Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Ketting slaat over

ceon
Forum-lid

Gebruikersavatar ceon 26 dec 2012 09:21

Peerke3 schreef:
sjc schreef:Ik heb ook een probleem met het overslaan. Cassette en ketting zijn even oud en niet versleten. Als ik voor op het middelste blad rijd en ik schakel achter naar de grotere tandwielen (grootste drie) dan volgt er geratel en overslaan. Schakel ik voor naar de kleinste dan gaat het wel goed. Ik heb geprobeerd met de kabelversteller. Maar als het dan op de grote achtertandwielen goed gaat gaat het fout op de kleinere achtertandwielen. Wat doe ik fout?
Bij mij dus ook, de grotere wielen van de cassette is geen probleem, de middelste geven problemen, de kleinste ook weer niet!

Dus......... vervangen die handel?????
Heb ik ook gehad. Na vervangen van de cassette was het overslaan over...dus nieuwe cassette kopen.
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor. :D

blackmax
Forum-lid

blackmax 26 dec 2012 22:05

Kijk eens of de derailleur wieltjes soepel lopen. Overslaan van ketting kan ook hier door komen. Meet waarschijnlijk is de cassette.
..... nee, op de fiets.

jonny.coulon
Forum-lid

jonny.coulon 28 dec 2012 22:24

ik heb hetzelfde , maar met cassette en ketting die amper 2 weken oud zijn
heb 2 setten met wielen met zelfde cassette, 12-28, beiden geven op kleinste blad van voor(36) en de 15-17-19 vanachter overslaan.
leg ik hem van voor op de 46(cyclocrosser) heb ik dit niet, en 1 van de 2 sets met wielen heeft dit enorm op de 15-17-19, de andere maar een beetje...

ik dacht, beide fulcrum wielen(5 en 7 cx reeks), zelfde cassette, samen gekocht('andere buitenbanden: grifo xs en fango"s voor zwaarder slijkwerk) dat dit geen probllemen zou geven...

wat zie ik over het hoofd ?

cyclo
Forum-lid

cyclo 28 dec 2012 22:42

@jonny.coulon

Met mijn crosser heb ik dit probleem ook gehad nadat ik de schakelkabel de vrije ruimte had gegeven was het probleem verholpen

sjc
Forum-lid

sjc 31 dec 2012 17:29

Daniel1975.

Bedankt voor je deskundig advies. Was inderdaad eem krom padje. Vandaag bij FM gerepareerd en het loopt weer als vanouds.

Plaats reactie