Het grote woon-werk topic
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Code Oranje is wat mij betreft geen (juist geen )reden om de fiets te laten staan voor woon-werk. en dus toen ik vanochtend de keuze had om aan te sluiten in 11,4 km file of lekker door de polder te fietsen.... was de keuze snel gemaakt!
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE
Wat een leuke foto's! Het was echt genieten in de Krimpenerwaard ook hoor! Helaas kon ik door een voorhoofdholteontsteking daar op dat moment niet echt van genieten ---> het was gewoon keihard doorracen en zo gauw mogelijk de douche in
Op dit moment fiets ik ook op mijn toerfiets, al dat zout is helemaal niks voor m'n racertje...
Op dit moment fiets ik ook op mijn toerfiets, al dat zout is helemaal niks voor m'n racertje...
En de horizon fietst mee, elke dag...
-
- Forum-lid
Vanmorgen was het hier in Zeeland erg verraderlijk. Er waren lichte sneeuwbuitjes gevallen. Dan reed je in de sneeuw, dan weer gewoon op het asfalt op beschutte plaatsen.
Kwam je op een stuk weg waar de weinige sneeuw was aangereden door de auto's was het spiegelglad.
En RWS was nog aan het slapen, nergens was een strooiwagen te bekennen of had er al een geweest.
Uiterste concentratie en oppassen was het devies.
Marc
Kwam je op een stuk weg waar de weinige sneeuw was aangereden door de auto's was het spiegelglad.
En RWS was nog aan het slapen, nergens was een strooiwagen te bekennen of had er al een geweest.
Uiterste concentratie en oppassen was het devies.
Marc
people are strange when you\'re a stranger
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
cannae schreef:Ik werk 60-70% van de tijd in een pak, maar ja dan hoef je niet aan te doen wat de rest doet.
Het is een duidelijke kwestie van smaak sommige lopen erbij als co de boswachter in oud bollig bruin en groen of als een auto verkoper met te dikke strepen.
Ik vind het de kunst om een mooi gesneden en passend pak te zoeken gemaakt van een mooie stof van goede kwaliteit. Zo doende zie ik er zeker niet uit als een clown maar vaak stukken en beter dan de meeste op de werkvloer.
Verder moet ik wel zeggen dat het de laatste twee jaar wel moeilijker is geworden om een mooi pak te vinden, waar ik voorheen vooral slim vit (ea Boss red label) kon kopen gaat dat niet meer. Door het vele fietsen van de laatste twee a drie jaar zijn mijn bovenbenen gegroeid en moet ik vaststellen dat vaak de bijpassende broeken te strak zitten, de keuze wordt dus wat beperkter. Maar ja, het heeft ook zo zijn voordelen ik voel mij prettiger en gezonder, verder kan ik alle collega's er aardig overheen leggen.
.
Had hetzelfde probleem, dikkere bovenbenen, maar heb een aantal (semi) maatpakken laten opmeten. Alleen maar voordelen; zit als gegoten en zijn uniek omdat je stof, voering en knopen zelf uit kunt kiezen.
Qua woon werk rijd ik per dag 50km (Hoeven - Breda - Hoeven) en dat is echt heerlijk. Voordeel is dat er diverse routes zijn waardoor er veel variatie mogelijk blijft.
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Ook hier vanochtend wat verraderlijke plekken. Maar gelukkig viel het nog mee. Sinds mijn buurman die bij de gemeente Zoetermeer werkt en toevallig ook nog bij de afdeling van de strooiers, met de scooter naar zijn werk gaat en derhalve een groot gedeelte van het fietspad langs de A12 pakt is er best heel aardig gestrooid. Zodra je richting Den Haag komt wordt het al weer snel minder. Ik was 1 keer blij dat ik uit voorzorg geen SPD schoenen had aangetrokken.
Vanaf maart woon ik op 33 km afstand van mijn werk ( nu 500 meter ). Kijk er nu al naar uit om zo vaak mogelijk met de fiets te gaan.
http://www.tour-transalp.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Ik trek mijn opmerking over het strooien op de paden uit de vorige post in!
Met een gemiddeld van 18km/u hield het niet over, maar ach.. ik was een stuk sneller dan het verkeer op de A12
Met een gemiddeld van 18km/u hield het niet over, maar ach.. ik was een stuk sneller dan het verkeer op de A12
-
- Forum-lid
@ de poldertoerist dan ligt er bij jullie wel aardig wat sneeuw hier in het hoge noorden ligt helemaal niks.
Visser bike parts
Pinarello fp3 2010 Ultegra ffwd f6r wielset
Pinarello marvel campagnolo centaur 9 speed
Follow @Martijn140
Pinarello fp3 2010 Ultegra ffwd f6r wielset
Pinarello marvel campagnolo centaur 9 speed
Follow @Martijn140
- robbebopper
- Forum-lid HC
Ik heb eigenlijk wel lekker gefietst vandaag. zeker als je dan alle berichten over fileleed hoort.
Mijn fietsje staat nu wel binnen bij te komen van de kou. Morgen mag hij nog eens de weg op.
Mijn fietsje staat nu wel binnen bij te komen van de kou. Morgen mag hij nog eens de weg op.
- depoldertoerist
- Forum-lid
- Contact
Vanavond ging ik terug door de polder. Dat wil zeggen dat ik dan langs het MTB baantje bij Zoetermeer fiets. Toen ik dat voorbij was lagen er een paar sneeuwduinen die zijn weerga niet kenden. Na de eerste paar denk je: "dat zal zo wel beter worden" maar dat werd het niet! en dan ben je eigenlijk te ver om weer terug te gaan. Dat werd een paar km lopen dus, tot aan Stompwijk! Ik had geen zin om in mijn tas te grabbelen voor een camera, maar de sneeuw lag op sommige plekken echt tot kniehoogte! Dus mocht er iemand zijn die denkt dat die morgen over de Meer en Geerweg wil fietsen... U bent gewaarschuwd