Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

Gebruikersavatar
dapoker
Forum-lid
Berichten: 559
Lid geworden op: 09 apr 2010 21:37

Gebruikersavatar dapoker 08 jan 2013 17:00

arjenv schreef:
eplag75 schreef:Dus heeft iemand een idee waarom de keuze op de Sempre is gevallen ?
Budget van de ploeg wellicht.
Juist.
Sempre kost ook de helft van de Oltre. Wat trouwens niet zegt dat het een twee maal betere fiets is. Ik heb zelf proefgereden op de Oltre en de Sempre en de Sempre paste me veel lekkerder en dat is nu dus ook m'n fietsje geworden.
Voor de mooiste fiets-blog:
http://www.pokergraphics.com/koersvandedag/" onclick="window.open(this.href);return false;

wilierSven
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 08 dec 2012 19:12

wilierSven 08 jan 2013 20:08

Blijf het apart vinden, als een merk een topploeg want zo mag je het toch noemen...niet de beste spullen geeft...dan zal er een andere reden moeten zijn waarom bianchi fietsen leverancier blijft.

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 09 jan 2013 20:39

Mocht iemand de "inside information" kunnen achterhalen over het aantal gesneuvelde Bianchi's door gebruik bij (alleen nog maar) Vacansoleil vorig jaar, dan is de keuze voor "wat degelijker" een hele logische op meerdere fronten.
FacebookS3RSSite

farelli
Forum-lid
Berichten: 2603
Lid geworden op: 24 feb 2010 22:14

farelli 09 jan 2013 20:43

Dat meen je ....?
Verder is 't toch niet vreemd dat een merk meerdere type's op de markt probeert te promoten?
Kan het alleen maar verstandig vinden.

En ze hadden vorig jaar de Sempre toch ook al?
Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

Gebruikersavatar
bianco
Forum-lid
Berichten: 586
Lid geworden op: 14 jun 2006 11:29
Contact

Gebruikersavatar bianco 09 jan 2013 22:52

Is het niet product marketing van de sponsor?
Vacansoleil rijdt de World Tour, de hoogste competitie en dus rijden ze op het topmodel => Oltre
Team Androni Giocattoli rijdt in de Continental competitie, de op één na hoogste competitie en dus rijden ze op het één na beste model => Sempre.
Volgens mij was dat eerder ook zo.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2516
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 10 jan 2013 09:06

Om te winnen heb je geen topframe nodig, getuige Philippe Gilbert, hij heeft de Amstel Gold en de Ronde van Lombardije gewonnen op een alu-frame van Canyon.

Gebruikersavatar
Jaap Telder
Forum-lid
Berichten: 1735
Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12

Gebruikersavatar Jaap Telder 10 jan 2013 13:51

kiekeboeboe schreef:Om te winnen heb je geen topframe nodig, getuige Philippe Gilbert, hij heeft de Amstel Gold en de Ronde van Lombardije gewonnen op een alu-frame van Canyon.
Correctie: Canyon AL Ultimate is nu juist wél een topframe, daarom gebruikten ze dit frame, ook bij Parijs-Roubaix.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 jan 2013 14:10

Ze rijden op de alu frames in P-R, omdat je aluminium frames makkelijk met een andere geometrie kunt maken. Terwijl het een klein vermogen kost om een carbon frames met bijv meer ruimte voor bredere banden en een langere wielbasis. Het is echt niet zo dat ze per sé voor P-R op een aluminium frame willen rijden en er daarom AL Ultimates te voorschijn worden getrokken.

Dat Androni niet op het topmodel rijdt is gewoon een marketing beslissing van Bianchi. De theoriën over kostenbesparing die ik hier boven langs zien komen slaan nergens op. Als er €100 verschil in productie kosten in het frame zit dan is dat al heel erg veel. De kosten om een ploeg van frames te voorzien heeft niets te maken met de consumenten prijzen. De geometrie van de Sempre Pro en de Oltre is precies hetzelfde, beide zijn zeker geen comfort frames qua geometrie en dus prima geschikt om op te koersen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

eplag75
Forum-lid
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 dec 2006 21:36

eplag75 10 jan 2013 14:27

amclassic-fan schreef:Ze rijden op de alu frames in P-R, omdat je aluminium frames makkelijk met een andere geometrie kunt maken. Terwijl het een klein vermogen kost om een carbon frames met bijv meer ruimte voor bredere banden en een langere wielbasis. Het is echt niet zo dat ze per sé voor P-R op een aluminium frame willen rijden en er daarom AL Ultimates te voorschijn worden getrokken.

Dat Androni niet op het topmodel rijdt is gewoon een marketing beslissing van Bianchi. De theoriën over kostenbesparing die ik hier boven langs zien komen slaan nergens op. Als er €100 verschil in productie kosten in het frame zit dan is dat al heel erg veel. De kosten om een ploeg van frames te voorzien heeft niets te maken met de consumenten prijzen. De geometrie van de Sempre Pro en de Oltre is precies hetzelfde, beide zijn zeker geen comfort frames qua geometrie en dus prima geschikt om op te koersen.
@ Amclassic-fan - Dus bespaar je de extra 1500.- euries voor een Oltre ? Of is er wel degelijk een verschil tussen de Sempre en Oltre (niet gebaseerd op emotie) ?

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 jan 2013 15:02

Er is vast wel wat verschil, maar technisch gezien is dat echt geen €1500 waard. Hetzelfde geldt ook voor de rest van het top-segment van de fietsenmarkt. Een Dura Ace groep kost bijna 2x zoveel dan een Ultegra groep, maar is echt niet 2x zo goed.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

maaikeblankman
Forum-lid
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 sep 2012 23:53

maaikeblankman 10 jan 2013 22:49

Jaap Telder schreef:
maaikeblankman schreef:hoi,

hebben jullie enig idee wanneer de bianchi 2013 serie in de winkels komt?
Die zijn zo te zien al leverbaar, frames en fietsen sommige al op voorraad, zie deze link:

http://www.bianchistore.nl/index.php?p= ... &subcat=40" onclick="window.open(this.href);return false;

Erg mooi die Oltre XR 2013.

Goed dan zal ik me vraag ietwat specificeren, ik wil graag de via nirone dama bianca tiagra tripple, iemand enig idee wanneer die verkrijgbaar is?

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 11 jan 2013 00:09

maaikeblankman schreef:Goed dan zal ik me vraag ietwat specificeren, ik wil graag de via nirone dama bianca tiagra tripple, iemand enig idee wanneer die verkrijgbaar is?
Denk je dat het beste aan een Banchi dealer kan vragen...
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Plaats reactie