Pedaal los krijgen
- daniel1975
- Forum-lid HC
Inkopper misschien, maar draai je wel de goede kant op?
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
Auwwwwww......Pinonoir schreef:NOOIT kracht zetten in de richting van een kettingblad.
Sowiso goed gereedschap gebruiken. Als je de grip op het pedaal verklooit het je echt een probleem.
Crank demonteren en (met een doek ter berscherming) in de bankschroef. Dan kun je op een beheerste manier meer kracht zetten met minder uitschietrisico.
Less is bore
Wat is dut nu weer voor een cryptische omschrijving?Pinonoir schreef:NOOIT kracht zetten in de richting van een kettingblad.
Meer on-topic:
Crank demonteren. Pedaal vastklemmen in werkbank. En de crank als hefboom gebruiken.
aah,.. Daniel was me voor
Live fast; die young. mijn blog
Mag ik daar een plaatje van zien?rob74 schreef:Wat is dut nu weer voor een cryptische omschrijving?Pinonoir schreef:NOOIT kracht zetten in de richting van een kettingblad.
Meer on-topic:
Crank demonteren. Pedaal vastklemmen in werkbank. En de crank als hefboom gebruiken.
aah,.. Daniel was me voor
Een hefboom van 175mm overtuigt mij niet.
Mocht je in de werkbank geen grip krijgen op het pedaal, is een tip (indien het pedaal toch is versleten) om het uiteinde cq het pedaal er zelf af te slijpen. Vervolgens slijp je twee vlakke kanten aan de as welke je vervolgens vast kunt klemmen in de werkbank; of je klemt de crank in de werkbank en gebruikt een bahco.
@pinonoir,
Ik heb er geen plaatje van. Maar de truc met de werkbank is tweeledig. Ten eerste kun je veel meer kracht zetten omdat alles gefixeerd is. En ten tweede is met makkelijk om een ijzeren pijp over de crank heen te zetten voor extra moment.
Ik heb er geen plaatje van. Maar de truc met de werkbank is tweeledig. Ten eerste kun je veel meer kracht zetten omdat alles gefixeerd is. En ten tweede is met makkelijk om een ijzeren pijp over de crank heen te zetten voor extra moment.
Live fast; die young. mijn blog
Ik acht iemand die niet in staat is een pedaal los te krijgen, nog minder in staat om een crank te verwijderen.
Maar met de volgende werkwijze zijn er geen pedalen die ik niet heb weten los te krijgen:

1 voet op het pedaal en met je lichaamsgewicht op het einde van de pedaalsleutel recht omlaag drukken.
Maar met de volgende werkwijze zijn er geen pedalen die ik niet heb weten los te krijgen:

1 voet op het pedaal en met je lichaamsgewicht op het einde van de pedaalsleutel recht omlaag drukken.