Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

limburgia
Forum-lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 17 aug 2009 18:00
Contact

limburgia 25 nov 2012 23:00

Daar hoort wel een schroefje in. ik heb even bij mijn infinito gekeken. Er zit een parker in. Ongeveer 3 x 8. Misschien verstandig om even langs een bianchi-dealer te gaan.
Wielrennen imiteert het leven zoals het zou zijn zonder de corrumperende invloed van de beschaving

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5513
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 26 nov 2012 00:42

Het afwateringsgaatje is het tweede gaatje wat je op de foto ziet.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5881
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 26 nov 2012 09:03

limburgia schreef:Daar hoort wel een schroefje in. ik heb even bij mijn infinito gekeken. Er zit een parker in. Ongeveer 3 x 8. Misschien verstandig om even langs een bianchi-dealer te gaan.
Lijkt mij niet dat daar een parker in moet, deze zal alleen maar schade aanbrengen.
Zo te zien moet er een M4 boutje in.
Ik zou eerst het andere boutje wat je ziet passen en dan weet je precies wat voor boutje je nodig hebt.

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 26 nov 2012 21:28

Even mijn nieuwe aanwinst showen:

Afbeelding
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

jonglins
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 jun 2007 13:49

jonglins 27 nov 2012 19:40

theov schreef:
limburgia schreef:Daar hoort wel een schroefje in. ik heb even bij mijn infinito gekeken. Er zit een parker in. Ongeveer 3 x 8. Misschien verstandig om even langs een bianchi-dealer te gaan.
Lijkt mij niet dat daar een parker in moet, deze zal alleen maar schade aanbrengen.
Zo te zien moet er een M4 boutje in.
Ik zou eerst het andere boutje wat je ziet passen en dan weet je precies wat voor boutje je nodig hebt.
Ben bij drie (!) dealers geweest en daar wordt ik niet veel wijzer. Ze hadden alledrie geen Infinito staan. Ze zeiden dat er een standaard bout in zou gaan (waarschijnlijk M4)
Ik heb een M3 geprobeerd maar die is te dik.

Zou iemand zijn bottom bracket kunnen checken en kijken wat voor bout erin zit?
Zou super zijn!

haaldoor
Forum-lid
Berichten: 1323
Lid geworden op: 23 mei 2006 15:02

haaldoor 27 nov 2012 19:51

Is het niet dezelfde bout als van een bottombracket geleider? Zo'n geleider zit standaard bij bijvoorbeeld een Campagnolo shifter set en is los te koop. Wellicht die bout is proberen?

pavdberg
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 aug 2012 09:22
Locatie: 's-Gravenzande

pavdberg 27 nov 2012 19:55

Er zit gewoon een schroefje in... geen bout ;)

Afbeelding

Afbeelding

jonglins
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 jun 2007 13:49

jonglins 28 nov 2012 13:53

Dank voor jullie reacties!

Bij de twee mensen die een Infinito hebben (@pavdberg en @limburgia) zit er dus een parker in.
Zou dat dan toch gewoon de bedoeling zijn?

Bij Bianchi Benelux zeggen ze dat er een speciale bout in moet. Maar ik begin daar toch een beetje aan te twijfelen.
Nog meer Infinitorijders met een parker in hun bb?

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3733
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 28 nov 2012 14:28

Als je een beetje ruim denkt is een parker een speciale bout, moet wel een beetje je fantasie gebruiken
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

limburgia
Forum-lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 17 aug 2009 18:00
Contact

limburgia 28 nov 2012 19:45

jonglins schreef:Dank voor jullie reacties!

Bij de twee mensen die een Infinito hebben (@pavdberg en @limburgia) zit er dus een parker in.
Zou dat dan toch gewoon de bedoeling zijn?

Bij Bianchi Benelux zeggen ze dat er een speciale bout in moet. Maar ik begin daar toch een beetje aan te twijfelen.
Nog meer Infinitorijders met een parker in hun bb?
Als je toch al contact hebt met Bianchi Benelux zou ik een vragen of ze je zo'n "speciaal" boutje (idd, een schroefje) kunnen opsturen. Kunnen we op dit forum meteen even meelezen hoe de service daar is :-)
Wielrennen imiteert het leven zoals het zou zijn zonder de corrumperende invloed van de beschaving

jonglins
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 03 jun 2007 13:49

jonglins 28 nov 2012 19:51

limburgia schreef:
jonglins schreef:Dank voor jullie reacties!

Bij de twee mensen die een Infinito hebben (@pavdberg en @limburgia) zit er dus een parker in.
Zou dat dan toch gewoon de bedoeling zijn?

Bij Bianchi Benelux zeggen ze dat er een speciale bout in moet. Maar ik begin daar toch een beetje aan te twijfelen.
Nog meer Infinitorijders met een parker in hun bb?
Als je toch al contact hebt met Bianchi Benelux zou ik een vragen of ze je zo'n "speciaal" boutje (idd, een schroefje) kunnen opsturen. Kunnen we op dit forum meteen even meelezen hoe de service daar is :-)
Heb ik gevraagd. Maar opsturen kunnen ze niet. Helaas.
Heb nu gevraagd wat de specs zijn van het boutje/schroefje. Nog geen reactie.

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 28 nov 2012 22:54

rikkert schreef:Als je een beetje ruim denkt is een parker een speciale bout, moet wel een beetje je fantasie gebruiken
Een puntig, scherp boutje? ;) ;)
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Plaats reactie