Knap hoor !!!redmiller schreef:Als 16 jarige scholier wilde ik met een vriendje een rondje IJssermeer doen. Hemelvaartweekend hadden we uitgekozen. Ik had mijn fietstassen volgepakt met tent, slaapzakken, kleding en eten. Om half zeven 's ochtends fietsten we uit Baambrugge weg. Via Halfweg (we durfden niet door A'dam) ging het naar Hoorn en Den Oever. Om half een stonden we bij het monument op de Afsluitdijk. Eten maken en verder gefietst. Vier uur rijden we Lemmer binnen en zeggen we tegen elkaar dat het nog wel erg vroeg is voor een camping. Al fietsend door naar Emmeloord, Lelystad en Almere. Tja, dan kunnen we net zogoed naar huis fietsen. Om half elf 's avonds stonden we weer binnen in het ouderlijk huis van m'n fietsmaatje. 329 kilometer verder.
Niet voorbereid op zo'n lange eendagstocht, wel gehaald!!
300 km rit
Bikers are not alone
-
- Forum-lid
Mooi verhaal!!!!!!
-
- Forum-lid
http://www.ucsanremo.it" onclick="window.open(this.href);return false; Milano-Sanremo. Neem een hotel op 2,5km van de finish dan ben je precies door de 300km heen en in alle opzichten een ervaring rijker. Vorig jaar gereden en inclusief stops 12uur mee bezig geweest in zeer slechte weersomstandigheden. Zuivere fietstijd 10 uur 24 minuten als ik me goed herinner. Onze ervaring was eigenlijk dat we iets te veel en te lang gestopt zijn. Eten kan eigenlijk prima op de fiets.puffdaddy schreef: Misschien weet iemand nog wel een leuke georganiseerde tocht van 300 km,
Ik nem aan dat er ook wat pauzes geweest zijn om te eten en de benen te strekken? Wel een behoorlijke gemiddelde snelheid en al helemaal als je ongeoefend, onvoorbereid en op een volgepakte fiets zit. Haast te mooi om waar te zijn.redmiller schreef:Als 16 jarige scholier wilde ik met een vriendje een rondje IJssermeer doen. Hemelvaartweekend hadden we uitgekozen. Ik had mijn fietstassen volgepakt met tent, slaapzakken, kleding en eten. Om half zeven 's ochtends fietsten we uit Baambrugge weg. Via Halfweg (we durfden niet door A'dam) ging het naar Hoorn en Den Oever. Om half een stonden we bij het monument op de Afsluitdijk. Eten maken en verder gefietst. Vier uur rijden we Lemmer binnen en zeggen we tegen elkaar dat het nog wel erg vroeg is voor een camping. Al fietsend door naar Emmeloord, Lelystad en Almere. Tja, dan kunnen we net zogoed naar huis fietsen. Om half elf 's avonds stonden we weer binnen in het ouderlijk huis van m'n fietsmaatje. 329 kilometer verder.
Niet voorbereid op zo'n lange eendagstocht, wel gehaald!!
-
- Forum-lid
Nog een mooie kans: http://ronde100classic.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.homeride.nl/homeride.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Serieuze uitdaging als full rider
Serieuze uitdaging als full rider
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben
Dat eten viel opzich wel mee. Ik had een stuurtas en daarom veel al fietsend eten. Wel wachten voor een stoplicht of even de weg zoeken op de kaart. Met name het stuk vanaf Emmeloord hebben we vrijwel aan een stuk gefietst --> blik op oneindig en gaan met de banaan!Focus schreef:Ik nem aan dat er ook wat pauzes geweest zijn om te eten en de benen te strekken? Wel een behoorlijke gemiddelde snelheid en al helemaal als je ongeoefend, onvoorbereid en op een volgepakte fiets zit. Haast te mooi om waar te zijn.
Helemaal ongeoefend was het niet. Ik fietste iedere dag 35 kilometer naar school en fietste regelmatig een zaterdag van 100-150 kilometer. Maar een tocht van 200+ had ik inderdaad nog nooit gedaan!
Wel grappig trouwens: jij komt uit Bergambacht! Ik uit Polsbroek
En de horizon fietst mee, elke dag...
- Robdebruin
- Forum-lid
Dit jaar met Monnickendam fiets rondje IJsselmeer gedaan. Ruim 280 km. Langste tocht daarvoor was 160 km..... De week erna in mijn uppie naar Maastricht gefietst vanuit Hilversum. Weg kwijtgeraakt in Belgie en uiteindelijk weer ruim 280 km op de teller!!! Toch liggen die lange tochten mij wel. Merk als ik ruim 10 slagen onder mijn omlsagpunt fiets je het erg lang kunt volhouden. Vooral niet nadenken over hoelang je nog moet. Lekkere radio op, gesprek met andere fietsers kan echt het verschil maken.
Daarnaast vanaf het begin lekker eten en drinken. De fietsers die ik bij de tocht van het IJsselmeer zag afhaken waren diegene die niet niet genoeg gegeten of gedronken hadden.
Aankomend jaar ben ik van plan mee te fietsen naar Duitsland vanaf Baarn met http://www.extremetoertochten.nl" onclick="window.open(this.href);return false; leuke lui!
Daarnaast vanaf het begin lekker eten en drinken. De fietsers die ik bij de tocht van het IJsselmeer zag afhaken waren diegene die niet niet genoeg gegeten of gedronken hadden.
Aankomend jaar ben ik van plan mee te fietsen naar Duitsland vanaf Baarn met http://www.extremetoertochten.nl" onclick="window.open(this.href);return false; leuke lui!
2011 Cannondale Super Six Ultegra
2013 Apex Terrae Campagnolo
2009 Gazelle City Lite
2013 Apex Terrae Campagnolo
2009 Gazelle City Lite
Is inderdaad een heel mooi project rhino7, maar voor dit jaar iets teveel van het goede (sportief gezien).
Misschien nog iets voor in de toekomst.
Nog meer mensen met ervaringen/ideeën voor een plus 300 km rit?
Bikers are not alone
Even het topic een boost geven nu de dagen wat langer beginnen te worden en de sneeuw hopelijk een tijdje wegblijft.
Iemand nog ideeën voor een plus 300 km rit?, of misschien iemand die dit ook gaat doen dit jaar
en dan bedoel ik niet die al eerder genoemde toertochten maar uit eigen beweging.
Iemand nog ideeën voor een plus 300 km rit?, of misschien iemand die dit ook gaat doen dit jaar
en dan bedoel ik niet die al eerder genoemde toertochten maar uit eigen beweging.
Bikers are not alone
- amclassic-fan
- Forum-lid HC