Alles over vakanties op én met de fiets
-
marcvmegroot
- Forum-lid
marcvmegroot
31 okt 2012 16:09
elefantino schreef:daniel1975 schreef:elefantino schreef:Ik was altijd in de veronderstelling dat het hier om een enorm stuk land ging, aangezien er nogal wat gedoe om was. Kort geleden eens opgezocht: 3 km2!!!! Mijn God, waar hebben we het over? Vandaag nog doorsteken die dijken, en bezig gaan met het oplossen van echte problemen.
Das omgekeerd redeneren; de boel de boel laten en ooit meer over praten.
Het uitbaggeren van de Westerschelde heeft NUL invloed op het type natuur wat in die polder moet gaan ontstaan (zeearm/estuarium vs. moerasgebied). Symboolpolitiek.
Dat ligt eraan wat de afspraak met Belgie was. De Hedwigepolder onder water zetten of natuur creeeren in het Westerschelde gebied? Bij het eerste heeft onze regering weinig keus en hadden ze destijds niet zo'n domme afspraak moeten maken, bij het tweede heb je een punt. Desondanks vind ik dat er een erg groot drama wordt gemaakt van een stukje polder van 3 km2.
Zouden ze is in de Randstad moeten doen. Zolang het ver van je huis is, is het nooit erg.
Ook staat hier nog een fabriek te roken waar meer cadmium uitkomt dan de vuilverbranding in de Randstad. Hier wordt het toegestaan, daar sluiten ze het.
Maar ja, het blijft het laatste stukje nederland, en daar hebben de inwoners van boven de riolen niets mee.
-
simen
- Forum-lid
simen
03 nov 2012 21:37
De reden voor mij om er nog eens doorheen te fietsen is het spijtgevoel over het feit dat dit vroeger op Tiengemeten ook kon en nu met goed fatsoen niet meer.
Zomaar om er (nog)eens geweest te zijn.
De wetenschap dat het later niet meer kan geeft natuurlijk een extra dimensie aan zo'n ritje.
Hoewel ritje,heen en weer is het tegen de tweehonderd km schat ik uit de losse pols.
Een mooie zomerdag is daarvoor ideaal natuurlijk.
En die komen er vast nog genoeg.
Al is het maar omdat de eigenaar van plan is voluit te blijven procederen in de hoop nog een paar jaar of langer te rekken.
Krijgt zeker nog vervolg dus.
Ondertussen mijmer ik erover op de donkere dagen in de winter.
Zij is ook tegen
-
rbr
- Forum-lid
rbr
04 nov 2012 08:25
elefantino schreef:Ik was altijd in de veronderstelling dat het hier om een enorm stuk land ging, aangezien er nogal wat gedoe om was. Kort geleden eens opgezocht: 3 km2!!!! Mijn God, waar hebben we het over? Vandaag nog doorsteken die dijken, en bezig gaan met het oplossen van echte problemen.
Stoppen we de gemalen bij Amsterdam dan ook maar? Is ook niet zo'n groot geografisch gebied
Twitter: @rbruijns
-
R-Know
- Forum-lid
R-Know
24 dec 2012 13:24
Leuk, ik was op zoek naar een 'laatste rit' door deze polder omdat dat binnenkort niet meer kan.
Heb ik dit gevonden, een politieke discussie over wel of niet ok. Nee natuurljik niet ok, maar ja omdat het afgesproken is!?
Ik had geen idee maar zie nu dat het gaat om een stuk van 3 vierkante kilometer.
Voor mij nog steeds de moeite waard de 340 km heen en weer eens de toen om wat kilometers op de fiets te maken.
Even serieus:
Ik ben totaal niet bekent in deze buurt.
Wie kan mij helpen aan iets van een route planning langs punten waar ik langs/over MOET rijden?
Een gpx bestand zou ideaal zijn.
Koffie onderweg is een must.
Denk zelf aan 100km ongeveer.
Alvast mijn dank.
-
marcvmegroot
- Forum-lid
marcvmegroot
24 dec 2012 14:35
R-Know schreef:Leuk, ik was op zoek naar een 'laatste rit' door deze polder omdat dat binnenkort niet meer kan.
Voor mij nog steeds de moeite waard de 340 km heen en weer eens de toen om wat kilometers op de fiets te maken.
Even serieus:
Ik ben totaal niet bekent in deze buurt.
Wie kan mij helpen aan iets van een route planning langs punten waar ik langs/over MOET rijden?
Een gpx bestand zou ideaal zijn.
Koffie onderweg is een must.
Denk zelf aan 100km ongeveer.
Alvast mijn dank.
Wil je om de 100 km koffie/lunchpauze. Of wil je de 340 in een dag doen. Dat is nogal een verschil. (zelf heb ik er eens 385 op een dag gedaan en dan was ik toch bezig van 03:00 uur tot 18:30 met 3 stops).
Waar je vandaan komt speelt ook een grote rol hoe je moet rijden.
Iets meer info zou welkom zijn.
Marc
-
R-Know
- Forum-lid
R-Know
24 dec 2012 14:52
Nee nee nee, niet te gek hoor. Ik ben oud en zwaar dusse geen gekkigheid.
Moet er 340 km voor met de auto om 100 km te rijden.
Tussendoor en na afloop wil ik koffie..
Ik kom uit de buurt van Schiphol en wil eens wat anders dan de standaard hier in de buurt rondjes.
-
arthurvd
- Forum-lid
arthurvd
24 dec 2012 20:37
Misschien geeft dit wat inspiratie:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=pmicpvykefgatlyr" onclick="window.open(this.href);return false;
150km, ook door de Hedwigepolder. Heb ik afgelopen zomer eens uitgestippeld, maar het is er nog niet van gekomen om zelf te fietsen.
Gaat volgend jaar gebeuren. Voor de locals onder jullie: ik hou me aanbevolen voor verbeteringen, nu heb ik 'm puur op basis van Google Maps gecheckt.
Cube LTD SL 2006 en Ridley Aedon 2008, Ultegra SL, Racing 3\'s.
-
simen
- Forum-lid
simen
25 dec 2012 10:26
Kies vooral een mooie zomerdag.
Met een krentekoek in het gras op de dijk ,uitzicht over Saeftinge met daarachter de passerende zeeschepen is zeker een mooie Zeeuwse aanrader.
Luister ook even naar de vogels daar en dan gewoon weer verder rijden.
En vergeet Belgie niet aan te doen, zoals het kaartje toont, voor de afwisseling.
Was het maar weer zomer (Zucht)
Zij is ook tegen
-
marcvmegroot
- Forum-lid
marcvmegroot
25 dec 2012 11:03
arthurvd schreef:Misschien geeft dit wat inspiratie:
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=pmicpvykefgatlyr" onclick="window.open(this.href);return false;
150km, ook door de Hedwigepolder. Heb ik afgelopen zomer eens uitgestippeld, maar het is er nog niet van gekomen om zelf te fietsen.
Gaat volgend jaar gebeuren. Voor de locals onder jullie: ik hou me aanbevolen voor verbeteringen, nu heb ik 'm puur op basis van Google Maps gecheckt.
Dat is een mooi rondje. Alleen zou ik zelf dat lusje boven Hulst doen, maar niet naar het westen gaan. Ik zou eerder zelf kiezen voor meer westelijk langs de grens te fietsen. Dorpjes zoals Heikant, Koewacht, Zuiddorpe, Overslag enz. en dan door de polders geeft een zeer mooie tocht door het oostelijk deel van zeeuws vlaanderen.
Maar dat is mijn idee.
-
louise
- Forum-lid
-
Contact
louise
25 dec 2012 12:51
Als je echt toeristisch wilt doen, een aanrader: in het weekend en op feestdagen kun je vanuit West-Brabant door een stuk van de Antwerpse havens (mooi van lelijkheid) koers zetten richting Lillo (oud fort), en dan met een pontje de Schelde oversteken naar Doel (spookdorp). Vanuit Doel kun je dan door de Hedwigepolder en langs de dijk van het Verdronken land van Saeftinghe rijden (zoals op Arthurs kaart - het pontje is daarop te zien als stippellijn).
Ik heb dat in het voorjaar gedaan vanuit Rotterdam, erheen via de dijk achterin de Oosterschelde (Kreekraksluizen) en door naar Breskens, langs kreken en met een stop op de boulevard van Terneuzen - paar kasseien zaten er ook nog in!. Het was 175 km in totaal. Ik vond het een geweldige tocht - ik kom uit Zeeland, en toch was dit bijna allemaal nieuw, want het is een uithoek waar je anders niet zo gauw komt. En zeker de moeite waard. Eén van de motivaties voor ons was ook de Hedwigepolder zien nu hij nog bestaat.
En om het af te maken: vanuit Breskens kun je met de pont naar Vlissingen. Wij zijn de volgende dag recht-toe-recht-aan teruggefietst: 110 km tegenwind, 10 graden, regen - oef, dat was één van de zwaarste dagen van het seizoen. Op de trein stappen kan daar ook.
Louise
-
R-Know
- Forum-lid
R-Know
25 dec 2012 23:23
Mooie tips!
Dit klinkt als wat ik bedoel.
Ga er wel voor zorgen dat het meer dan 10 graden is.
Bedankt zover.
Groet, Arno
-
arthurvd
- Forum-lid
arthurvd
26 dec 2012 23:25
Thx voor de aanvullingen inderdaad, ga ik volgend jaar ook nog even meenemen.
Cube LTD SL 2006 en Ridley Aedon 2008, Ultegra SL, Racing 3\'s.