Pinarello
Ik geef je ook helemaal gelijk, begrijp me niet verkeerd. Maar gelijk hebben en gelijk krijgen is een wereld van verschil helaas. Fabrikanten weten zich altijd prima in te dekken en als consument sta je snel buiten spel. Heb je na dat eerste jaar ook al bij je FM aangegeven dat er verkleuring optrad?
-
- Forum-lid HC
Ik heb het mondeling een keer aangegeven in de zomer van 2011 dat het stickertje op de bovenbuis verkleurde t.o.v. de lak, er zijn toen echter geen verdere stappen ondernomen, bij de decals Pinarello en Prince was er toen eigenlijk nog nauwelijks iets waarneembaar ook niet bij de overige stickers omdat deze zich naast het rood bevinden. Wit naast wit werd het zichtbaar. Het is een langzaam proces, maar wordt wel steeds duidelijker. Uiteindelijk is het duidelijk vergeeld.M4rtijn76 schreef:Ik geef je ook helemaal gelijk, begrijp me niet verkeerd. Maar gelijk hebben en gelijk krijgen is een wereld van verschil helaas. Fabrikanten weten zich altijd prima in te dekken en als consument sta je snel buiten spel. Heb je na dat eerste jaar ook al bij je FM aangegeven dat er verkleuring optrad?
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid
[quote][/quote]Dat Pinarello helemaal geen garantie geeft op de lak vind ik dan wel weer kwalijk, hoe zit dan met andere merken?
zoals je het hier stelt is het uit zijn verband gehaald. Pinarello geeft 3 jaar garantie op de (verkleuring van) lak
En CF als Cardsports je een alternatief aanbiedt om een Dogma met korting aan te schaffen terwijl de garantietermijn is verstreken is dat toch iig een zekere coulance. Mijn persoonlijke mening is dat een volledige garantieafwikkeling (dus een nieuw frame) na de verstreken 3 jaar wel erg ver gaat. Daarnaast kan niemand, vanuit het oogpunt van de fabrikant, controleren wat er in 3 jaar + met het frame is gebeurd. Er zit wel degelijk een verschil of de fiets constant aan zonlicht bloot gesteld wordt of dat deze in een donkere ruimte gestald staat. Daarnaast ontstaan door het gebruik krasjes, wat ook de verkleuring kan bespoedigen, dus is die 3 jaar garantie zo heel kort nu ook weer niet.
Pinarello stelt in de garantievoorwaarden heel specifiek dat de garantie vervalt als een carbonframe wordt overgespoten. Volgens mij laat Cadsports op speciaal verzoek en voor rekening van de eigenaar de frames spuiten bij Brady van Dalen (waarschijnlijk voor giga beschadigingen na valpartijen etc.). Ook worden kleine lakreparaties daar uitgevoerd volgens mij.
Dat een frame van 10 jaar + niet verkeurd is niet te vergelijken. Er vind steeds meer doorontwikkeling plaats, alles moet lichter (dus ook de lakken en laklagen) en milieuvriendelijker. Mijn oude Gazelle AA Special van 30 jaar oud is zelfs nog niet verkeurd. Maar dat is een stalen frame met een laklaag bijna zo dik als de buiswand zelf.
zoals je het hier stelt is het uit zijn verband gehaald. Pinarello geeft 3 jaar garantie op de (verkleuring van) lak
En CF als Cardsports je een alternatief aanbiedt om een Dogma met korting aan te schaffen terwijl de garantietermijn is verstreken is dat toch iig een zekere coulance. Mijn persoonlijke mening is dat een volledige garantieafwikkeling (dus een nieuw frame) na de verstreken 3 jaar wel erg ver gaat. Daarnaast kan niemand, vanuit het oogpunt van de fabrikant, controleren wat er in 3 jaar + met het frame is gebeurd. Er zit wel degelijk een verschil of de fiets constant aan zonlicht bloot gesteld wordt of dat deze in een donkere ruimte gestald staat. Daarnaast ontstaan door het gebruik krasjes, wat ook de verkleuring kan bespoedigen, dus is die 3 jaar garantie zo heel kort nu ook weer niet.
Pinarello stelt in de garantievoorwaarden heel specifiek dat de garantie vervalt als een carbonframe wordt overgespoten. Volgens mij laat Cadsports op speciaal verzoek en voor rekening van de eigenaar de frames spuiten bij Brady van Dalen (waarschijnlijk voor giga beschadigingen na valpartijen etc.). Ook worden kleine lakreparaties daar uitgevoerd volgens mij.
Dat een frame van 10 jaar + niet verkeurd is niet te vergelijken. Er vind steeds meer doorontwikkeling plaats, alles moet lichter (dus ook de lakken en laklagen) en milieuvriendelijker. Mijn oude Gazelle AA Special van 30 jaar oud is zelfs nog niet verkeurd. Maar dat is een stalen frame met een laklaag bijna zo dik als de buiswand zelf.
Ik vond het al vreemd, maar ben af gegaan op een eerdere post in dit topic waarin vermeld wordt dat er geen garantie wordt gegeven op verkleuring. Op de site van Pinarello kan ik het niet zo snel terugvinden.ItalianJob schreef: zoals je het hier stelt is het uit zijn verband gehaald. Pinarello geeft 3 jaar garantie op de (verkleuring van) lak
-
- Forum-lid HC
This warranty does not cover:ItalianJob schreef: Pinarello geeft 3 jaar garantie op de (verkleuring van) lak
En CF als Cardsports je een alternatief aanbiedt om een Dogma met korting aan te schaffen terwijl de garantietermijn is verstreken is dat toch iig een zekere coulance. Mijn persoonlijke mening is dat een volledige garantieafwikkeling (dus een nieuw frame) na de verstreken 3 jaar wel erg ver gaat. Daarnaast kan niemand, vanuit het oogpunt van de fabrikant, controleren wat er in 3 jaar + met het frame is gebeurd. Er zit wel degelijk een verschil of de fiets constant aan zonlicht bloot gesteld wordt of dat deze in een donkere ruimte gestald staat.
1.products without a legitimate dated proof of purchase
2.products not purchased through an authorized Pinarello dealer
3.products whose identification markings have been removed, altered, effaced or made unreadable
4.normal wear (including fatigue) and tear
5.damage caused by abuse or misuse, improper assembly (for example improper tightening torques), improper or insufficient maintenance, accidents, impacts, corrosion, aggressive cleaners, use with non compatible components, improper repairs, and more generally anything which is not a material or manufacturing defect.
6.products which reached the natural end of their useful life cycle
7.UV rays effects (colors fading, turning yellow)
8.the effects of saline environment
9.re-painted products (also partially)
10.products used commercially
11.products modified in any way
12.shipping damage (the forwarder is responsible)
13.cosmetic blemishes which were apparent or discoverable at the time of purchase of the product
14.workmanship for replacement or changeover
Punt 7 geeft duidelijk anders aan verkleuring wordt uitgesloten, mijn fiets wordt gebruikt van maart tot oktober, de overige maanden staat hij in een kelder zonder ramen in het donker.
Ik wil ook helemaal geen nieuw frame, als ze mij aanbieden om het frame te herlakken ben ik tevreden.
Als dit niet tot de mogelijkheden behoort, moeten ze maar met een andere oplossing komen, met een korting op een Dogma voel ik mij niet geholpen!
-
- Forum-lid HC
Ik weet dat maq73 een korting gekregen heeft van 900 euro, mij is alleen gezegd dat Pinarello mij een korting aanbiedt bij aanschaf van een Dogma.jansen01 schreef: Hoeveel bedraagt de korting als ik dat mag vragen?
Omdat dit helemaal mijn wens niet is, ben ik hier verder nog niet verder op in gegaan!
Een racefiets gebruik je buiten, je mag dus verwachten dat een fiets tegen zonlicht kan. Dat is hier niet het geval en dit is geen incidenteel probleem, want meer mensen hebben er last van. Dus is dit een probleem van Pinarello en zouden ze het gewoon moeten oplossen en kunnen ze het niet afschuiven op moderne lakken. Het probleem is dat als de dealer en fabrikant het hard spelen, dat je dan als consument naar de rechter moet en dat is een hele grote en dure stap, zonder de zekerheid dat je in je recht gesteld wordt. En jammer genoeg maken teveel bedrijven daar misbruik van. Het enige wat je dan als consument nog kan doen is met je voeten stemmen en voor een andere dealer, fabrikant en daarmee indirect andere importeur kiezen.ItalianJob schreef: Daarnaast kan niemand, vanuit het oogpunt van de fabrikant, controleren wat er in 3 jaar + met het frame is gebeurd. Er zit wel degelijk een verschil of de fiets constant aan zonlicht bloot gesteld wordt of dat deze in een donkere ruimte gestald staat. Daarnaast ontstaan door het gebruik krasjes, wat ook de verkleuring kan bespoedigen, dus is die 3 jaar garantie zo heel kort nu ook weer niet.
Edit: een tegemoetkoming in de kosten van 900 euro is gewoon heel netjes, vooral omdat je na drie jaar en buiten de garantie ook niet kan verwachten dat alle kosten door de dealer/importeur gedragen worden (je hebt ook drie jaar voordeel van het gebruik gehad)
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Dat klopt idd ong.
Het was 970 euro of iets in de buurt, Dit is door Wim Evertse afgetopt op 1000 euro.
Voor mij was dat een voldoende deal en heb afgelopen vrijdag mijn nieuwe Dogma opgepikt in Zierikzee.
Alles snel afgehandeld door Wim.
Maar goed ik was al aan het rondkijken voor een opvolger dit heeft het alleen in een stroomversnelling gebracht, dus mijn criteria waren anders dan Colnagofreak.
Het was 970 euro of iets in de buurt, Dit is door Wim Evertse afgetopt op 1000 euro.
Voor mij was dat een voldoende deal en heb afgelopen vrijdag mijn nieuwe Dogma opgepikt in Zierikzee.
Alles snel afgehandeld door Wim.
Maar goed ik was al aan het rondkijken voor een opvolger dit heeft het alleen in een stroomversnelling gebracht, dus mijn criteria waren anders dan Colnagofreak.
-
- Forum-lid
This warranty does not cover:
1.products without a legitimate dated proof of purchase
2.products not purchased through an authorized Pinarello dealer
3.products whose identification markings have been removed, altered, effaced or made unreadable
4.normal wear (including fatigue) and tear
5.damage caused by abuse or misuse, improper assembly (for example improper tightening torques), improper or insufficient maintenance, accidents, impacts, corrosion, aggressive cleaners, use with non compatible components, improper repairs, and more generally anything which is not a material or manufacturing defect.
6.products which reached the natural end of their useful life cycle
7.UV rays effects (colors fading, turning yellow)
8.the effects of saline environment
9.re-painted products (also partially)
10.products used commercially
11.products modified in any way
12.shipping damage (the forwarder is responsible)
13.cosmetic blemishes which were apparent or discoverable at the time of purchase of the product
14.workmanship for replacement or changeover
Punt 7 geeft duidelijk anders aan, mijn fiets wordt gebruikt van maart tot oktober, de overige maanden staat hij in een kelder zonder ramen in het donker.
Ik wil ook helemaal geen nieuw frame, als ze mij aanbieden om het frame te herlakken ben ik tevreden.
Als dit niet tot de mogelijkheden behoort, moeten ze maar met een andere oplossing komen, met een korting op een Dogma voel ik mij niet geholpen!
Waarschijnlijk heb je dit ergens van de website afgehaald. Als ik het (Nederlandstalige) garantiebewijs die bij mijn fiets is gevoegd leest staat deze bepaling er niet op . En ook geen verwijzing naar andere bepalingen die zouden moeten gelden. De enige fabrieksgarantie-afwijkende bepalingen staan op de de achterkant van het Garantiebewijs Deel I of II van Cardsports gedrukt. En vwb de lak geldt daar artikel 5, laatste zin:"schade ontstaan door weers- en windinvloeden, zoals normale verwering van lak en chroomwerk worden niet vergoed". Inachtname van deze laatste bepaling is er altijd een "discussie" wat normale verwering is, maar vermoedelijk geldt hier, juridisch gezien, de "gebruiks"verwachting van de fiets/lak. De bepaling in artikel 1 is 2 jaar garantie en een uitsluiting van punt 5. In de garantievoorwaarden van Pinarello staat bij internetregistratie binnen 10 dagen na aankoop 3 jaar. Oftewel kun je hier redelijk sterk maken dat je zeker op jouw frame en de verkleuring sterk staat (ondanks uitsluiting punt 5) vwb garantie binnen 3 jaar (als je het bewuste frame hebt geregistreerd, anders 2 jaar). Aangezien er geen enkele verwijzing staat op zowel de bij de fiets geleverde garantie-voorwaarden van Pinarello als de garantievoorwaarden van Cardsports zijn andere voorwaarden (dus ook bovenstaande) sowieso nietig. Ik vermoed zelfs dat alleen de garantievoorwaarden van Cardsports gelden omdat je daar expliciet voor moet tekenen en de andere niet. En jawel....er staat op de garantievoorwaarden van Cardsports ook niets over andere garantievoorwaarden vermeld dus andere zijn dan waarschijnlijk ook nietig.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
€900 van de adviesprijs af? Dat is nog steeds €3000. Geen haar op m'n hoofd die daar over zou denken als je bij je vorige frame wat ook duizende Euro's gekost heeft zo behandeld wordt. Voor hetzelfde geld of minder kan je bij praktisch ieder ander merk het topmodel kopen.Karl66 schreef: Edit: een tegemoetkoming in de kosten van 900 euro is gewoon heel netjes, vooral omdat je na drie jaar en buiten de garantie ook niet kan verwachten dat alle kosten door de dealer/importeur gedragen worden (je hebt ook drie jaar voordeel van het gebruik gehad)