Het veldrijden 2012/2013
Je bent misschien ook te veel gefocust op het winnen of presteren op zich, wat wel belangrijk is natuurlijk, het veldrijden is voor mij ook : de start ( snel weg zijn, rechtblijven in het gedrum, de wissels tussendoor die een grote invloed kunnen hebben op het verloop ( proper materiaal = minder kans op pech, maar wisselen betekent soms ook tijdsverlies), het gedrum op het parcours, het rechtblijven in de modderstroken en de soms wel heel spectaculaire afdalingen, het rijden door de zandstroken ( spectaculair telkens), het springen over de balkjes met de fiets, het kiezen: lopen of fietsen waarbij je het meemaakt dat soms lopen sneller gaat dan fietsen, de materiaalpech onderweg, het kiezen van de bandenspanning met min of meer risico op lekke banden op een cruciaal ogenblik, het positie kiezen als voorbereiding of om het ontlopen van de spurt, het fysiek geduw en getrek om die spurt het beste geplaatst te kunnen inzetten.
Maar ik verwittig je zeker als het rijk der Vlamingen uit is. Binnen 2 jaar????
Maar ik verwittig je zeker als het rijk der Vlamingen uit is. Binnen 2 jaar????
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Het tactische gedeelte dat veldrijden mist ten opzichte van wielrennen wordt voor mij gecompenseerd doordat veldrijden veel technischer is. Of het nu Nys of Albert (wie anders?) is die 5 seconden pakt door een zandstrook perfect te rijden interesseert mij niet. Je kan toch geen schaatsen kijken tot de Omloop. Koksijde dit weekend.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik zit te kijken, maar ik kijk geloof ik naar een andere wedstrijd dan commentatoren: tis een belgisch feestje met the usual suspects en het klinkt alsof er de meest fantastische koers wordt gereden. Tijd voor wat vernieuwing daar.
Het NK schaatsen was beduidend boeiender omdat daar veel meer verrassingen waren in de uitslag.
Het NK schaatsen was beduidend boeiender omdat daar veel meer verrassingen waren in de uitslag.
Less is bore
Timo hoeft geen PB. Nys wint Koksijde. Ligt eerst achter, geeft zand meister Albert effe een tikkie en wint.
Race - Focus Cayo Expert Athena - Prorace Elara Centaur
Slecht weer / Woon Werk - Checker Pig CPX R07 Mirage
Slechte weg / Cyclocross Haibike Noon RC Apex
MTB - Cube LTD Team XT
MTB - Cube LTD Team XT
- daniel1975
- Forum-lid HC
A. knakte gewoon en N. is een kei in het zand.
Netjes gedaan, alleen volgende keer zet ik het geluid uit. Wie ooit nog kritiek op Du&Dij heeft moet hier eens naar luisteren.
Netjes gedaan, alleen volgende keer zet ik het geluid uit. Wie ooit nog kritiek op Du&Dij heeft moet hier eens naar luisteren.
Less is bore
Vooral de laatste twee rondes waren gewoon prachtig om naar te kijken. De volmaakte techniek waarmee Nys door het zand fietst is gewoonweg schitterend om naar te kijken.daniel1975 schreef:...het klinkt alsof er de meest fantastische koers wordt gereden....
+1 Was best spannend en Nijs die technisch perfect rijdt is genieten (en tegelijkertijd slecht voor mijn ego)! Verrassingen ga je in deze sport niet snel treffen, het zullen bijna altijd dezelfde renners zijn die om de ereplaatsen strijden. Maar die maken het altijd nog spannend genoeg. Super voor Van Amerongen dat hij zijn kwalificatie op zak heeft, is hem gegund!tiest schreef:Vooral de laatste twee rondes waren gewoon prachtig om naar te kijken. De volmaakte techniek waarmee Nys door het zand fietst is gewoonweg schitterend om naar te kijken.daniel1975 schreef:...het klinkt alsof er de meest fantastische koers wordt gereden....
~live fast, die young ~
als Belg zijnde kan ik misschien niet volledig neutraal blijven. Maar als je de uitslagen bekijkt op de website van de uci zal je zien dat "de vlamingen" slechts 14 van de 40 laatste wedstrijden gewonnen hebben. En 9 van de 14 overwinningen waren in Vlaanderentimo2.0 schreef:Kan iemand mij even een pb sturen als een buitenlander (dat wil zeggen geen Vlaming) een koers weet te winnen? Tot die tijd is het veldrijden voor mij namelijk te saai voor woorden.
http://www.uci.ch/templates/BUILTIN-NOF ... U&LangId=1
Onzinnige vergelijking, die andere wedstrijden waren grotendeels in de VS en Canada en de rest niet interessant genoeg voor de Belgen om te starten (startgeld, reisafstand, commerciële belangen) waardoor er renners wonnen van tweede en derde garnituur.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Was een mooie wedstrijd met uiteindelijk toch wel weer Nijs die er de beste plek scoort , zeker niet gestolen en dik verdiend,Albert knakte inderdaad en die moet toch eens aan zijn moraal werken om wat mentale sterkte er bij te krijgen.
Thijs v Amerongen ging erg goed vandaag en dik verdiend voor Thijs die nominatie
Kijk altijd naar het crossen als het er op is en zie natuurlijk graag een Hollander in de kop van de wedstrijd maar ik zie normaal gezien altijd gefocuste renners en strijd en dat wil ik zien,noeste arbeid is ook mooi en slim koersen zit er allemaal in tegenwoordig.
Als je er niets aanvind kijk je niet en ga je niet zitten azijn pissen dat is niet zo moeilijk.
Grtz; Mtbfool
Thijs v Amerongen ging erg goed vandaag en dik verdiend voor Thijs die nominatie
Kijk altijd naar het crossen als het er op is en zie natuurlijk graag een Hollander in de kop van de wedstrijd maar ik zie normaal gezien altijd gefocuste renners en strijd en dat wil ik zien,noeste arbeid is ook mooi en slim koersen zit er allemaal in tegenwoordig.
Als je er niets aanvind kijk je niet en ga je niet zitten azijn pissen dat is niet zo moeilijk.
Grtz; Mtbfool
Nog steeds geen Pb voor Timo. Vantornout verslaat Nys in de sprint in Gieten. Lekker weer voor een veldritje! Albert zit er een beetje doorheen slechts 5e.
Wedstrijd was trouwens ook te volgen via RTV Drente voor een Ollands commentaar
Wedstrijd was trouwens ook te volgen via RTV Drente voor een Ollands commentaar
Race - Focus Cayo Expert Athena - Prorace Elara Centaur
MTB - Cube LTD Team XT
MTB - Cube LTD Team XT
K geniet gewoon van dat uurtje veldrijden, kijk ook nog steeds naar Barcelona als die voetballen en naar Sablikova op de 3000 meter. Het is toch mooie sport ook al weet je voor 80% wie de bovenliggende partij is?
Prachtig om Nys nog te zien knallen alsof tie zijn eerste zege gaat boeken of te kijken of Niels Wubben er een beetje bij kan blijven.
Prachtig om Nys nog te zien knallen alsof tie zijn eerste zege gaat boeken of te kijken of Niels Wubben er een beetje bij kan blijven.
Be Blessed with my bik