Het beste advies is: Ga een keertje passen in een goed gesorteerde fietsenzaak. Het is maar net waar je van houdt. Ben zelf bijna 2m en 90 kg 'schoon aan de haak' en ex-wielrenner (en een beetje een snob met fietsspullen). Ik zweer bij kleding van Assos. Dat zit lekker strak, ik vind het bv. belangrijk dat je achterzakjes op zijn plaats blijven, en niet gaan hangen, ook niet als er een banaan en zo in zit. Ook als je wat groter bent (neem maat TIR of XLG) is dit een prima merk. Gore en AGU past in de regel ook, maar zit wat ruimer. Castelli vind ik zelf heel mooi, maar past mij niet, zelfs XXXL niet. Löfller is ook een groot merk met een ruime sortering. En Craft en Falke met goede onderkleding. Veel succes!Heinenoord schreef:Ik vraag me af welk kledingmerk geschikt is voor welke lichaamsbouw.
Mijn lengte is 1,92 mtr. en weeg 85 kg. en heb een normale wat tengere bouw.
Kan iemand hier meer advies over geven met welke merken je de beste kans van slagen hebt?
Bij voorbaat dank!
Kledingmerk
-
- Forum-lid
Ik ben 1,93 bij 69kg.
Ik draag Rock Racing, XL broeken en s shirts.
Pasvorm is perfect,mooie design en je ziet het bijna nooit.
Vooral niet in Thailand waar wij wonen.
Succes met je zoektocht.
Ik draag Rock Racing, XL broeken en s shirts.
Pasvorm is perfect,mooie design en je ziet het bijna nooit.
Vooral niet in Thailand waar wij wonen.
Succes met je zoektocht.
Laatst gewijzigd door Ivani op 19 jul 2014 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
loos schreef:Ik draag Castelli (190 cm en 82 kg).
Broeken maat XL en Shirts/Jassen maat L.
Armen en benen zijn lang genoeg. Pasvorm sluit mooi aan.
Wat is jouw binnenbeen lengte als ik vragen mag? En wat is de lengte van kruis tot onderzijde pijp bij de XL?
Ik ben zelf ook 190 lang,77 kg met een binnenbeen legnte van 91cm....als ik in de maattabel van Castelli kijk kom ik uit op een XL, maar als ik dan naar de binnenbeen lengte kijk heb ik een XXXL nodig
Ik heb een BBL van 93 cm.
De lengte van kruis tot onderzijde van mijn Sorpasso is ca. 70 cm (maar zit wat stretch in).
Er is overigens een uitzondering op de maatvoering: van de gabba LS jersey vind ik de mouwen net iets te kort (maar een XL zou te groot zijn om mijn lijf).
Maar je mag komen passen, hoor.
Ik heb een hele garderobe.
De lengte van kruis tot onderzijde van mijn Sorpasso is ca. 70 cm (maar zit wat stretch in).
Er is overigens een uitzondering op de maatvoering: van de gabba LS jersey vind ik de mouwen net iets te kort (maar een XL zou te groot zijn om mijn lijf).
Maar je mag komen passen, hoor.
Ik heb een hele garderobe.
Ik heb Free aero, Endurance en Bodypaint bibshorts.Tuupje schreef: Ik heb zelf de Velocissimo Due op het oog...
Alle drie hebben een andere lengte. Endurance is lang, Bodypaint kort en de Free aero valt ertussen in.
Velocissimo Due is vermoed ik qua lengte vergelijkbaar met de Free Aero.
Voor mij lang genoeg. Als je op een foto wilt zien hoe het valt, dan moet je maar even PM'en.
De Free Aero vind ik overigens de fijnste, alledrie hebben de Progetto X2 pad (dikker dan KISS 3).
-
- Forum-lid
Lange mensen klagen volgens mij vaak over Assos dat de pijpjes van de broeken nogal kort uitvallen.
-
- Forum-lid
Dat vraagt om een foto