Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

fredhhw
Forum-lid

fredhhw 24 dec 2012 01:52

Ernie C. schreef: En om dat de verklaring aannemelijk maakt dat de ploeg met supervedette een andere is dan de Raboploeg. En dat dit na zijn periode met de Raboploeg heeft plaatsgevonden, komen volgens mij alleen Lotz en van Bon in aanmerking (de supervedette zou dan van Petegem of heel misschien Evans kunnen zijn).
Den Bakker heeft bij Milram nog met Petacchi en Zabel gefietst. Maar ik hou het ook op Lotz aangezien hij ooit al eens gepakt is en dus minder heeft te verliezen.

tennisser
Forum-lid

tennisser 24 dec 2012 02:41

Lotz lijkt mij in dit geval ook logisch als eerste persoon die je benadert voor een interview. Die 'moest' destijds een verhaal ophouden dat-ie alles in z'n eentje uitvoerde. Hij zal, nu de eerste kogel door de kerk vliegt, waarschijnlijk graag het hele verhaal willen vertellen...

paulwindtegen
Forum-lid

paulwindtegen 24 dec 2012 07:36

Het mooiste zou zijn als de verklaring van Erik Dekker afkomt en dat de genoemde supervedette Menchov is....
Maar ik houd het ook op Lotz.
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 24 dec 2012 10:36

Ik vind het maar speculaties van niets.
Nergens staat dat het uit de tourploeg van '99 moet komen.
Volgens de 'bron' waren de renners na de tour bij elkaar gaan zitten en hebben hun beslissing toen genomen.
Dus is het ook goed mogelijk dat daar nagenoeg de hele ploeg bij was.
Om nu zomaar iemand aan te wijzen vind ik te makkelijk.
Het liefst zou ik zien dat het hele zooitje hun verantwoording neemt en gezamelijk een verklaring hierin afleggen.
Zal ze op de lange duur denk ik geen windeieren leggen.
Kijk maar naar de bekentenissen van de T-mobile ploeg.
Die zijn er over het algemeen niet slechter van geworden.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 24 dec 2012 11:00

Wie heeft er toevallig de "open brief" in het AD gelezen aan MB? Erg professioneel als een journalist zijn persoonlijke vete op die manier in de schijnwerpers zet. Ongeacht of hij gelijk heeft of niet, dit kun je imho niet maken. Zou fijn zijn als de journalistiek ook eens professioneel hun werk zouden doen ipv dingen insinueren omdat dat nu de hype is. Waar waren jullie toen LA&co bewierrookt werden?
Less is bore

simen
Forum-lid

simen 24 dec 2012 11:11

Gewoon in 1 keer een duidelijke verklaring met de hele groep .
Met al dat getalm en gedraai gevolgd door halve en hele feiten en leugens en halve waarheden maken mensen zichzelf op den duur onvergetelijk belachelijk.
Zie Armstrong maar eens of op een heel ander gebied onze ex premier over Irak.
En dat is niet nodig.
Wees gewoon duidelijk over de feiten, recht in de camera en zonder waterlanders graag.
Dat vraagt moed .
Maar dan zal wielerminnend Nederland echt wel begrip kunnen tonen voor de situatie waarin de afzonderlijke renners en ploegen toendertijd verkeerden.
De liefhebbers snappen onderhand ook wel hoe het ging en dat je zonder gebruik redelijk kansloos was als topper.
Zij is ook tegen

mr.chrono
Forum-lid

mr.chrono 24 dec 2012 12:24

Ik begrijp het getrut van Michael Boogerd niet; als je iets wilt opbiechten, doe dat dan gewoon! Het kinderachtige gedoe van "ik kan/wil wel wat vertellen maar de anderen moeten eerst" is zó ontzettend slap. Of je vertelt wat je te vertellen hebt of je onthoudt je van ieder verder commentaar, ook als ze je er naar vragen.

Maar MB is waarschijnlijk zo dol op aandacht dat hij iedere gelegenheid aangrijpt om in de media z'n woordje te doen.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 24 dec 2012 12:31

Maarten Ducrot op facebook
RT @gerardvroomen: @GeertKrist @maduc @nos Zoals gebruikelijk heeft men niet echt problemen met doping maar met het uitkomen ervan.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

wasbeer2006
Forum-lid HC

wasbeer2006 24 dec 2012 14:09

mr.chrono schreef:Ik begrijp het getrut van Michael Boogerd niet; als je iets wilt opbiechten, doe dat dan gewoon! Het kinderachtige gedoe van "ik kan/wil wel wat vertellen maar de anderen moeten eerst" is zó ontzettend slap. Of je vertelt wat je te vertellen hebt of je onthoudt je van ieder verder commentaar, ook als ze je er naar vragen.

Maar MB is waarschijnlijk zo dol op aandacht dat hij iedere gelegenheid aangrijpt om in de media z'n woordje te doen.
Wat valt er nog te bekennen zou ik bijna zeggen vanaf eind jaren negentig zat gewoon 90% aan de dope. dat weten we nu wel heeeel zeker.
Volgens mij kan ie het ook net zo goed letterlijk zeggen, want nu komt het indirect op hetzelfde neer en wat zwak over.

Boogerd heeft toch eens ergens gezecht, ik heb altijd met gelijke middelen gestreden, oid.

De intressantere vraag nu is wie zijn er "nu"zeg even 2008 tm 2012 aan de dope. Maar dat horen we waarschijnlijk over 10 jaar weer.

razenderoeland
Forum-lid

Gebruikersavatar razenderoeland 24 dec 2012 14:20

Waarom nog steeds dat gedraaikont van MB? Het is al lang en breed duidelijk dat verreweg het grootste deel van het peloton in die dagen dope heeft gebruikt. Deed je dat niet dan kon je niet meekomen op niveau. Op de vraag of gebruikt is wordt niet ontkent, maar gezegd dat hij niets zegt totdat een ander wat zegt. Verstop je niet MB, wees een echte kerel, en doe net al Levi Leipheimer. Zeg wat je weet, noem namen en wees eerlijk . :evil: :twisted: STOP MET DAT LIEGEN!!! :twisted: :evil:
Hoe sterk is de eenzame fietser...

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 24 dec 2012 14:51

En ja hoor.... Sven Nys gaat achter Leinders staan.... Die won alles bij Rabo ;)
Less is bore

materialist
Forum-lid

materialist 24 dec 2012 14:57

Wat een opwinding allemaal, wat is er eigenlijk voor nieuws?
Do kin der mar druk mei weze

Plaats reactie