versnelling
Tel de tanden eens, dan hoeven we hier niet te discussieren over wat wel of niet rustig fietsen is.
Hoeveel tanden heeft het grootste voorblad?
Hoeveel tanden heeft het kleinste achterblad?
Hoeveel tanden heeft het grootste voorblad?
Hoeveel tanden heeft het kleinste achterblad?
Dedacciai Ran, Campagnolo SR & Eurus, Deda opbouw
-
- Forum-lid
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 21 apr 2011 21:26
Maui schreef:Tel de tanden eens, dan hoeven we hier niet te discussieren over wat wel of niet rustig fietsen is.
Hoeveel tanden heeft het grootste voorblad?
Hoeveel tanden heeft het kleinste achterblad?
11 achter en 50 voor.
ik heb er geen verstand van, maar 11 achter is misschien een beetje weinig?
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Huh ik vind het een vreemde discussie, ik kan hem ook in een zware versnelling zetten en dat 15-20 trappen met een paar omwentelingen, maar zo fietsen we hier niet. Cadans ten minste op 85 omwentelingen/min. En dan ben je behoorlijk zwaar aan het rijden. Dan fiets je met die versnelling 50*11 zoiets als 48.5.
Ik zit met fietsen meestal rond de 100-105 omwentelingen/min. Dus rustig de zware versnelling trappen is iets wat je heel snel moet afleren, daar gaan al je gewrichten pijn van doen.
Ik zit met fietsen meestal rond de 100-105 omwentelingen/min. Dus rustig de zware versnelling trappen is iets wat je heel snel moet afleren, daar gaan al je gewrichten pijn van doen.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5540
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
You can let the force light up in him:)
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 21 apr 2011 21:26
the student schreef:Huh ik vind het een vreemde discussie, ik kan hem ook in een zware versnelling zetten en dat 15-20 trappen met een paar omwentelingen, maar zo fietsen we hier niet. Cadans ten minste op 85 omwentelingen/min. En dan ben je behoorlijk zwaar aan het rijden. Dan fiets je met die versnelling 50*11 zoiets als 48.5.
Ik zit met fietsen meestal rond de 100-105 omwentelingen/min. Dus rustig de zware versnelling trappen is iets wat je heel snel moet afleren, daar gaan al je gewrichten pijn van doen.
haha ja dat dacht ik dus ook. maar het vreemde is dus dat het vrijwel geen kracht of moeite kost
maar ik zal het eens proberen met die 100-105 omwentelingen of het dan nog steeds zo makkelijk gaat...
rabobankie schreef:the student schreef:Huh ik vind het een vreemde discussie, ik kan hem ook in een zware versnelling zetten en dat 15-20 trappen met een paar omwentelingen, maar zo fietsen we hier niet. Cadans ten minste op 85 omwentelingen/min. En dan ben je behoorlijk zwaar aan het rijden. Dan fiets je met die versnelling 50*11 zoiets als 48.5.
Ik zit met fietsen meestal rond de 100-105 omwentelingen/min. Dus rustig de zware versnelling trappen is iets wat je heel snel moet afleren, daar gaan al je gewrichten pijn van doen.
haha ja dat dacht ik dus ook. maar het vreemde is dus dat het vrijwel geen kracht of moeite kost
maar ik zal het eens proberen met die 100-105 omwentelingen of het dan nog steeds zo makkelijk gaat...
effe voor de zekerheid.... per MINUUT.... niet per UUR...
-
- Forum-lid
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 21 apr 2011 21:26
KXlight schreef:rabobankie schreef:the student schreef:Huh ik vind het een vreemde discussie, ik kan hem ook in een zware versnelling zetten en dat 15-20 trappen met een paar omwentelingen, maar zo fietsen we hier niet. Cadans ten minste op 85 omwentelingen/min. En dan ben je behoorlijk zwaar aan het rijden. Dan fiets je met die versnelling 50*11 zoiets als 48.5.
Ik zit met fietsen meestal rond de 100-105 omwentelingen/min. Dus rustig de zware versnelling trappen is iets wat je heel snel moet afleren, daar gaan al je gewrichten pijn van doen.
haha ja dat dacht ik dus ook. maar het vreemde is dus dat het vrijwel geen kracht of moeite kost
maar ik zal het eens proberen met die 100-105 omwentelingen of het dan nog steeds zo makkelijk gaat...
effe voor de zekerheid.... per MINUUT.... niet per UUR...
:rolleye::rolleye::rolleye::rolleye::rolleye:
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Bij mij op de club is er serieus iemand die met een 57 voor rijd!
-
- Forum-lid
- Berichten: 427
- Lid geworden op: 04 nov 2010 00:19
Hey rabobanie, ik snap dat je van de eerdere reacties nu niet echt veel mee kunt... er wordt redelijk lacherig gedaan met je opmerking.
Er zal toch zeker iets in de verschillen tussen wat je vertelt en wat je bedoelt zitten.... Ik heb van een vriend ooit een leuk excel bestandje opgezocht waarin je trapfrequenties, en tandwielen kan ingeven om te kijken wat je op je fiets wilt hebben.. Hetgeen je nu op je fiets hebt (genoemd wordt) zal met een trapfrequentie van tussen de 100-105 tussen de 57,4KM/h en 60,3KM/h rijden.
En als je dat met gemak rond krijgt....dat is de reden waarom ze je cancelara noemen...!!!
En ook cancelara rijdt niet weg op die versnelling. Daarom denk ik ook dat je opnieuw de tandjes moet tellen waarop je zat toen je begon met "makkelijk"fietsen. daar moet eigenlijk wel iets in fout zitten
Er zal toch zeker iets in de verschillen tussen wat je vertelt en wat je bedoelt zitten.... Ik heb van een vriend ooit een leuk excel bestandje opgezocht waarin je trapfrequenties, en tandwielen kan ingeven om te kijken wat je op je fiets wilt hebben.. Hetgeen je nu op je fiets hebt (genoemd wordt) zal met een trapfrequentie van tussen de 100-105 tussen de 57,4KM/h en 60,3KM/h rijden.
En als je dat met gemak rond krijgt....dat is de reden waarom ze je cancelara noemen...!!!
En ook cancelara rijdt niet weg op die versnelling. Daarom denk ik ook dat je opnieuw de tandjes moet tellen waarop je zat toen je begon met "makkelijk"fietsen. daar moet eigenlijk wel iets in fout zitten
“Training is like fighting with a gorilla. You don’t stop when you’re tired. You stop when the gorilla is tired.”
Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3
Cervelo S2 met Dura-Ace C50; Cervelo P2C met FFWD Disc; Bulls Copperhead 3
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5231
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Ik weet niet of je kan rekenen, maar 1 tandje minder is geen overtreffende trap!