cannondale caad 10
-
- Forum-lid
Wie heeft ervaring met het caad 10 frame van cannondale?
Ik twijfel over de aankoop hiervan i.v.m. stijfheid.
Ik twijfel over de aankoop hiervan i.v.m. stijfheid.
Jan de Fietser
-
- Forum-lid HC
Bezit een CAAD9 en CAAD10. Ik zou niet twijfelen over stijfheid. Een van de beste alu frames op dit moment beschikbaar.
What makes the boat go faster?
Hier staat er nu zo´n 1,5 jaar een in de garage. Mijn ervaring is dat het frame stijf genoeg is!
Zeker na het vervangen van de (standaard bijgeleverde) Aksiums heb je het gevoel dat alle energie die je er in stopt, wordt omgezet in snelheid.
Misschien heb je hier wat aan.
.http://www.bikeandtrekking.nl/images/41/1562.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Zeker na het vervangen van de (standaard bijgeleverde) Aksiums heb je het gevoel dat alle energie die je er in stopt, wordt omgezet in snelheid.
Misschien heb je hier wat aan.
.http://www.bikeandtrekking.nl/images/41/1562.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
Wat is je gewicht? Ben zelf rond de 90kg / seizoen 85 en heb bijna 90 per uur gereden berg af in Frankrijk. Fiets rijdt als op rails. Heb diverse carbon fietsen gehad en duitse alu (red bull) frames maar deze (caad 10) is gewoon top. Gewoon doen zou ik zeggen.
-
- Forum-lid
Ik weeg 72 kg, over de stijfheid van het frame gesproken, ik ben op zoek geweest naar een carbon fiets, goed carbon kost veel.
Bij Bikezone in den haag hadden ze een verhaal dat carbon over het algemeen stijver is als alu.
Maar de Caad 10 was vergelijkbaar met een carbon racer, vandaar mijn vraag over de stijfheid.
Bij Bikezone in den haag hadden ze een verhaal dat carbon over het algemeen stijver is als alu.
Maar de Caad 10 was vergelijkbaar met een carbon racer, vandaar mijn vraag over de stijfheid.
Jan de Fietser
Je kunt er vanuit gaan dat een goed alu frame beter is dan een slecht carbon frame. Tegenwoordig heet het al snel carbon maar lijkt het meer op plastic. Een set stijve wielen heeft een behoorlijk aandeel in de complete fiets m.b.t. rijgedrag.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
-
- Forum-lid
Ik zou me enkel zorgen maken welk kleurtje je zal kiezen Caad 10 is top!
Als je alles kan met je fiets is het een goeie ....
Zelf rijd ik een Caad 9, vergelijkbaar met de Caad 10. Superfijne racer. Ik ervaar het frame als stijf( en ik weeg 85 kilo), zowel op het vlakke als tijdens beklimmingen / afdalingen in de bergen.defietser10 schreef:Ik weeg 72 kg, over de stijfheid van het frame gesproken, ik ben op zoek geweest naar een carbon fiets, goed carbon kost veel.
Destijds bij van Herwerden in Voorburg gekocht. Prima winkel met deskundig personeel.
Specialized Venge Expert 2016
Is een heerlijk frame. Rijdt nauwelijks minder dan een kartonnen Supersix is mijn ervaring.
-
- Forum-lid
Ik ben ook van plan om een CAAD10 2013 te kopen.
Ik heb mijn zinnen gezet op de CAAD10 BLACK INC. ,maar zou er een Sram Force groep en andere wielen laten opsteken (als mijn verdeler dit wil doen). Waarschijnlijk mavic ksyrium equipe of mavic ksyrium elite.
Wat is jullie mening hierover?
Ik heb mijn zinnen gezet op de CAAD10 BLACK INC. ,maar zou er een Sram Force groep en andere wielen laten opsteken (als mijn verdeler dit wil doen). Waarschijnlijk mavic ksyrium equipe of mavic ksyrium elite.
Wat is jullie mening hierover?