Ik kuis mijn fiets meestal zo: een emmer warm water met afwasproduct in, een sponsje, borsteltjes (voor tussen de ketting, cassette, onder de zadel,...), een tuinslang, benzine om de ketting te kuisen.
Dan kuis ik altijd eerst de ketting en tandwielen, derries,.. met de benzine, (zeer goede ontvetter! beter dan Morgan Blue, etc.) en dan spuit ik er al eens met de tuinslang over, zodat de benzine al wat uit de ketting loopt.
Deze methode zal wel goed zijn, alleen het milieu heeft er wat problemen mee dat je het zo doet.
Schoonmaken racefiets
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
De methode is niet goed, je moet niet steeds de ketting en dergelijke in de wasbenzine verzuipen. Als je dat doet verdwijnt alle smering tussen de schakels en die krijg je er niet zo maar terug. Als je veel benzine gebruikt om de cassette schoon te maken dan loopt de benzine ook je body in en verkort je daarvan het leven aanzienlijk.
-
- Forum-lid
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 13 jan 2012 15:24
- Locatie: Apeldoorn
Gewoon na iedere fietstocht even je fiets schoon maken , zoveel werk is het niet .
De fiets is gewoon te duur , als je hem niet schoon maakt , althans dat vind ik .
En bij de volgende rit , weer lekker op een schone fiets .
Wie wil dat nou niet........
Dan fiets ook beter ha ha .
mvd.
De fiets is gewoon te duur , als je hem niet schoon maakt , althans dat vind ik .
En bij de volgende rit , weer lekker op een schone fiets .
Wie wil dat nou niet........
Dan fiets ook beter ha ha .
mvd.
Benzine gebruiken om je cassette en ketting te reinigen begrijp ik ook niet helemaal, dat kan toch gemakkelijk met een sopje en een borsteltje?!
Mijn ketting gaat alleen de wasbenzine in als deze nieuw is, zodat ik hem van de fabrieks-smering kan ontdoen.
Mijn ketting gaat alleen de wasbenzine in als deze nieuw is, zodat ik hem van de fabrieks-smering kan ontdoen.