Blijft de statement van AMCF staan: het wil in de bergen ook nog wel eens waaien... De Ventoux is dan wel het makkelijkste voorbeeld (WaaitAltijd), maar ik heb de eerste bochten van de Galibier toch ook al wel meerdere malen enigzins voorzichtig moeten doen ivm de rukwinden die ineens dwars op je staan als je weer een bochtje om gaat. En dan moet het voordeel in de afdaling toch wel weer heeeel groot zijn om daar die tijd terug te winnen. Een mazzeltje met iemand die samen wil werken levert je veel meer op .scepticus schreef:
Het extra gewicht van die Bullets kost je over de gehele Marmotte grofweg 1 minuut.
Het aerodynamische voordeel zal flink groter zijn, zou over de hele rit (wanneer je solo rijdt) makkelijk 5 minuten kunnen zijn.
.
Kortom; hoge wielen of lage wielen: kies wat je mooi vindt. Qua tijd zou het niet veel uitmaken. Alleen zou ik nooit volledig afhankelijk willen zijn van 1 setje hoge wielen. Altijd een 2e set laag erbij. Afgelopen zaterdag reed er bij ons in de groep iemand met Bullit80's; die moest toch aardig zijn stuur vasthouden....