Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Nog gevallen in 2012

samiran
Forum-lid

samiran 26 sep 2012 18:59

Zaterdag rondje Flakkee en op op 20K van huis bij Bernisse een scherp bochtje op net mooie nieuwe fietspad van Hellevoetsluis naar Hekelingen. Het was nat en ik denk dat ik in de bocht de voorrem iets te hard kneep. Ik kwam heel hard op mijn heup en schouders neer en een enorme klap op mijn helm. Ik schrok echt van die klap. Schade: schaafwonden op heup en knieen en ook op shifters (beide kanten), zadel en snelspanners. Ik heb later mijn helm Bell Volt nog eens goed bekeken en daarna in de kliko gegooid. Een hele barst in de lengte van het piepschuim en de topschaal zat hier en daar los. Jammer dat ik mijn aankoopbon niet meer had. Bell heeft ook een crash-regeling maar zonder bon gaat het niet door.

Peter1379
Forum-lid

Peter1379 27 sep 2012 08:48

Helaas, zondag voor het eerst in 25 jaar racefietsen gevallen door een aanrijding met een vrouw die met haar fiets aan de hand aan mijn kant van het fietspad stond en in de laatste seconde in haar oneindige wijsheid besloot toch nog even over te steken. Aan de pijn te voelen op mijn linker schouder geland en een beetje op mijn rug. Toevallig pas geleden nog met mijn fietsvriendin over gehad na een valpartij van haar. Zo zie je maar, sommige dingen kan je misschien beter voor je houden, geen slapende valpartijen wakker maken.

timvis
Forum-lid

timvis 21 nov 2012 18:08

Gisteren de voor mij 2e (serieuze) valpartij van dit jaar...
Tijdens de crosstraining over de kop gevlogen.
AC-luxatie is het gevolg, erg pijnlijk en vooral onhandig...
Ook mijn helm heeft het (net als bij mijn vorige valpartij) niet overleefd, ookal is het een klein scheurtje, hij gaat in de prullenbak..
Nu 2weken rust (arm in sling, dus kan wel taxcen) daarna herstellen, een kijken hoe snel dat gaat..iemand ervaring?

Peter1379
Forum-lid

Peter1379 22 nov 2012 15:42

En voor de tweede keer dit jaar maar nu iets heftiger. Op 30 oktober in Arnhem 'iets' meegemaakt. Ik weet helaas niet wat maar het eindresultaat was een gebroken rechter onderarm en een bult op mijn hoofd net onder de rand van de helm en verder ongeveer een uur in mijn herinnering weg. Het eerste dat ik me weer bewust was dat ik achter in de ambulance zat. Verdere schade is alleen een gaatje van ongeveer 1 cm in mijn kleding op mijn rechter elleboog daar waar mijn arm gebroken is. Verder geen enkele schade aan kleding, helm of fiets en ook geen schaafplekken op mijn lichaam. Dus een operatie ondergaan om de onderarm weer te repareren en nu maar weer wachten toch ik weer op de fiets kan. Tot die tijd rijd ik zo af en toe een rondje op de Tacx.

plantagenet
Forum-lid

Gebruikersavatar plantagenet 22 nov 2012 22:49

Bizar....dus een eenzijdig ongeval? Beterschap!
Weer of geen weer....één van twee is er altijd

Peter1379
Forum-lid

Peter1379 25 nov 2012 22:06

Nee, niet eenzijdig. Het schijnt dat ik een aanrijding heb gehad met 2 andere fietsers die daar sleutels op stonden te rapen. Maar die lezing gaat er bij mij niet erg goed in. De plek waar het gebeurd is rijd ik altijd minimaal 40 km/h en als ik dan met mijn gewicht tegen iemand aan rijd wil het er bij mij niet goed in dat die persoon niks mankeert. En met zo'n snelheid verwacht ik dat mijn kleding, fiets en ikzelf toch wel de nodige schade opgelopen zou hebben en niets van dat alles. Dus mijn idee is nog steeds dat ik stil stond toen ik omviel en toevallig slecht terecht gekomen ben. Maar ik ben bang dat ik er nooit echt achter ga komen.

herera
Forum-lid

Gebruikersavatar herera 04 dec 2012 21:31

Vanmorgenvroeg op mijne plaat gegaan, ik wist dat het verradelijk glad zou zijn, maar dit keer was het wel heel erg verradelijk! Gelukkig geen ernstige schades, maar het beloofd weer wat voor morgen, misschien voor de verandering de auto maar weer eens van stal halen.
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 05 dec 2012 20:46

Ik werd gisteren op tijd gewaarschuwd door anderen die op hun plaat gingen. :oops:

Vlak voordat ik op mijn werk kwam (basisschool), zag ik een aantal ex-leerlingen onderuit gaan, terwijl er verderop nog meer aan kwamen fietsen. Toen ben ik ter plaatse maar even het verkeer gaan regelen. Het was daar een echte ijsbaan, dus sommeerde ik hen een stukje te voet te gaan. Gelukkig was mijn gezag nog voldoende intact om ze te laten luisteren 8-)

herera
Forum-lid

Gebruikersavatar herera 05 dec 2012 21:15

robbebopper schreef:Ik werd gisteren op tijd gewaarschuwd door anderen die op hun plaat gingen. :oops:

Vlak voordat ik op mijn werk kwam (basisschool), zag ik een aantal ex-leerlingen onderuit gaan, terwijl er verderop nog meer aan kwamen fietsen. Toen ben ik ter plaatse maar even het verkeer gaan regelen. Het was daar een echte ijsbaan, dus sommeerde ik hen een stukje te voet te gaan. Gelukkig was mijn gezag nog voldoende intact om ze te laten luisteren 8-)
ls men zich op 'glad ijs' bevind, dan wil je wel luisteren.

Het ziet er ook weer hoopvol uit de komende dagen :cry:
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

Plaats reactie