Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.
-
oldandslow
- Forum-lid
oldandslow
19 nov 2012 09:02
bikeslave schreef:.... Maar je cranck warm stoken is helemaal uit den boze. De mat structuur verander je ,waardoor je crank er niet sterker van wordt.
Wat ik me van mijn lessen Materialenkennis herinner moet je dan wel erg lang stoken; het materiaal moet vrij lang op een bepaalde temperatuur blijven voordat er veranderingen optreden.
http://www.kennislink.nl/publicaties/aluminium" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar dan nog; beter een iets zwakkere crank dan een onbruikbare, omdat er een defecte pedaal muurvast in zit.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
wasbeer2006
20 nov 2012 19:34
gene schreef:
@Pinonoir: lukt best met zo"n grote pedaalsleutel. Meeste pedalen hebben tegenwoordig een inbus en dan kan je niet zo veel kracht zetten.
gewoon een pijpje op de inbussleutel en klaar toch.als je erop gaat staan komt het echt wel los hoor.
-
daniel1975
- Forum-lid HC
daniel1975
20 nov 2012 20:35
Nee, niet altijd. Ik heb ooit een pedaal gedemonteerd, de as vierkant geslepen zodat ie klem in de bankschroef kon en vervolgens een pijp op de crank: kwam niet los....... Was van een oude mountainbike die ik voor iemand wilde renoveren.
Less is bore
-
ridefreeordie
- Forum-lid
ridefreeordie
21 nov 2012 12:47
Hmm, ga het dit weekend eens proberen met een oude vork over de imbus. Zit hier met muurvaste Keo's in Alu Centaur crank. (gemonteerd door FM). Nou hoeven ze niet perse los, dat moesten ze wel toen ik twee maanden geleden ging verhuizen (off topic: naar Gex, aan de voet van de Jura
), maar t kan geen kwaad om er wat montage vet op te doen, mochten ze nog los willen komen.
Ritchey Logic Road
Pinarello Asolo
Cotic BFe
Kona Sutra
-
Gianni
- Forum-lid
Gianni
22 nov 2012 18:41
Hallo allen!
Heb het super druk gehad maar heb vandaag kruipolie gebruikt en hoop morgen nog een poging te wagen. De hefboom zal ik idd moeten vergroten want de inbussleutel is zeer kort, hoe ik dat ga doen weet ik nog niet.
-
cyclo
- Forum-lid
cyclo
23 nov 2012 17:50
Met warm maken moet je wel oppassen dat je de boel niet te heet maakt.
Zelf gebruik ik bij vast zittende delen koelspray +/- -50 graden tijdens het krachtzetten je pedaal koud sprayen tot hij loskomt door het krimpen
Dit moet wel zo snel mogelijk gebeuren omdat je crank al snel ook gaat mee krimpen door de geleiding
http://www.baco-army-goods.nl/kontakt-f ... 200ml.html" onclick="window.open(this.href);return false; of iets dergelijks.....
-
mrcl
- Forum-lid
mrcl
23 dec 2015 10:40
Kan voor elk pedaal zowel een pedaalsleutel als een inbussleutel gebruikt worden of is het of het één of het ander? En indien inbussleutel: altijd 8 mm voor pedalen?
-
amclassic-fan
- Forum-lid HC
amclassic-fan
23 dec 2015 11:50
Nee, dat ligt aan de pedalen. Sommige pedalen hebben een volledig ronde as, dus dan kan je niets met een pedaalsleutel. Welke maat inbussleutel je nodig hebt verschil van pedaal tot pedaal. Zelfs binnen één merk is het constant.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’