Hallo allemaal,
Ik wil binnenkort een nieuwe racefiets kopen omdat mijn oude fiets het onlangs begeven heeft. Nu heb ik mijn oog laten vallen op de Specialized Secteur Comp. Heeft er hier iemand ervaring met deze fiets en zo ja, hoe bevalt hij? Levert Specialized in dit 'goedkopere' segment ook goede kwaliteit fietsen of is het meer een merk voor de hogere segmenten? En, ten slotte, is het 2011 model van de Secteur de 100 euro meer waard ten opzichte van het 2010 model?
Alvast bedankt voor de reacties
Nieuwe fiets, Specialized Secteur Comp?
De Secteur is een fiets met een hoger balhoofd dan gemiddeld waardoor je iets rechterop zit. Dit geeft een wat comfortabeler fietshouding. De kwaliteit is zeker voor de prijs goed te noemen, daar hoef je je geen echt zorgen om te maken.
Zoek en kijk naar de verschillen tussen het 2010 en 2011 model om zelf uit te maken of dit belangrijk voor je is. Wat ik zo snel kan vinden is het volgende>>
Ga in ieder geval de fiets in het echt bekijken en probeer of die wel bij jouw lichaamsmaten past.
Zoek en kijk naar de verschillen tussen het 2010 en 2011 model om zelf uit te maken of dit belangrijk voor je is. Wat ik zo snel kan vinden is het volgende>>
Bron2011 Specialized Secteur
Introduced as a 2010 model, the Secteur is Specializeds base endurance bike. Based on the same geometry as the Roubaix, it mixes an alloy front triangle with carbon stays with Zertz inserts on the Comp model, and a full alloy frame for Elite, Sport and base versions.
The 2011 Secteur gets a new Specialized 123mm shallow drop Ergo Comp handlebar with shorter 75mm reach. This puts the rider in a more upright, comfortable position and reduces the amount of distance between the drops and the top of the bar. The top of the bar flows flat into the hoods for better hand ergonomics. The front of the 2011 Secteur rides on a redesigned, tapered FACT carbon fork with Zertz inserts.
Ga in ieder geval de fiets in het echt bekijken en probeer of die wel bij jouw lichaamsmaten past.
Dan zou ik dit topic eens uitlezen. Daar vind je de freaks.
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=6379&page=111
Ik heb wel eens op een Roubaix gereden, een heerlijke fiets. Specialized is een goede fabrikant met een grote naam te verliezen. Die verkopen geen rotzooi. Als je dat ding haalt dan krijg je geen spijt
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=6379&page=111
Ik heb wel eens op een Roubaix gereden, een heerlijke fiets. Specialized is een goede fabrikant met een grote naam te verliezen. Die verkopen geen rotzooi. Als je dat ding haalt dan krijg je geen spijt
Camerig is prachtig!
-
- Forum-lid
Ik heb een 2011 secteur elite gekocht vandaag, en met 190 pas ik mooi op de grootste uitvoering. De prijzen van shimano zijn door de yen gestegen, en dus kost hetzelfde nu meer. De comp is daarom duurder, de andere 2 hebben wat goedkopere componenten. Maar wel van de nieuwste generatie, waardoor die ook weer meer tegen de hogere versie aanleunen, althans zo werd mij verteld.
De comp is rood/wit, de elite wit met zwart en de sport grijs zwart, geheel mat.
De comp is rood/wit, de elite wit met zwart en de sport grijs zwart, geheel mat.
Groeten Paul