Alles over vakanties op én met de fiets

haut- alpes

goeti
Forum-lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 03 feb 2006 17:02

goeti 29 nov 2012 16:06

Heeft er iemand deze cols beklommen van jullie en wat zijn jullie bevindingen van deze
hotel is gelegen in pra loup dus vandaar zouden we deze beklimmen of zijn er daar nog andere cols te doen vanaf deze start plaats
Col de Vars (2109m), Col d'Allos (2243m), Col de la Cayolle (2326m), met als uitsmijter Col de la Bonette(2784m

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 nov 2012 16:43

Als je zoekt op Barcelonette dan komt er op z'n minst 1 topic met veel informatie omhoog.

Van waar de keus eigenlijk om bovenin Pra Loup te gaan zitten, het hotel zou voor mij persoonlijk wel heel goedkoop moeten zijn om daar te gaan zitten ipv in het dal.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

deraeij
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 jun 2012 08:43
Contact

deraeij 29 nov 2012 18:29

Hoi,

Ik heb deze cols al diverse malen beklommen, waarin in jouw rijtje ik persoonlijk de col de vars het minste vindt, de andere zijn fantastisch mooi qua omgeving en natuur,
de cayolle is de minst zware zeker als je start vanuit barcelonnette, maar wel een fantastisch mooie, de bonnette is ook geweldig deze heb ik ook bij maanlicht beklommen afgelopen zomer wat zeer bijzonder was, zeker, nadat halverwege de klim de maan te voorschijn kwam (dit fietsevenement werd trouwens voor het eerst afelopen zomer georganiseerd doorde plaatselijke vvv en was autovrij gemaakt),

of een rondje doen met de Allos- col de champs, en de cayolle is ongeveer 130 km
Als je voor de mooie cols gaat zou ik de col de vars laten schieten, en eerder d'izoard beklimmen, of col d'agnel. deze liggen vanuit barcelonnette gezien aan de andere kant van col de vars, maar kan je eerst heeerlijk warm fietsen door combe de queras alvorens serieus te moeten gaan klimmen.

Mijn uitvalsbasis is elk jaar Embrun, maar als ik jouw plannen zie voldoet barcelonette prima (gezellig stadje).

een paar van mijn foto's kan je zien op http://www.cycle-skate.com" onclick="window.open(this.href);return false;

grtz Erik
http://www.cycle-skate.com" onclick="window.open(this.href);return false;

goeti
Forum-lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 03 feb 2006 17:02

goeti 29 nov 2012 20:01

mooie foto's van jullie beklimingen daar Erik
is dat te doen in km dat rondje rond het meer daar van uit praloup waar wij verblijven
ons verblijf is van 22-06 tot 29-06 in 2013 en dat is het hotel Hôtel Club du Soleil Les Bergers
grt

capo di frutta
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 21 okt 2011 19:27

capo di frutta 29 nov 2012 21:02

zoek even op de link ; Barecelonnette of Le Sauze du lac

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5806
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 29 nov 2012 21:19

goeti schreef:mooie foto's van jullie beklimingen daar Erik
is dat te doen in km dat rondje rond het meer daar van uit praloup waar wij verblijven
ons verblijf is van 22-06 tot 29-06 in 2013 en dat is het hotel Hôtel Club du Soleil Les Bergers
grt
Hallo, dit jaar in het hotel Club du Soleil Les Bergers in Pra loup verbleven (all-inn hotel) begin juni. Echt zeer goede prijs-kwaliteitsverhouding.
's avonds ook altijd animatie en de wijn en het bier zijn van redelijk goede kwaliteit, eten is gewoon goed, niet super.
De klim naar Pra loup is niet mis, vooral als je hem als toetje moet doen na de col 'allos e.d.
'k heb toen enkel de col de la bonnette gefietst , we verbleven er maar 3 nachten, zeker doen en als de moed wat zakt: de laatste 10 kms heb je een stukje ( 1 km) bergaf!
De Izoard ligt niet echt kortbij, zeker 2 uur minimum autorijden.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 nov 2012 21:43

Izoard is geen 2 uur hoor, je hoeft vanaf Barcelonette enkel de Vars over rijden en daarna nog een stukje door het dal.

Maar graag verder in bijv dit topic: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=26&t=49060" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarnaast is ook in dit topic nog wel wat informatie te vinden: http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?f=26&t=43823" onclick="window.open(this.href);return false;
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gesloten