Met crosser op het strand?
-
- Forum-lid
- Contact
Ik wil komende winter graag een keer aan zo'n strandrace mee gaan doen. Ik heb een wegfiets en een crosser en heb eigenlijk niet zoveel zin om een mtb aan te gaan schaffen. Weet iemand of het te doen is om met een crosser aan zo'n race mee te doen? Ik heb nu de michelin mud2 vouwbanden eronder zitten. Groet, Frank
Het is de liefde voor de fiets!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik denk dat het hem niet gaat worden. Of het moet 10 graden vriezen.
Fiets wel veel op het strand en ben er maar 1 keertje eentje tegengekomen ( ploeterend en vloekend)
Fiets wel veel op het strand en ben er maar 1 keertje eentje tegengekomen ( ploeterend en vloekend)
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben
Geen probleem met de crosser op het strand, heb vorig jaar egmond pier egmond gedaan. Was helemaal te gek maar vond het af en toe gevaarlijk, maar dat lag aan de tocht. Heb er Schwalbe big apples in gehad 2.00 past prima in mn Ridley. Met wind mee ga je als de brandweer. Was niet de enige maar er waren er niet veel. Stukken waar ik echt niet kon fietsen zag ik vrijwel ook alle mtb'ers lopen. Wat je wel even moet nagaan is in hoeverre je aan de race zelf mee wil doen. Met Egmond Pier Egmond MAG je niet officieel niet meedoen met de wedstrijd, wel gewoon met de toertocht.
"Ik reed lek, maar de rest ging lekker"
Haha, alleen een 29er heeft niet de x-factor: waardeloze remmen. En je zit een stuk aerodynamischer. Daarnaast is het een stuk makkelijker wringen met een koersstuur in die enorme waaiers op het strand waar je zelden van voor maar nooit van achter wil zitten.andyl schreef:Een 2.00 band is al geen crossband meer, dat is dan een 29er met koersstuur
Oja, nog een tipje: als je goedkoop uit wilt zijn en echt de blits wil maken, koop dan zandkleurige strandbanden , die zijn een stuk goedkoper te verkrijgen. Bij http://www.internet-bikes.com/index.php?p=1742&id=7946" onclick="window.open(this.href);return false; bijvoorbeeld. Check wel even of 2.00 banden wel door je vorken passen!
-
- Forum-lid
- Contact
Hoe breed is zo'n 2.0 band?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
- Contact
Net even opgemeten. Dan past een zachte band net niet tussen mijn achtervork want die breedte is 50mm. Jammer, toch maar even uitkijken naar een strandbike.
In 2010 de Beach Challenge gereden op de crosser, met 2" Big Apple's. Ik heb een Ridely Crossbow, waar die banden net inpasssen. De race ging eigenlijk best wel goed, met een plek net onder de top 100.
Dit jaar speciaal een tweedehands MTB (26 inch) aangeschaft, met 2,3" Big Apple banden. En ik ben er nog niet uit wat ik beter vind rijden. De 28 inch banden en lichtere fiets, of de zwaardere MTB met brede banden. Ik ga vrijdag maar een test doen op het strand, misschien rij ik dit jaar wel weer op de crosser. Het verschil in banden is maar 8mm, voor de rest is het gewoon een 29'er met racestuur en vaste vork.
De grootste winst haalde ik twee jaar geleden uit de mulle strandopgangen. Crosser op de schouder en rennen maar. Kwam met een groepje aan in Scheveningen, kwam solo over de streep. Iedereen eruit gelopen.
Dit jaar speciaal een tweedehands MTB (26 inch) aangeschaft, met 2,3" Big Apple banden. En ik ben er nog niet uit wat ik beter vind rijden. De 28 inch banden en lichtere fiets, of de zwaardere MTB met brede banden. Ik ga vrijdag maar een test doen op het strand, misschien rij ik dit jaar wel weer op de crosser. Het verschil in banden is maar 8mm, voor de rest is het gewoon een 29'er met racestuur en vaste vork.
De grootste winst haalde ik twee jaar geleden uit de mulle strandopgangen. Crosser op de schouder en rennen maar. Kwam met een groepje aan in Scheveningen, kwam solo over de streep. Iedereen eruit gelopen.