Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Scott scale 80 of scott scale 70

wheely
Forum-lid

wheely 29 apr 2011 22:24

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over de scott 70 en de 80.
De 70 heeft achter slx, en voor deore met deore shifters volgens mij.
De 80 heeft achter slx en voor alivio en dat is volgens mij zooi, of zit ik verkeerd?
De 80 heeft een suntour vork en de 70 een rock shox Tora.
De 70 heeft Shimano BR-M445 disc brakes en de 80 Tektro Draco hydr. disc brakes.
Nou weet ik dat de 70 beter is, maar inhoeverre scheelt dat, zijn deore shifters slecht in combinatie met slx achter?
En moet je dan eigenlijk wel slx shifter?
En in hoeverre zijn de remmen van de 70 beter dan de 80?
Kwa prijs scheelt het 200 euro.
En de scale 60 is boven mijn budget dus dat is geen optie.

groetjes

wilcoelskamp
Forum-lid

wilcoelskamp 30 apr 2011 11:12

Als je afmontage wel belangrijk vind, dan zou ik ook eens kijken naar Canyon Grand Canyon AL6.0.

Want zoals bij Scott/ Cannondale/ Specialized/ Trek betaal je toch wel voor de naam. En deze fabrikanten staan bekend om het mixen van onderdelen.

Maar een Tora zal wel een betere voorvork wezen. Ik zal toch eens informeren op het forum van bijv. Mountainbike.nl
Cannondale Six (costum rebuild) SRAM RED + Kuiper FCC50 & SRAM S27AL
Cannondale Flash 29'er SRAM X.9/ X.0

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 30 apr 2011 12:23

Ik snap wel dat je een scott wilt hebben. Eigenlijk word ik ook wel moe van de (goede) adviezen om daar van af te zien en een duitser te kopen. Je moet gewoon kijken wat je voor ogen hebt. Wil je een fiets die je een aantal jaren plezier bied,dan is de 70 de betere optie. Wil je echter gelijk al veranderen, en in de loop der tijd onderdelen gaan verbeteren, dan zou je kunnen kijken wat je nu het beste gelijk aan de 80 kan veranderen, en dus voor die gaan.

wheely
Forum-lid

wheely 30 apr 2011 17:20

Die canyon is inderdaad mooi afgemonteerd alleen ik ben gewoon helemaal gek van de uitstraling van de scott fietsen.
Maar heb je eigenlijk niks aan slx derrailleurs als je deore shifters hebt?
En is een deore voorderraileur slecht?

groetjes

Plaats reactie