Afgelopen zondag enorm onderuit gegaan met mijn Trek Superfly. Een normaal pad, er gebeurde niets bijzonders.
Het resultaat een dubbel gevouwen wiel, een gekrengt ego en een pijnlijke schouder.
Ik krijg steeds meer de indruk dat dit de oorzaak van de val was.
Zijn er mensen die dit herkennen? Technisch falen als oorzaak van val.
Het gemonteerde wiel is een Bontrager Mustang 29" 2012. Als ik hierop zoek kom ik gelijke dingen tegen.
Wiel dubbelgevouwen met crash tot gevolg
Wat bedoel je met DIT en "technisch falen" van wat? de spaken, het spaken, de velg? Waar zie je een gebrek?eriber schreef:....resultaat een dubbel gevouwen wiel, een gekrengt ego en een pijnlijke schouder.
Ik krijg steeds meer de indruk dat dit de oorzaak van de val was.
.....Technisch falen als oorzaak van val.
Materiaalbreuk komt voor, ja, en kan zeer ernstige gevolgen hebben, bijv. breuk van voorvork als gevolg van metaalmoeheid en dat na 3 jaar. Gezicht en gebit helemaal aan gort. Die pijnlijke schouder zou ik naar laten kijken, tenslotte is er nog zoiets als productaansprakelijkheid, in dit geval van (de importeur van) Trek.
Ik kan je wel zeggen dat het met de importeur en diens verzekering vervolgens een langdurig gevecht wordt, waarbij alle trucs zonder enige scrupule worden gebruikt, om er onder uit te komen.
Spreek uit ervaring. Zaak loopt nog.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- daniel1975
- Forum-lid HC
Gevalletje slechte Bontragerbanden (nog nooit een goede band van gezien) en klein stuurfoutje?
Less is bore
Wat de oorzaak van het 'dubbelvouwen' van het wiel is hoop ik te achterhalen. Misschien een breukje, losse spaken of iets dergelijks. Geen idee.
Het lijkt me vreemd dat een wiel dubbelvouwt op een weg zonder obstakels. Het lijkt me dan dat er sprake is van materiaalpech of
misschien wel ondeugdelijk materiaal.
Het lijkt me vreemd dat een wiel dubbelvouwt op een weg zonder obstakels. Het lijkt me dan dat er sprake is van materiaalpech of
misschien wel ondeugdelijk materiaal.
-
- Forum-lid HC
Of van lomp rijden!
- daniel1975
- Forum-lid HC
Check this....... Allemaal dubbelgevouwen wielen....eriber schreef: Het gemonteerde wiel is een Bontrager Mustang 29" 2012. Als ik hierop zoek kom ik gelijke dingen tegen.
http://www.mtbr.com/cat/tires-and-wheel ... 39crx.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Eerlijk = eerlijk: staat ook een vergelijkbaar verhaal online:
http://singletrackworld.com/forum/topic ... y-al-elite" onclick="window.open(this.href);return false;
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Reed je met latex? Of biba?
Ik he. Er wel een svoor me een onderuit zien knallen, door plofte de tl ready band van een tl ready velg. Gewoon op een kaars recht stuk.
Ik he. Er wel een svoor me een onderuit zien knallen, door plofte de tl ready band van een tl ready velg. Gewoon op een kaars recht stuk.