen mee te rijden en af en toe een kermiskoers.
Morgen zien hoe het resulteert anders zoek ik wel verder!
Thanks
-
- Forum-lid
John Wx schreef:ZorroI schreef:Er zit een vlek op je lens
+1
Er is een topic pas gestart wat niet kan op een racefiets
shirt zonder mouwen scoorde hoog
Denk je nou echt dat ik zo gereden heb? ^^
Jeroen-Xtreme schreef:John Wx schreef:ZorroI schreef:Er zit een vlek op je lens
+1
Er is een topic pas gestart wat niet kan op een racefiets
shirt zonder mouwen scoorde hoog
Denk je nou echt dat ik zo gereden heb? ^^
Ja
ps:nee
"Arno van Boeijen" 15/09/1968 - 02/04/2003
HuubCs schreef:Jeroen-Xtreme schreef: Nee ik rijd hiermee geen wedstrijden, juist voor met de wielertoeristen mee te rijden en af en toe een kermiskoers.
??????????
dus koersen
"Arno van Boeijen" 15/09/1968 - 02/04/2003
-
- Forum-lid
Tenzij je een kermiskoers niet als koers beschouwt,maar als rondje om de kerk
Wie nimmer dwaalt word nooit verstandig.
eerste gevoel dat ik bij die foto had (buiten dat die de lens moest afkuizen) was dat het frame te kort is. Maar das niet gebaseerd op metingen ofzo, gewoon gevoelsmatig.
http://www.wielertoerist.be/perrush3/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
HuubCs schreef:Jeroen-Xtreme schreef: Nee ik rijd hiermee geen wedstrijden, juist voor met de wielertoeristen mee te rijden en af en toe een kermiskoers.
??????????
Nou dat is natuurlijk niet alledaags. 2 keer op het jaar.
John Wx schreef:HuubCs schreef:Jeroen-Xtreme schreef: Nee ik rijd hiermee geen wedstrijden, juist voor met de wielertoeristen mee te rijden en af en toe een kermiskoers.
??????????
dus koersen
Nog eens, 2 keer op het jaar max.
bontempi56 schreef:Tenzij je een kermiskoers niet als koers beschouwt,maar als rondje om de kerk
50km ^^
perrush schreef:eerste gevoel dat ik bij die foto had (buiten dat die de lens moest afkuizen) was dat het frame te kort is. Maar das niet gebaseerd op metingen ofzo, gewoon gevoelsmatig.
Nou ik had vroeger maat 61, volgens de metingen moest ik 57,3 hebben dus heb ik XL gekocht die is 57.
John Wx schreef:bontempi56 schreef:Tenzij je een kermiskoers niet als koers beschouwt,maar als rondje om de kerk
is ook afzien
Idd, maar wat doet het er toe dat ik op die 2 koersen in het jaar goed moet zitten en tijdens het hele jaar niet? Ik vind dat je voor dagelijkse ritjes ook degelijk op je fiets moet zitten, doet er niet toe hoeveel wedstrijden ik doe toch.
Ik snap ook wel bij wedstrijden dat je er veel meer wilt uithalen en dergelijke dat het van grootste belang is maar daarom doe ik het nu effe niet.
-
- Forum-lid
13.30u ga ik met trainingsmaatje een ritje doen.
Verslag breng ik vanavond dan zo wel uit.
Verslag breng ik vanavond dan zo wel uit.