Cervélo
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
De "gewone" r5 heeft ze in ieder geval niet in de staande achtervork
Zitten aan beide kanten
Ik heb maar even een mailtje gestuurd naar cervelo. Dit is wat ik als antwoord gekregen heb.
Hello Arjan,
Good eye! And good question too; I also have an R5 from 2011 and asked the engineers the exact same question. Those little holes are a part of the manufacturing process for the R5. The exact words from our chief engineer Richard Matthews are:
"The holes are there to allow air to escape during bonding and to ensure top quality bond joints. The frame splits are slightly different on the R5 which is why you don't see these holes on an R3 or R5ca."
So, you can see a little bit of our engineering at work in your R5.
Thank you for your question.
Sincerely,
David Byer | Social Media Specialist
Toll Free: 1-866-Cervelo
Phone: 416.425.9517
Fax: 416.425.6795 x 515
Website: http://www.cervelo.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Hello Arjan,
Good eye! And good question too; I also have an R5 from 2011 and asked the engineers the exact same question. Those little holes are a part of the manufacturing process for the R5. The exact words from our chief engineer Richard Matthews are:
"The holes are there to allow air to escape during bonding and to ensure top quality bond joints. The frame splits are slightly different on the R5 which is why you don't see these holes on an R3 or R5ca."
So, you can see a little bit of our engineering at work in your R5.
Thank you for your question.
Sincerely,
David Byer | Social Media Specialist
Toll Free: 1-866-Cervelo
Phone: 416.425.9517
Fax: 416.425.6795 x 515
Website: http://www.cervelo.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb nog een vraag. ik heb dus een r5 2011 met de bbright lagers. er zit nu het rotor crankstel bij wat er standaard is bij geleverd. Bu wil ik voor in de bregen mijn compact dura ace crankstel gebruiken. Ik weet dat dit niet de zelfde as diameter is als het rotor crankstel. Wat is dan de makkelijkste oplossing zonder dat ik alle lagers moet verwisselen?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Er bestaan verloopstukken voor bbright teneinde een shimano crankstel te kunnen rijden, deze had ik echter zijn deze een garantie voor bijgeluiden en ik het ervoor gekozen om er een compact bb right crankstel bij te kopen (een compact spider voor Rotor kan ook echter zijn deze zo goed als niet te leveren en peperduur i.c.m. het benodigde gereedschap.
Als je met 172.5 kun leven dan heb ik nog wel een extra bbright compact crankstel afkomstig van een S5 voor je liggen, is nieuw en hoeft niet de wereld te kosten).
Als je met 172.5 kun leven dan heb ik nog wel een extra bbright compact crankstel afkomstig van een S5 voor je liggen, is nieuw en hoeft niet de wereld te kosten).
Hallo, ik lurk hier al een tijdje rond, maar heb nu een vraag waarbij ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Ik speel met het idee om mijn cervelo S1 maat 58 in te ruilen voor een Cervelo RS frame uit 2011 via Vos fietsen. Ik twijfel over de maat.
Ik heb nu, naast de fsa conical spacer, nog 2 cm aan spacers op mijn s1. Ik ben 1 meter 93, binnenbeenlengte 89cm en heb bij de S1 bewust voor een 58 gekozen, al twijfelde ik ook over die keuze. Ik vond de 61 wel érg groot.
Na lang speuren op fora en verschillende lengtes bij verschillende maten gezien te hebben, hoop ik dat jullie me kunnen helpen bij het kiezen van de juiste maat RS. Een 58 of 61?
Ik speel met het idee om mijn cervelo S1 maat 58 in te ruilen voor een Cervelo RS frame uit 2011 via Vos fietsen. Ik twijfel over de maat.
Ik heb nu, naast de fsa conical spacer, nog 2 cm aan spacers op mijn s1. Ik ben 1 meter 93, binnenbeenlengte 89cm en heb bij de S1 bewust voor een 58 gekozen, al twijfelde ik ook over die keuze. Ik vond de 61 wel érg groot.
Na lang speuren op fora en verschillende lengtes bij verschillende maten gezien te hebben, hoop ik dat jullie me kunnen helpen bij het kiezen van de juiste maat RS. Een 58 of 61?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Dan zal een 58 wel prima voldoen. Stack is 6 mm korter, maar dat is schijn, doordat je nu 2 cm spacers gebruikt, hierdoor wordt de stack minder.
Je zit 19 mm hoger, je spacers kun je dus weglaten.
Ik ben zelf 190 cm, BBL 93 en heb een 2011 R3 in maat 58 (vrijwel zelfde geometrie als de RS); daar zit ik uitstekend op (ook zonder spacers).
Stack & Reach RS: 599 en 397mm
Stack & Reach S1: 580 en 403mm
Je zit 19 mm hoger, je spacers kun je dus weglaten.
Ik ben zelf 190 cm, BBL 93 en heb een 2011 R3 in maat 58 (vrijwel zelfde geometrie als de RS); daar zit ik uitstekend op (ook zonder spacers).
Stack & Reach RS: 599 en 397mm
Stack & Reach S1: 580 en 403mm
Ok, top! Ik had vrijwel dezelfde gedachte, maar de twijfel slaat dan toch toe, mede omdat ik ook geen expert in geometrie e.d. ben.loos schreef:Dan zal een 58 wel prima voldoen. Stack is 6 mm korter, maar dat is schijn, doordat je nu 2 cm spacers gebruikt, hierdoor wordt de stack minder.
Je zit 19 mm hoger, je spacers kun je dus weglaten.
Ik ben zelf 190 cm, BBL 93 en heb een 2011 R3 in maat 58 (vrijwel zelfde geometrie als de RS); daar zit ik uitstekend op (ook zonder spacers).
Stack & Reach RS: 599 en 397mm
Stack & Reach S1: 580 en 403mm
Bedankt voor de hulp!