Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Het Stel-je-eens-voor-Topic

R-Know
Forum-lid
Berichten: 264
Lid geworden op: 08 dec 2012 15:19

R-Know 08 dec 2012 16:37

Hallo allemaal,
Ik ben Arno, 47 jaar en kom uit Nieuw Vennep. ZZP-er in de montage en afwerking dus regelmatig vrije tijd.

Sinds anderhalf jaar ben ik weer terug op de fiets. Eerst de mountainbike en sinds maart ook op de racefiets.
Mijn interesse gaat uit naar mooie racefietsen, apart graag. Ik heb eerst een mooie stalen Pinarello Stelvio gekregen, daarna nog wat ander fietsen gekocht en verkocht en tussendoor een Colnago Dream special paint en een Giovanni gekocht. Ook staat er nog een Eddy Merckx als donor fiets.
Het leuke vind ik een goeie oude fiets uit elkaar halen en opknappen. Niet restaureren maar de oude onderdelen hergebruiken en zo mooi mogelijk maken. De Pinarello is nu heel erg mooi, volledig Dura Ace gepolijst. Azuri blaauw blinkende Modolo stuurpen met stuur etc.
Komt alleen buiten al het minstens 2 dagen droog is.
De Colnago is de fiets voor de normale droge ritten en de Giovanni is zojuist gebombardeerd tot winterfiets. Dit omdat de ritjes op de mtb niet genoeg opschieten en ik er niet zo ver op fiets.
Fietsen doe ik heel graag hier in de duinen, Rondje Zandvoort en Scheveninge heen en weer staan nummer 1. Ook ga ik bij goed weer wel eens de andere kant op richting Utrecht daar is het dan niet zo druk.
Wat ik ook leuk vind is fiets in de auto en een leuke rit rijden onder de rivieren, al dan niet georganiseerd.
Ik heb dit jaar ongeveer 4000 km gereden en hoop volgend jaar op zeker 6000.
Tot zover.

fievowo
Forum-lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 dec 2012 00:30

fievowo 11 dec 2012 01:05

Hoi allemaal,

Ik ben Rinus, 44 jaartjes jong en niet de alleractiefste fietser.
Maar wat wel interessant is voor degenen die op dit forum actief zijn en die ook nog eens met de fiets op vakantie gaan: Ik ben bezig met een vouwwagen voor achter de fiets te maken.
Elders op dit forum zal ik er meer over vertellen.

Gebruikersavatar
gazelle79
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 30 okt 2012 14:03
Locatie: Hoeven

Gebruikersavatar gazelle79 11 dec 2012 09:42

Goedemorgen!

Paul, 32 jaar, getrouwd en vader van twee.
1,5 jaar geleden met fietsen begonnen op een fixed gear (Koga Full Track Pro) en dat was zo verslavend dat ik afgelopen augustus een Gazelle Champion Mondial heb aangeschaft. Moet nog veel aan gebeuren, nieuwe groep en wielen, maar vind het comfort van staal en de nostalgie van Gazelle zo fantastisch dat er voor mij geen carbon of alu racebak hoeft te komen. Ik fiets zo'n 300km per week, bestaande uit woon-werk-woon verkeer en een langere rit op zaterdag of zondag. Doel voor het aankomende seizoen is de toertocht Paris-Roubaix van de Kasseienvreters en om tijdens de Amstel Gold Experience zonder problemen boven te komen op de Eyserbosweg en de Keutenberg! Verder ga ik meefietsen in de zomeravond competitie op de wielerpiste van Wilrijk (Antwerpen) om mijn explosiviteit en cadans te trainen.

Leuk is ook dat m'n vrouw inmiddels bevangen is door het wielervirus, voor haar ben ik momenteel een Faggin aan het opknappen. Eind september willen we samen in Limburg de AGR gaan rijden...

Sportieve groet, Paul
Afbeelding

Robertino
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2012 20:38

Robertino 20 dec 2012 13:27

Even voorstellen:

Ik ben Rob, 56 jaar en woon in Duiven (Gld). Getrouwd en 2 kinderen van 20 en 23.
In 1974 (vorige eeuw, klinkt als het jaar kruik) kocht ik bij Wastora in Zaandam mijn eerste racefiets, een loodzware Mercier. Daar is alles mee begonnen. Was ooit een regelmatige rijder met deelname aan de bekende grote tochten, maar toen de kinderen klein waren werd het veel minder. Ik heb al wat racefietsen bereden: Gazelle's, Vitus, Specialized, Concorde, Faggin en ik heb nu nog een Colnago replica. Kon wel eens van Jan van Zuylen vandaan komen.
Per 1 november heb ik plotseling heel veel tijd als gevolg van een reorganisatie. Zit nu bij het UWV in het peloton van circa 563.000 werkzoekenden.
Ik rijd op racefiets (een alu Ridley met OBS/Westervoort stickers) en MTB/Biria RS met slicks voor op de weg. In het bos rijden is niet mijn grootste liefhebberij. Met die MTB heb ik al meerdere vakanties in Duitsland gemaakt. Is makkelijk; per fiets vanuit Duiven naar Emmerich. Daar de RE (Regional-Express) nemen naar Koblenz en je zit bijna middenin Duitsland.
Ben nu een retro racer aan het opbouwen voor deelname aan L'Eroica in oktober 2013. Hotel is al geboekt. Ik wil dit al jaren en moet maar eens gebeuren!

Met groeten, Rob

johnvdv
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jan 2013 08:53

johnvdv 03 jan 2013 09:01

Hallo,

Ik ben John (marathonloper) en heb sinds kort in het bezit Giant OCR 1.0 afgemonteerd met Shimano 105 voor wat aanvullende trainingen op de racefiets.
Graag zou ik wat meer te weten willen komen over onderhoud en techniek van de racefiets, ik denk dat ik hier op het juiste adres ben.
Ik hoop veel te kunnen leren van jullie deskundigheid. ;)

groet John

danieldevree
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 01 jan 2013 18:33
Locatie: Hoorn

danieldevree 04 jan 2013 13:22

Even voorstellen:

Ik ben Daniël, 33 jaar en woonachtig in Hoorn.
Sinds anderhalf jaar zit ik op de racefiets, ik rij op een alu Focus Variado met shimano tiagra. Absoluut geen hoogstandje wat techniek betreft maar ik ben gevallen voor de kleur.
Wedstrijden zijn niet aan mij besteed en hardrijden ook niet, dat zal wel komen door al die jaren op de tourfiets. Op de tourfiets ben ik half Europa doorgefiets maar op de racefiets heb ik nog maar twee grote tochten gemaakt. Komend jaar ben ik van plan om vanuit Hoorn naar Perpignan te rijden, dus ik kan wel wat trainingsadviezen gebruiken vandaar ook dat ik mij hier heb aangemeld.

Groeten, Daniël

jerre0107
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2013 17:09

jerre0107 07 jan 2013 17:13

Ik ben Jeroen, 33 jaar uit OostVlaanderen
Sinds zaterdag een racefiets gekocht (Cube Peleton Pro) om met vrienden wekelijks een ritje te maken. Alle kms die er dan nog extra bij komen zijn welkom.

Gebruikersavatar
stakie75
Forum-lid
Berichten: 347
Lid geworden op: 15 jan 2012 08:55
Locatie: Valkenswaard
Contact

Gebruikersavatar stakie75 17 jan 2013 13:43

Hoi,

Na al lange tijd aan met meelezen te zijn, dan toch ook maar eens voorstellen. Ik ben Michel, bijna 38 jaar jong, wielergek, kom uit Valkenswaard en sinds 4 jaar een "fietser".
Na 25 jaar gevoetbald te hebben, 4 jaar geleden begonnen op de racefiets. Eerst op een Specialized Secteur om te proberen en sinds vorig jaar winter een Specialized Allez met volledig Ultegra afmontage.
In de lente hoop ik deze te verfraaien met wat hogere velgen voor de looks. Gezien mijn postuur zal ik nooit een klimmer worden, maar de ritjes door het Brabantse Land en Belgie gaan me goed af.
Sinds een paar weken heb ik er een MTB X-trail 29-er bij, gewoon omdat ik in de winter wil doorfietsen.

Dit bevalt me tot nu meer dan prima, zo erg dat ik me afvraag wat ik leuker ga vinden?

Gr. Michel
Love riding Scott. Scott Addict 20 (2022) Scott Scale 970 (2023)

fietsengeniet
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jan 2013 11:04

fietsengeniet 19 jan 2013 15:33

Ook maar even voorstellen,

Mijn naam is Patrick ben 44 jaar en kom uit het mooie Brabant.
Ik fiets nu 3 jaar op een racefiets en twee jaar in de winter op de ATB.
Daarnaast fiets ik ook naar mijn werk wat ruim 100 Km in de week is.
Dit komt in totaal op een kleine 10.000 Km.

Ik hoop hier veel van jullie te leren en zie het Forum als een goed naslag werk om onderwerpen terug te vinden.

Houdoe
Patrick

Tom-s
Forum-lid
Berichten: 277
Lid geworden op: 27 jan 2013 10:15
Locatie: Leuven

Tom-s 28 jan 2013 11:35

Ik ben Tom. Studeer in Leuven en fiets nu 13-14 jaar op de MTB en 7 jaar op de wegfiets. Jeugdopleiding gehad bij The Whoopers in Berlicum, dat was een XC wedstrijd gerichte opleiding.
Nu laatst een nieuwe wegfiets gekocht welke ik nu aan het perfectioneren ben om onder de 7kg uit te komen met een degelijke fiets en dat was reden om hier lid te worden.
Deze fiets zal ik voornamelijk gebruiken voor lange trainingen op de weg en zo nu en dan een weekend TT rondje bij een lokale club.
Ik rij nu graag MTB marathons in de Ardennen en verder kan ik in de winter erg genieten van TT's op de MTB.

Gebruikersavatar
Erik1.0
Forum-lid
Berichten: 351
Lid geworden op: 27 jan 2013 09:49
Locatie: Nijmegen

Gebruikersavatar Erik1.0 28 jan 2013 14:48

Hallo,

Ik ben al lang actief op het forum onder de naam 'dogestyle', een naam die ik ooit kreeg van vrienden omdat ik een hond als avatar had bij msn messenger. Staat me steeds meer tegen vandaar de naamsverandering.

grtz

Fietserik
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2013 19:33

Fietserik 05 feb 2013 06:55

Hallo ik ben Erik Dignum uit Zaandam. Aantal jaren langere dagfietstochten gereden op mijn hybride Trek 7300 SLR maar sinds een week trotse bezitter van een Koga Roadchamp (2013).

Naast het fietsen fotografeer ik graag in mijn vrije tijd.

Gr.

Erik

Plaats reactie