Dat de renners beginnen toe te geven wat we al wisten, waar zij voorheen ontkenden.materialist schreef:Wat een opwinding allemaal, wat is er eigenlijk voor nieuws?
Het dopingtopic 2.0
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
mijn vraag aan jullie is; Heeft de gehele Raleigh ploeg van Peter Post ook gestructureerd doping gebruikt in die jaren dat we zoveel etappes in de Tour hebben gewonnen en klassiekers met Raas, Kuiper e.d.
en hoe zit het met de nieuwe lichting renners als Geesink, Mollema e.d., die toch ook met Boogerd hebben samen gereden bij de Raboploeg?En wanneer zou de gestructreerde doping zijn gestopt bij de Raboploeg?Normaal gesproken heeft Boogerd tot eind evan zijn carrière doping gebruikt, hoe kan je dat dan verbergen voor je teammaten?
Wie gelooft nu nog de nieuwe lichting renners? ,die nog in 1 ploeg hebben gezeten, met dopinggebruikers.
En is er nog een kans dat je via de civiele rechter , bewezen dopinggebruikers kunt aanklagen, omdat je als niet dopinggebruiker geen kans had en daardoor minder inkomen door winstpremie's.? En moeten niet alle premie's niet worden teruggevorderd door de organisaties?
Kortom hoe bestaat het toch dat de (oud)wielrenners hiermee wegkomen zonder dat ze financieel worden aangepakt.
En hoe komt het met Boogerd als verslaggever bij de NOS.?
Dopinggebruikers in de atletiek worden geminacht.(voorbeelden te over),door het publiek.(schande voor de sport).
Dopingebruikers bij het wielrennen worden gespaard door het publiek; ach ja iedereen doet het, ze moesten wel!.... alle leugens worden vergeven en fietsen maar weer.(het publiek juicht nog even hard als eerst)!
Hoe kan dit toch?Dat het wielrenpubliek zo vergevingsgezind is en geen problemen heeft bij het gebrek aan eerlijkheid bij de renners?(door dopinggebruik en dus bedrog?)
of is nu toch eindelijk de maat vol bij het publiek?
Volgens mij staan er waarschijnlijk weer ,honderdduizenden Nederlanders langs de kant bij de Tour van 2013
Het is en blijft vreemd (lijkt mij een goede vraag voor een socioloog).
en hoe zit het met de nieuwe lichting renners als Geesink, Mollema e.d., die toch ook met Boogerd hebben samen gereden bij de Raboploeg?En wanneer zou de gestructreerde doping zijn gestopt bij de Raboploeg?Normaal gesproken heeft Boogerd tot eind evan zijn carrière doping gebruikt, hoe kan je dat dan verbergen voor je teammaten?
Wie gelooft nu nog de nieuwe lichting renners? ,die nog in 1 ploeg hebben gezeten, met dopinggebruikers.
En is er nog een kans dat je via de civiele rechter , bewezen dopinggebruikers kunt aanklagen, omdat je als niet dopinggebruiker geen kans had en daardoor minder inkomen door winstpremie's.? En moeten niet alle premie's niet worden teruggevorderd door de organisaties?
Kortom hoe bestaat het toch dat de (oud)wielrenners hiermee wegkomen zonder dat ze financieel worden aangepakt.
En hoe komt het met Boogerd als verslaggever bij de NOS.?
Dopinggebruikers in de atletiek worden geminacht.(voorbeelden te over),door het publiek.(schande voor de sport).
Dopingebruikers bij het wielrennen worden gespaard door het publiek; ach ja iedereen doet het, ze moesten wel!.... alle leugens worden vergeven en fietsen maar weer.(het publiek juicht nog even hard als eerst)!
Hoe kan dit toch?Dat het wielrenpubliek zo vergevingsgezind is en geen problemen heeft bij het gebrek aan eerlijkheid bij de renners?(door dopinggebruik en dus bedrog?)
of is nu toch eindelijk de maat vol bij het publiek?
Volgens mij staan er waarschijnlijk weer ,honderdduizenden Nederlanders langs de kant bij de Tour van 2013
Het is en blijft vreemd (lijkt mij een goede vraag voor een socioloog).
Laatst gewijzigd door codex op 24 dec 2012 15:54, 4 keer totaal gewijzigd.
http://www.telegraaf.nl/telesport/wiele ... 96___.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Rolf Sorensen kwam van Ariostea, Carrera en GB-MG. Het is naïef te veronderstellen dat die zijn epogebruik niet meenam naar de raboploeg. Dan had je nog Erik Breukink, die na jaren bij dopingploegen PDM en ONCE in 1996 voor de raboploeg reed, Danny Nelissen, die via PDM en TVM zijn wereldtitel bij de amateurs ook niet schoon won, en een renner als Vjatsjeslav Jekimov
Rolf Sorensen kwam van Ariostea, Carrera en GB-MG. Het is naïef te veronderstellen dat die zijn epogebruik niet meenam naar de raboploeg. Dan had je nog Erik Breukink, die na jaren bij dopingploegen PDM en ONCE in 1996 voor de raboploeg reed, Danny Nelissen, die via PDM en TVM zijn wereldtitel bij de amateurs ook niet schoon won, en een renner als Vjatsjeslav Jekimov
fietsen doe ik net als een prof,
-
- Forum-lid
Hoe zou dat moeten? De bewijsregels bij de civiele rechter liggen veel hoger dan die van de doping controleurs. Dan zijn er allerlei beschermingen door de ploegen, wie is hier aansprakelijk? Waarschijnlijk Rabo als eindverantwoordelijke, ze hadden het kunnen weten.codex schreef:
En is er nog een kans dat je via de civiele rechter , bewezen dopinggebruikers kunt aanklagen, omdat je als niet dopinggebruikers geen kans had en daardoor minder inkomen door winstpremie's.? En moeten niet alle premie's niet worden teruggevorderd door de organisaties?
.
Onrechtmatige daad van de renner, persoonlijk toe te rekenen, er waren dan geen andere bij betrokken, nog hogere bewijslast. Heb je ooit het vonnis van de Amerikaanse rechter gelezen?
Er is een overtreding van de spelregels dat is misschien een zaak van het daarvoor benoemde toeziend orgaan dus de UCI. Die zou je kunnen aanklagen wegens niet nakomen van toezicht op de spelregels terwijl er overduidelijk vals spel gespeeld werd.
Er is geen simpel antwoord,je moet er ook maar zin in hebben. 5 tot 10 jaar procederen
Do kin der mar druk mei weze
-
- Forum-lid
Ik haal 'm even terug (pagina 377 (!) van dit topic)...walterg schreef: Ik sluit mij aan bij (de slotzin van) Edwig: in het belang van de geloofwaardigheid van onze mooie wielersport wil ik 'de bedriegers' vriendelijk doch dringend verzoeken de wielersport te verlaten.
Kleuterschool opmerking. Iedereen jatte dus gaan we dan iedereen zijn gejatte spul terug geven?ruud_k schreef:Pfff wat een ophef allemaal weer... Duh, tuurlijk gebruikt het hele peloton, geef Lance gewoon z'n tour zeges terug !
Lijkt MB wel. Ik wil niet de kop van jut zijn. Ofwel 'ik ben schuldig maar hij begon'.
Ik ben er overigens van overtuigd dat niet iedereen gebruikte maar wel het zeer overgrote deel. Zelfs de zeer kleine minderheid die schoon reed mag nooit de dupe worden van alle pakkers en dus is een generaal pardon imho nooit aan de orde.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
paradox: bewijs maar eens dat je schoon reed, kun je alsnog de tourzege opeisenzorroi schreef:Kleuterschool opmerking. Iedereen jatte dus gaan we dan iedereen zijn gejatte spul terug geven?ruud_k schreef:Pfff wat een ophef allemaal weer... Duh, tuurlijk gebruikt het hele peloton, geef Lance gewoon z'n tour zeges terug !
Lijkt MB wel. Ik wil niet de kop van jut zijn. Ofwel 'ik ben schuldig maar hij begon'.
Ik ben er overigens van overtuigd dat niet iedereen gebruikte maar wel het zeer overgrote deel. Zelfs de zeer kleine minderheid die schoon reed mag nooit de dupe worden van alle pakkers en dus is een generaal pardon imho nooit aan de orde.
Ik denk dat hier het laatste woord nog niet over is gesproken. Alleen al om een sponsor aan te kunnen trekken zullen n.a.v. de recente uitlatingen in de pers, Dekker, Maassen en ieder ander van de "oude" Raboploeg plaats moeten gaan maken voor nieuwe gezichten.janoux schreef:En......... hoe zit het met Erik Dekker en zijn Touroverwinningen? En het huidige anti-dope beleid van Blanco?
Anders is het volgens mij einde verhaal na dit seizoen.
Het afnemen van zeges is denk ik onbegonnen werk, ze kunnen (normaal gesproken) tot 8 jaar teruggaan met het afpakken van overwinningen. Maar wie weet er of en wanneer het dopinggebruik is gestopt? Als daadwerkelijk aan het licht komt dat 90% heeft gebruikt moet je of alle resultaten schrappen, of alles laten zo als het was. Maar dan zit je weer met het dilemma, wat te doen met renners die in die periode betrapt zijn (of naderhand zoals Armstrong).
Een goede oplossing is er eigenlijk niet, het gaat er om om de minst slechte te vinden.
Campagnolo Ultra Dork
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Het dopinggebruik is echt niet volledig gestopt. Er zijn ook nu gewoon nog middelen verkrijgbaar die niet mogen, maar ook niet te detecteren zijn in een dopingtest. Als je iedereen die doping heeft gebruikt z'n uitslagen af wilt pakken dan vrees ik dat je van alle grote koersen de palmares leeg moet maken.