Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

verzenden fiets

franklin
Forum-lid

Gebruikersavatar franklin 27 dec 2012 17:20

Geen idee of ik dit hier op de juiste plaats post, maar wist niet waar het anders moest. Na een bezoek aan de fietsen beurs in Utrecht 2011 helemaal weg van een Focus Mares CX1. Thuisgekomen meteen zoeken op internet naar alle dealers van Focus in Nederland. Viel niet tegen er zaten er een paar vrij dicht in de buurt. Helaas............fiets was nergens leverbaar. Een fm kon hem bestellen maar dan zou de fiets pas in maart van 2012 geleverd worden :o Geheel tegen mijn gewoonte in, zoeken of ik de fiets op internet kon bestellen en ja, diverse webwinkels. Allemaal in Duitsland, maar dat is natuurlijk niet vreemd bij een Focus. Webshop had diverse positieve recenties, dus heb de gok gewaagd. Fiets kwam prima verpakt binnen. Enkel nog onderdelen monteren en vastdraaien, fluitje van een cent.

Afgelopen week lekker vrij met de kerst, dus hopla op de crosser door de modder. Heerlijk. Halverwege de rit kwam ik terecht in een enorme stortbui. In de beugels en een beetje aanzetten om thuis te komen. Kijk ik naar beneden om de slagregen niet vol in mijn gezicht te krijgen en zie ik de crank wat vreemd zwabberen. Mmmmm dat is niet normaal. Afgestapt en even gekeken. Zat los, maar kon het niet goed zien in dat hondenweer, ben een brildrager en was blij dat ik de weg nog kon zien. Eenmaal thuisgekomen erst een douche genomen om bij te komen. Later de fiets gepoetst en beter gekeken. Enorme domper, want de hele bracketpot is uit het carbon frame gescheurd. Gevalletje garantie.

Heb nog nooit eerder problemen gehad met een frame en dan gebeurt dat uitgerekend bij die fiets die ik online gekocht heb. Leermomentje en dat doe ik dus nooit meer. Nu moet die fiets dus verzonden worden naar Duitsland. Doos heb ik uiteraard niet meer, heb geen plek om zo'n enorme doos op te slaan. Iemand ervaring met het verzenden van een fiets? Zijn er speciale dozen te koop om de fiets goed te verpakken?
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012

rhino7
Forum-lid

Gebruikersavatar rhino7 27 dec 2012 17:25

http://www.schiphol.nl/Reizigers/OpSchi ... hiphol.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

zorba
Forum-lid

zorba 27 dec 2012 18:08

Of probeer het gewoon eens bij een LBS waar je evt nog wel goeie contacten hebt ondanks je online aankoop...
Do not CROSS the road!

Plaats reactie