Wilier
-
- Forum-lid
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 08 dec 2012 19:12
@ basko dank u dank u!
@jcvoo Nou je bent van harte welkom in zeist en omgeving om eens mee te rijden met WilierMike z'n zero7 en mijn cento sr!
@jcvoo Nou je bent van harte welkom in zeist en omgeving om eens mee te rijden met WilierMike z'n zero7 en mijn cento sr!
Lijkt me leuk gezicht... een Cento Uno, Zero 7 en een Cento Uno SR..wilierSven schreef:@ basko dank u dank u!
@jcvoo Nou je bent van harte welkom in zeist en omgeving om eens mee te rijden met WilierMike z'n zero7 en mijn cento sr!
-
- Forum-lid
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 18 nov 2012 13:18
Misschien idd eens leuk om te organiseren een "wilier-fan dag". Iemand suggesties?
Excuses heren ik had het topic niet in de gaten gehouden. Een antwoord op het zadel. Volgens de fietsmeting moest het zadel op -2 graden. Was ook voor het eerst dat ik dit meemaakte. De meting is gebeurt hier in de buurt door een fysio aan de hand van klachten van de berijder. Uiteindelijk is het zadel nog recht gezet. Door de zadelpen kon je alleen -5 of recht. Wat betreft het frame het is volgens mij zelfs een xxl. De berijder heeft een bb lengte van 91 volgens de meting.
"Everything will be allright in the end, if everything is not allright it's not the end"
Hallo Wilier rijders,
ik heb in 2010 een Izoard gekocht waar een haarscheurtje in verscheen. Via Math Salden is het frame teruggestuurd en ik ben nu in het bezit van een Gran Turismo rosso, prima vervanging onder garantie!
Nu ben ik in oktober in de Vogezen geweest en het viel me op dat de fiets boven de 60km/u instabiel wordt, gewoon niet koersvast meer is. Ook de haarspeldbochten gaan niet lekker, je moet de fiets er in duwen. Ik heb sinds deze zomer nieuwe Fulcrum racing Zero's dus daar zou het niet aan moeten liggen. Mijn vorige Giant Cadex reed nerveuzer maar bij hoge snelheid stabieler en voorspelbaarder (Mont Ventoux 90+ km/u).
Klimmen en in de polder is de GT vele malen beter dan de Cadex maar afdalen is bijna eng geworden.
Wat is jullie ervaring?
PS met de Izoard in de Eifel had ik ditzelfde gevoel maar dacht dat het aan mijn oude Mavics lag, dus vervangen door Fulcrums.
ik heb in 2010 een Izoard gekocht waar een haarscheurtje in verscheen. Via Math Salden is het frame teruggestuurd en ik ben nu in het bezit van een Gran Turismo rosso, prima vervanging onder garantie!
Nu ben ik in oktober in de Vogezen geweest en het viel me op dat de fiets boven de 60km/u instabiel wordt, gewoon niet koersvast meer is. Ook de haarspeldbochten gaan niet lekker, je moet de fiets er in duwen. Ik heb sinds deze zomer nieuwe Fulcrum racing Zero's dus daar zou het niet aan moeten liggen. Mijn vorige Giant Cadex reed nerveuzer maar bij hoge snelheid stabieler en voorspelbaarder (Mont Ventoux 90+ km/u).
Klimmen en in de polder is de GT vele malen beter dan de Cadex maar afdalen is bijna eng geworden.
Wat is jullie ervaring?
PS met de Izoard in de Eifel had ik ditzelfde gevoel maar dacht dat het aan mijn oude Mavics lag, dus vervangen door Fulcrums.
Deze zomer niets van gemerkt in de Alpen.Pluis schreef:Hallo Wilier rijders,
ik heb in 2010 een Izoard gekocht waar een haarscheurtje in verscheen. Via Math Salden is het frame teruggestuurd en ik ben nu in het bezit van een Gran Turismo rosso, prima vervanging onder garantie!
Nu ben ik in oktober in de Vogezen geweest en het viel me op dat de fiets boven de 60km/u instabiel wordt, gewoon niet koersvast meer is. Ook de haarspeldbochten gaan niet lekker, je moet de fiets er in duwen. Ik heb sinds deze zomer nieuwe Fulcrum racing Zero's dus daar zou het niet aan moeten liggen. Mijn vorige Giant Cadex reed nerveuzer maar bij hoge snelheid stabieler en voorspelbaarder (Mont Ventoux 90+ km/u).
Klimmen en in de polder is de GT vele malen beter dan de Cadex maar afdalen is bijna eng geworden.
Wat is jullie ervaring?
PS met de Izoard in de Eifel had ik ditzelfde gevoel maar dacht dat het aan mijn oude Mavics lag, dus vervangen door Fulcrums.
@ Pluis, dat probleem heb ik ook gehad met een Izoard uit 2009. Ik heb ook allerlei wielen geprobeerd, o.a. Eurus, niets hielp. Uiteindelijk de fiets maar verkocht, m.i. gewoon te slap bij hogere snelheden. Ooh ja, ik weeg 75 kg, dat zou een frame moeten kunnen hebben zou je denken. Rijd nu alweer paar jaar op cannondale supersix met dezelfde wielen, en dat is wel een wereld van verschil, wat mij sterkt in de conclusie dat een izoard niet zo stabiel/stijf is als je voor dat geld zou mogen verwachten.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50
In 2009 mijn Isaac Impulse ultegra verkocht omdat er te weinig tijd was om te fietsen. Naast het hardlopen en fitness mijn derde sport weer opgepakt. Lang getwijfeld tussen een Bianchi Sempre en een Wilier Izoard XP. Uiteindelijk gekozen voor de Wilier Izoard in de kleur wit/geel met ultegra compact. Volgende week is de fiets klaar en zal dan een foto plaatsen.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Het laatste model (naam is eerder gebruikt) liep van 2007-2010.doordie schreef:Tot welk jaar werd het model "Mortirolo" gefabriceerd ?
In 2011 is de Izoard iets gedowngrade (Izoard XP) om de plaats van de Mortirolo in te nemen en tegelijkertijd aan de bovenzijde plaats te maken van de Gran Turismo.
Ik heb een zelfde probleem gehad met mijn Canyon, deze was zeer instabiel en ik had het gevoel dat deze alle kanten op ging. Ik heb ook toen wielen vervangen als mogelijk oplossing van het probleem (van Fulcrum R3 naar R0). Naar mijn gevoel waren de nieuwe wielen en andere fietshouding (in de beugel) de oplossing. Fiets was stabieler geworden mede door de veranderde houding (meer druk op het voorwiel).Pluis schreef:Hallo Wilier rijders,
ik heb in 2010 een Izoard gekocht waar een haarscheurtje in verscheen. Via Math Salden is het frame teruggestuurd en ik ben nu in het bezit van een Gran Turismo rosso, prima vervanging onder garantie!
Nu ben ik in oktober in de Vogezen geweest en het viel me op dat de fiets boven de 60km/u instabiel wordt, gewoon niet koersvast meer is. Ook de haarspeldbochten gaan niet lekker, je moet de fiets er in duwen. Ik heb sinds deze zomer nieuwe Fulcrum racing Zero's dus daar zou het niet aan moeten liggen. Mijn vorige Giant Cadex reed nerveuzer maar bij hoge snelheid stabieler en voorspelbaarder (Mont Ventoux 90+ km/u).
Klimmen en in de polder is de GT vele malen beter dan de Cadex maar afdalen is bijna eng geworden.
Wat is jullie ervaring?
PS met de Izoard in de Eifel had ik ditzelfde gevoel maar dacht dat het aan mijn oude Mavics lag, dus vervangen door Fulcrums.
Canyon Ultimate CF SLX - Sram Force - Fulcrum R0
Canyon Ultimate AL - in opbouw - Fulcrum R5
Canyon Ultimate AL - in opbouw - Fulcrum R5