Welke apps bij fietssport?
-
- Forum-lid
Sinds kort heb ik een Android-toestel. Wat vinden jullie leuke apps om over van alles van de fietssport bij te blijven? Ik gebruik nu Strava (in plaats van mapmyride op de pc), en daar zijn natuurlijk veel varianten op. Heb ook Cycling the Alps geïnstalleerd met colprofielen. Maar ben wel benieuwd wat er nog meer is. Tips? Zijn er fietskalenders? Een app voor knooppunten? Onderhoudsapps?
http://twitter.com/P_Simons" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik gebruik:
* Strava, Run.GPS (voor narijden van GPX tracks)
* Mountainbike Kalender en Wielertoerist Kalender voor tochten in NL en B.
* Instant Heart Rate (geinig, rusthartslag meten)
* Sportwereld (live koersverslagen en nieuws)
* Strava, Run.GPS (voor narijden van GPX tracks)
* Mountainbike Kalender en Wielertoerist Kalender voor tochten in NL en B.
* Instant Heart Rate (geinig, rusthartslag meten)
* Sportwereld (live koersverslagen en nieuws)
-
- Forum-lid
Narijden? Bedoel je dan een playfunctie van route, hoogte , snelheid, etc?lvgh schreef:Ik gebruik:
Run.GPS (voor narijden van GPX tracks)
Nee, "after three hundred meters, turn left"mistervuursteen schreef:Narijden? Bedoel je dan een playfunctie van route, hoogte , snelheid, etc?lvgh schreef:Ik gebruik:
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Vraagje; er zijn meerdere apps die runGPS heten.
Welke moet ik hebben? Die dus die instructies geeft in je oor.
Zelf gebruik ik ook fitapp.
Een simpel appje welke met gps je afstand en snelheid bijhoudt.
Maar waar je ook handmatig je gereden afstand kunt invoeren.
Dit is een mooi dagboek van al je gereden afstanden.
Ik vind dat je telefoon vooral klaar moet zijn om te bellen in een noodgeval tijdensfietsen, dus allerlei gps apps hoeft van mij niet zozeer.
Welke moet ik hebben? Die dus die instructies geeft in je oor.
Zelf gebruik ik ook fitapp.
Een simpel appje welke met gps je afstand en snelheid bijhoudt.
Maar waar je ook handmatig je gereden afstand kunt invoeren.
Dit is een mooi dagboek van al je gereden afstanden.
Ik vind dat je telefoon vooral klaar moet zijn om te bellen in een noodgeval tijdensfietsen, dus allerlei gps apps hoeft van mij niet zozeer.
.................
Dat klinkt wel handig. Toch maar eens naar kijken.lvgh schreef:Nee, "after three hundred meters, turn left"mistervuursteen schreef:Narijden? Bedoel je dan een playfunctie van route, hoogte , snelheid, etc?lvgh schreef:Ik gebruik:
Run.GPS (voor narijden van GPX tracks)Dus route tekenen of downloaden en met de telefoon in de achterzak en één oortje in. Rijd af en toe wel fout, bij gebrek aan kaarten voor je neus weet je bij sommige splitsingen niet direct wat de goede weg is. Maar dan hoor je al snel "distance from route: forty meters" etc. Eenmaal van de route krijg je geen goede instructies meer of herberekeningen aangezien het geen navigatiesoftware is.
Hier vooralsnog alleen Strava trouwens.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
-
- Forum-lid
Ik zal het ook eens uitproberen. Mijn gewone navigatiesoftware geeft ook audio-aanwijzingen, maar het is natuurlijk de vraag of die een een goede route voor je uitrekent.lvgh schreef:Ik gebruik:
Fietstijden.nl kwam ik ook tegen. Heeft ook audiocoaching.
Heb daarnaast ook Garmin, dus noodzaak routering is niet zo groot.
Van Strava is het aardige natuurlijk met die segmenten waarop je je vanzelf met anderen meet door tracks te uploaden.
Tijdlang heb ik Mapmyride gebruikt, omdat daar ook een sociale netwerk kant aan zat en je ook mee kon doen met virtuele wedstrijden, maar dat is allemaal veranderd.
Zit de meerwaarde van apps vooral in het randgebeuren? Onderweg kun je immers nauwelijks op je smartphone kijken. Of je moet een bevestiging op je stuur hebben, maar dat vind ik vooralsnog op een racefiets geen gezicht.
Indien nodig monteer ik mijn Galaxy S2 Plus op de stuurpen of het stuur, in een waterdichte en schokvrije behuizing, Zie: http://www.youtube.com/watch?v=eTJAUXdnIdw
Via de standaard aanwezige apps navigatie of Google maps kan je routes kiezen die je vooraf hebt uitgezet of zelf het adres o.i.d. wat je via de navigatie hebt ingetoets waarna de Galaxy je de weg toont zoals in de auto en ruim van te voren met de stem waarschuwt en je de route aangeeft met links, rechts of rechtdoor. De eerste probeersels afgelopen zomer waren positief al was de stem tijdens het rijden moeilijk te horen (geen oortje gebruikt) en is het scherm onder de volle zon bijna niet te lezen. Daarna een fietsroute van meer dan 100km gedaan met oortjes, dat geeft een goed geluid. Maar ja, als je eenmaal de route kent heeft navigatiesoftware m.i. geen nut meer. Maar het werkt wel goed.
Verder gebruik ik de app van http://www.Fietstijden.nl om al mijn fietstijden (automatisch via GPS) bij te houden maar ook uitgebreide statistieken en het bekijken van populaire routes, sprintklassementen, koerskalender en etc.. . Zoals al door @mistervuursteen genoemd geeft deze app ook audiocoaching (smartphone in je achterzak, geluid via een oortje) en heeft in de Plus-variant ook uitgebreide trainingsschema's. Verder heeft deze app ook een sociale netwerkkant middels koppelingen met Facebook, Twitter. Ik ben hier zeer tevreden mee.
Via de standaard aanwezige apps navigatie of Google maps kan je routes kiezen die je vooraf hebt uitgezet of zelf het adres o.i.d. wat je via de navigatie hebt ingetoets waarna de Galaxy je de weg toont zoals in de auto en ruim van te voren met de stem waarschuwt en je de route aangeeft met links, rechts of rechtdoor. De eerste probeersels afgelopen zomer waren positief al was de stem tijdens het rijden moeilijk te horen (geen oortje gebruikt) en is het scherm onder de volle zon bijna niet te lezen. Daarna een fietsroute van meer dan 100km gedaan met oortjes, dat geeft een goed geluid. Maar ja, als je eenmaal de route kent heeft navigatiesoftware m.i. geen nut meer. Maar het werkt wel goed.
Verder gebruik ik de app van http://www.Fietstijden.nl om al mijn fietstijden (automatisch via GPS) bij te houden maar ook uitgebreide statistieken en het bekijken van populaire routes, sprintklassementen, koerskalender en etc.. . Zoals al door @mistervuursteen genoemd geeft deze app ook audiocoaching (smartphone in je achterzak, geluid via een oortje) en heeft in de Plus-variant ook uitgebreide trainingsschema's. Verder heeft deze app ook een sociale netwerkkant middels koppelingen met Facebook, Twitter. Ik ben hier zeer tevreden mee.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless