Heb ik ook gehad. Na vervangen van de cassette was het overslaan over...dus nieuwe cassette kopen.Peerke3 schreef:Bij mij dus ook, de grotere wielen van de cassette is geen probleem, de middelste geven problemen, de kleinste ook weer niet!sjc schreef:Ik heb ook een probleem met het overslaan. Cassette en ketting zijn even oud en niet versleten. Als ik voor op het middelste blad rijd en ik schakel achter naar de grotere tandwielen (grootste drie) dan volgt er geratel en overslaan. Schakel ik voor naar de kleinste dan gaat het wel goed. Ik heb geprobeerd met de kabelversteller. Maar als het dan op de grote achtertandwielen goed gaat gaat het fout op de kleinere achtertandwielen. Wat doe ik fout?
Dus......... vervangen die handel?????
Ketting slaat over
Geef graag toe als ik ongelijk heb, maar dat komt eigenlijk nooit voor.
-
- Forum-lid
ik heb hetzelfde , maar met cassette en ketting die amper 2 weken oud zijn
heb 2 setten met wielen met zelfde cassette, 12-28, beiden geven op kleinste blad van voor(36) en de 15-17-19 vanachter overslaan.
leg ik hem van voor op de 46(cyclocrosser) heb ik dit niet, en 1 van de 2 sets met wielen heeft dit enorm op de 15-17-19, de andere maar een beetje...
ik dacht, beide fulcrum wielen(5 en 7 cx reeks), zelfde cassette, samen gekocht('andere buitenbanden: grifo xs en fango"s voor zwaarder slijkwerk) dat dit geen probllemen zou geven...
wat zie ik over het hoofd ?
heb 2 setten met wielen met zelfde cassette, 12-28, beiden geven op kleinste blad van voor(36) en de 15-17-19 vanachter overslaan.
leg ik hem van voor op de 46(cyclocrosser) heb ik dit niet, en 1 van de 2 sets met wielen heeft dit enorm op de 15-17-19, de andere maar een beetje...
ik dacht, beide fulcrum wielen(5 en 7 cx reeks), zelfde cassette, samen gekocht('andere buitenbanden: grifo xs en fango"s voor zwaarder slijkwerk) dat dit geen probllemen zou geven...
wat zie ik over het hoofd ?