Medeforumleden,
Om in de winter niet stil te blijven zitten ben ik mij van plan een MTB/29'er aan te schaffen. Ik ben meer van het wielrennen en kan mezelf een leek noemen op het gebied van mountainbikes. Nu wil ik rond de 1000-1500 uitgeven voor een Hardtail en twijfel tussen enkele modellen namelijk:
Cube LTD SL 29 (alu frame) http://www.cube.eu/hard/cross-country/ltd-sl-29/" onclick="window.open(this.href);return false;
Cube LTD PRO 29 (Alu frame) http://www.cube.eu/hard/cross-country/ltd-pro-29/" onclick="window.open(this.href);return false;
Rose Pyscho Path 1 (carbon frame) http://www.rose.nl/artikel/rose-psycho- ... aid:584061" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat is hierin de beste keus (prijs/kwaliteit)? Qua voorvork/frame/afmontage/schijfremmen. Welke schakelsystemen hebben een betere ergometrie?
Ik ben 190, heb lange benen en kort bovenlichaam.
Tips en advies zijn van harte welkom en indien jullie nog alternatieven hebben hoor ik die graag.
29'er Cube, Rose of.........
- thestudent
- Forum-lid HC
Nu is het een vreemde vergelijking omdat de psycho path geen 29'er is. Dus vergelijk je twee 29'ers met een 26'er. Dus moet je eerst beslissen of het een 29'er wordt. De Mr ride 1 alu frame is dat wel en ligt ook binnen het budget. mr ride 1
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- tornadotom
- Forum-lid
Kijk eens bij Canyon. De Grand Canyon AL29 modellen. Vergelijk die maar eens met die andere qua afmontage en levertijd. Als je deze winter nog wilt fietsen! Ik had die van mij met 1,5 week in huis.
Succes met je keuze!
Succes met je keuze!
Vertrouwen is goed, controle is beter.
Keuze is gemaakt. Ben toch voor de Cube Ltd SL 29 gegaan. De voornaamste reden dat ik tot deze keus ben gekomen is dat de dealer bij mij om de hoek zit. Ben toch een rookie wat betreft MTB-en dus een fietsmeting etc is in deze dan wel handig. Waarschijnlijk is de fiets vrijdag klaar maar haal hem lekker na mn vakantie op!
Nog een andere vraag. Op de weg rij ik met Sidi Ergo 2 Carbon van een paar jaar oud. Sidi raceschoenen bestelde ik altijd online, maat was altijd hetzelfde. Nu kijk ik naar de Dominator, kan ik er vanuit gaan dat de maatvoering hetzelfde zal zijn?
Wil de PD-M520 pedalen erbij bestellen.
Nog een andere vraag. Op de weg rij ik met Sidi Ergo 2 Carbon van een paar jaar oud. Sidi raceschoenen bestelde ik altijd online, maat was altijd hetzelfde. Nu kijk ik naar de Dominator, kan ik er vanuit gaan dat de maatvoering hetzelfde zal zijn?
-
- Forum-lid HC
Nou mijn race ergo 2 zijn maat 46, met de dragon 2 pas ik 45 prima en heb het gevoel dat ik ruimer zit als in 46 race (beide geen breedte maat)vinylly32 schreef:Keuze is gemaakt. Ben toch voor de Cube Ltd SL 29 gegaan. De voornaamste reden dat ik tot deze keus ben gekomen is dat de dealer bij mij om de hoek zit. Ben toch een rookie wat betreft MTB-en dus een fietsmeting etc is in deze dan wel handig. Waarschijnlijk is de fiets vrijdag klaar maar haal hem lekker na mn vakantie op!