Pinarello
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40094
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
De hele discussie begint idd wel beetje in rondjes te draaien. Zonde
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 11 aug 2011 10:50
- Locatie: Culemborg
janjmagic schreef:maar je kan je afvragen waarom een importeur via dealers verkoopt en niet rechtstreeks aan een consument
Als je eens een paar uurtjes hebt wil ik je dat wel uitleggen
Pinarello zelf heeft dat al eens geprobeerd toch? Bij de introductie van Opera als label zou dat toch het merk moeten worden dat ze via internet rechtstreeks wilden verkopen aan de consument. Een groot succes is dat niet geworden. Ze doen dat nu al wel met kleding die ze rechtstreeks via de website verkopen.
Overigens verkoopt Battaglin zijn fietsen tegenwoordig rechtstreeks vanuit de fabriek aan de consument via internet.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5615
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Je hebt helemaal gelijk, ik begon dit zelfde ook al te ontdekken!daniel1975 schreef:De hele discussie begint idd wel beetje in rondjes te draaien. Zonde
Ik zie me helaas toch genoodzaakt als de feiten en mijn woorden anders uitgelegd worden dan bedoeld.
Dus nog één keer, in mijn ogen levert Cardsports geen service en medewerking aan de DEALER in dit geval, waar de consument de dupe van wordt.
Geen enkele coulance voor een produktiefout, het vergeelen van decals die veroorzaakt wordt door de gebruikte lijm en niet voldoende UV bestendige lak.
Hierdoor wordt je als consument opgezadeld met hoge kosten, die in mijn ogen niet redelijk zijn, voor een frame wat technisch in een perfecte staat is.
Dat de discussie nu gevoerd wordt dat niet de importeur, maar de verkoper verantwoordelijk is dat is juridisch natuurlijk helemaal waar.
Maar in de praktijk werkt het zo natuurlijk niet, kijk maar in de autobranche, genoeg voorbeelden THP-motoren hier gebeurt precies hetzelfde
Het feit is dat je als consument inderdaad op kosten wordt gejaagd, door het niet meewerken van de importeur, in dit geval dus Cardsports!Vanaf 2007 wordt deze motor voor een meerprijs van 3 tot 5 duizend euro in verschillende types van Peugeot en Citroën aangebracht. Ook de Mini Cooper S heeft deze motor. Binnen twee jaar vallen de reparaties nog onder de garantie. Maar daarna wordt de consument op kosten gejaagd. Radar vraagt de importeurs met welke oplossing ze gaan komen.
In mijn geval wijkt mijn probleem niet veel af van de problemen die er zijn met de THP-motoren. juridisch en qua consequenties financiëel dan in ieder geval.
Ik heb inmiddels genoeg mijn standpunt in deze duidelijk gemaakt.
Ik zal dan ook alleen nog maar reageren als er andere ontwikkelingen zijn in het hele geval!
PUNT.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40094
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ah, een pista! Gaaf, zie je niet vaak hier. Gaat sowiso niet verkleuren in de zon
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 69
- Lid geworden op: 16 aug 2011 21:43
@ fietsernl mooie pista!
Visser bike parts
Pinarello fp3 2010 Ultegra ffwd f6r wielset
Pinarello marvel campagnolo centaur 9 speed
Follow @Martijn140
Pinarello fp3 2010 Ultegra ffwd f6r wielset
Pinarello marvel campagnolo centaur 9 speed
Follow @Martijn140
Goedemiddag Colnagofreak,colnagofreak schreef:Je hebt helemaal gelijk, ik begon dit zelfde ook al te ontdekken!daniel1975 schreef:De hele discussie begint idd wel beetje in rondjes te draaien. Zonde
Ik zie me helaas toch genoodzaakt als de feiten en mijn woorden anders uitgelegd worden dan bedoeld.
Dus nog één keer, in mijn ogen levert Cardsports geen service en medewerking aan de DEALER in dit geval, waar de consument de dupe van wordt.
Geen enkele coulance voor een produktiefout, het vergeelen van decals die veroorzaakt wordt door de gebruikte lijm en niet voldoende UV bestendige lak.
Hierdoor wordt je als consument opgezadeld met hoge kosten, die in mijn ogen niet redelijk zijn, voor een frame wat technisch in een perfecte staat is.
Dat de discussie nu gevoerd wordt dat niet de importeur, maar de verkoper verantwoordelijk is dat is juridisch natuurlijk helemaal waar.
Maar in de praktijk werkt het zo natuurlijk niet, kijk maar in de autobranche, genoeg voorbeelden THP-motoren hier gebeurt precies hetzelfde
Het feit is dat je als consument inderdaad op kosten wordt gejaagd, door het niet meewerken van de importeur, in dit geval dus Cardsports!Vanaf 2007 wordt deze motor voor een meerprijs van 3 tot 5 duizend euro in verschillende types van Peugeot en Citroën aangebracht. Ook de Mini Cooper S heeft deze motor. Binnen twee jaar vallen de reparaties nog onder de garantie. Maar daarna wordt de consument op kosten gejaagd. Radar vraagt de importeurs met welke oplossing ze gaan komen.
In mijn geval wijkt mijn probleem niet veel af van de problemen die er zijn met de THP-motoren. juridisch en qua consequenties financiëel dan in ieder geval.
Ik heb inmiddels genoeg mijn standpunt in deze duidelijk gemaakt.
Ik zal dan ook alleen nog maar reageren als er andere ontwikkelingen zijn in het hele geval!
PUNT.
Ik vrees voor jouw dat er geen andere ontwikkelingen zullen komen zolang er geen wijziging komt in het huidige beleid van Cardsports. Jouw verhaal is er een van de velen die er zijn rondom Pinarello/Opera/Cardsports. Slechts weinig verhalen komen hier op het forum maar ze zijn talrijk. Het is te makkelijk om alles op de FM af te wikkelen want in deze kan ik alleen maar beamen dat het Cardsports is die verzuimd/verzaakt als er garantie aan de orde is, dit is al zo, 2 a 3 jaar. Ik heb exact dezelfde ervaring als jij en dat heeft ertoe geleid dat mijn FM gewoon met Pinarello is gestopt. Men is gewoon erg arrogant bij de genoemde firma en men reageert nergens op. Ik vraag me dan ook af wat de toegevoegde waarde nog is van zo,n distributeur.
BPP
Ik zelf sta op het punt een beslissing te nemen tussen 3 fietsen waaronder een 2012 Dogma 2 welke mijn FM voor een prettige prijs wil aanbieden. Mijn twijfel over Pinarello als merk in combinatie met garantie (ik hoor wel eens verhalen en denk altijd waar rook is, is ook vuur) werden door mijn FM gebagatelliseerd (zelf al jaren Pinarello dealer). Hij erkende dat er problemen waren in het verleden, maar dat nu alles stukken beter verliep met afhandeling en communicatie tussen FM en Pinarello (importeur als rol werd eigenlijk niet gemeld)
Als ik dit zo lees word ik toch weer minder gelukkig om eerlijk te zijn. Zeker in combinatie met de relatieve korte garantie periode (3 jaar) vs 5 vs levenslang van de 2 overige kandidaten.
Hart vs Verstand, ik denk er nog eens nachtje over na
Als ik dit zo lees word ik toch weer minder gelukkig om eerlijk te zijn. Zeker in combinatie met de relatieve korte garantie periode (3 jaar) vs 5 vs levenslang van de 2 overige kandidaten.
Hart vs Verstand, ik denk er nog eens nachtje over na
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5615
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Vind ik ook, ik vind de Dogma een prachtige fiets, maar bij de volgende aanschaf van een nieuwe racer volg ik mijn verstand!brekson schreef:Hart volgen , je leeft maar 1 keer
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!