Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Bedrieger...

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 06 nov 2012 13:59

materialist schreef:Het lijken veel eerder zakelijke transacties, geheel vrijwillig, zonder dwang waar beide voordeel van hebben
Dat geld natuurlijk voor alle omkopingszaken, het zijn derden die worden benadeeld.
Campagnolo Ultra Dork

materialist
Forum-lid

materialist 06 nov 2012 14:02

Ernie C. schreef:
materialist schreef:Het lijken veel eerder zakelijke transacties, geheel vrijwillig, zonder dwang waar beide voordeel van hebben
Dat geld natuurlijk voor alle omkopingszaken, het zijn derden die worden benadeeld.
Het is een wedstrijd met winnaars en verliezers en ze moeten wel eerst de rest losgereden hebben
Do kin der mar druk mei weze

Karl66
Forum-lid

Karl66 06 nov 2012 15:44

Je bent met twee man vooruit in LBL, hoe kan je daar nou ooit met twee man sportief voordeel uit halen? Wielrennen is nou eenmaal een sport waarin je soms met je tegenstander samen moet werken, maar waar er op het einde maar één kan winnen.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 06 nov 2012 15:52

materialist schreef:
Ernie C. schreef:
Het is een wedstrijd met winnaars en verliezers en ze moeten wel eerst de rest losgereden hebben
Voor mij is de verliezende "derde" het publiek, dat uren naar een koers kijkt en recht heeft op een echte sprint om de overwinning in plaats van een halfslachtig sprintje voor de show omdat winnaar even daarvoor de zege gekocht heeft. Overigens vind ik dat er een zeer groot verschil is tussen renners die een "ik het geel jij de rit" deal sluiten en renners die een financiële deal sluiten over de winst in een eendagskoers. Dat eerste zie ik als een sportieve deal die inderdaad bij het wielrennen hoort, het tweede als een onsportieve deal die wat mij betreft uitgebannen dient te worden.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

dc
Forum-lid

dc 06 nov 2012 16:08

timo2.0 schreef: Voor mij is de verliezende "derde" het publiek, dat uren naar een koers kijkt en recht heeft op een echte sprint om de overwinning in plaats van een halfslachtig sprintje voor de show omdat winnaar even daarvoor de zege gekocht heeft. Overigens vind ik dat er een zeer groot verschil is tussen renners die een "ik het geel jij de rit" deal sluiten en renners die een financiële deal sluiten over de winst in een eendagskoers. Dat eerste zie ik als een sportieve deal die inderdaad bij het wielrennen hoort, het tweede als een onsportieve deal die wat mij betreft uitgebannen dient te worden.
En als ik iemand betaal om voor me op kop te rijden zodat ik het geel houd/overneem? Wat is het verschil tussen betalen in Natura (ritwinst) en pegels?

Nog een vraag, verdelen prijzengeld, is dat wel acceptabel?

ronrih
Forum-lid

ronrih 06 nov 2012 16:11

Tsja, wat betekent dan eigenlijk 'Moge de beste winnen' dan nog?
Heute ist mein bester tag!

martijng
Forum-lid

martijng 06 nov 2012 17:04

als ze hier dan toch een rechtzaak over beginnen moeten ze kolobnev en uran ook aanpakken, geld in beslag nemen en aan een goed doel geven oid.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 06 nov 2012 19:40

dc schreef:En als ik iemand betaal om voor me op kop te rijden zodat ik het geel houd/overneem? Wat is het verschil tussen betalen in Natura (ritwinst) en pegels?

Is het acceptabel dat als je een bedrijf hebt, jouw personeel lekker gaar bij beunen bij de concurrent? Het koersverloop beïnvloeden met geld is soms schadelijk voor de kijker, soms ook voor de sponsor van een omgekochte renner maar in ieder geval zeer schadelijk voor het aantrekken van nieuwe sponsors van ploegen en wedstrijden.
Laat dit nou net een van de grote problemen van de huidige (wieler)sport zijn.
Campagnolo Ultra Dork

dc
Forum-lid

dc 06 nov 2012 19:57

Ernie C. schreef:
dc schreef:En als ik iemand betaal om voor me op kop te rijden zodat ik het geel houd/overneem? Wat is het verschil tussen betalen in Natura (ritwinst) en pegels?

Is het acceptabel dat als je een bedrijf hebt, jouw personeel lekker gaar bij beunen bij de concurrent? Het koersverloop beïnvloeden met geld is soms schadelijk voor de kijker, soms ook voor de sponsor van een omgekochte renner maar in ieder geval zeer schadelijk voor het aantrekken van nieuwe sponsors van ploegen en wedstrijden.
Je beantwoord de vragen niet:

1. wat is het verschil in natura en cash?
2. is het verdelen van prijzengeld ook not done? (Winner takes all)

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 06 nov 2012 20:24

Natura, in de zin van jij de rit ik het geel, betekent dat beiden een sportief belang hebben. Bij jij de rit ik een zak geld is dat niet het geval.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 06 nov 2012 21:44

dc schreef:
Ernie C. schreef:

Je beantwoord de vragen niet:

1. wat is het verschil in natura en cash?
2. is het verdelen van prijzengeld ook not done? (Winner takes all)
1. Zie antwoord timo2.0.
2 Hierbij is de kijker de pineut, tenzij er heel erg goed toneelgespeeld wordt. Je hoeft immers niet echt je best meer te doen of te gaan zitten 'linkeballen' om te winnen.
Het is of geld of een overwinning, altijd goed.
Campagnolo Ultra Dork

dc
Forum-lid

dc 07 nov 2012 09:13

Dat vind ik dus niet. Prijzen geld verdelen is precies hetzelfde als de rit weggeven... je verdeeld de prijzen.

Plaats reactie